FAR Talks dezvoltă mai departe conversația aplicabilității tehnologiilor emergente în societatea românească. În această ediție, discutăm despre importanța susținerii publice a inițiativelor noilor media, folosirea competențelor obținute din gaming, dar și în tehnologii interactive pentru transformarea artei clasice în experiență imersivă și valoarea adăugată generată corporațiilor și persoanelor în arte, atunci când acestea aleg să investească. Vom discuta, de asemenea, despre perspectivele de a realiza un muzeu de new media art în România și cum ar putea fi finanțat și sustenabil un astfel de proiect. Discuția se va desfășura 𝗷𝗼𝗶, 𝟮𝟴 𝗼𝗰𝘁𝗼𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲, 𝗼𝗿𝗮 𝟭𝟵:𝟬𝟬, 𝗼𝗻𝗹𝗶𝗻𝗲. Participanții s-au remarcat prin activitatea din domeniile regiei, cercetării mediilor digitale, administrației publice, corporate management, antreprenoriatului și managementului cultural. 𝗣𝗲 𝗽𝗮𝗿𝗰𝘂𝗿𝘀𝘂𝗹 𝗰𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗼𝘂𝗮̆ 𝗼𝗿𝗲 𝗮𝗹𝗼𝗰𝗮𝘁𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘃𝗲𝗿𝘀𝗮𝘁̦𝗶𝗲𝗶, 𝘃𝗼𝗺 𝗮𝘃𝗲𝗮 𝗽𝗹𝗮̆𝗰𝗲𝗿𝗲𝗮 𝘀𝗮̆-𝗶 𝘂𝗿𝗺𝗮̆𝗿𝗶𝗺 𝗽𝗲:
𝗔𝗹𝗲𝘅𝗮𝗻𝗱𝗿𝘂 𝗕𝗲𝗿𝗰𝗲𝗮𝗻𝘂 – Regizor de realități mixte & conferențiar universitar UNATC – CINETIc
𝗔𝗻𝗰𝗮 𝗨𝗻𝗴𝘂𝗿𝗲𝗮𝗻𝘂 – Director Identitate și Comunicare UniCredit Bank
𝗔𝗱𝗿𝗶𝗮𝗻 𝗖𝘂𝗿𝗮𝗷 – UEFISCDI, Ministerului Educației Naționale
𝗕𝗼𝗴𝗱𝗮𝗻 𝗧𝗿𝗮̂𝗺𝗯𝗮𝗰𝗶𝘂 – Unitatea de Management a Proiectului, Ministerul Culturii
𝗖𝗶𝗽𝗿𝗶𝗮𝗻 𝗩𝗹𝗮𝗱 – Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării
𝗜𝗿𝗶𝗻𝗮 𝗖𝗶𝗼𝘀 – Administrația Fondului Cultural Național – AFCN
𝗧𝗮𝗺𝗶𝗻𝗮 𝗕𝗼𝗷𝗼𝗮𝗻𝗰𝗮̆ – Manager Cultural Goethe-Institut
𝗠𝗮̆𝗱𝗮̆𝗹𝗶𝗻𝗮 𝗜𝘃𝗮𝘀̦𝗰𝘂 – Antreprenor și Manager Cultural, RADAR & FAR
𝗜̂𝗻 𝗱𝗲𝘇𝗯𝗮𝘁𝗲𝗿𝗲 𝘃𝗼𝗺 𝗮𝗰𝗼𝗽𝗲𝗿𝗶 𝗽𝗿𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗮𝗹𝘁𝗲𝗹𝗲 𝘀̦𝗶 𝘂𝗿𝗺𝗮̆𝘁𝗼𝗮𝗿𝗲𝗹𝗲 𝘁𝗲𝗺𝗲:
Necesitatea susținerii noii media la nivel public. Identificarea celor mai importante programe și măsuri de susținere a producției în mediile digitale, noii media, domeniului jocurilor video, dar și a festivalurilor de profil. Modul în care s-ar putea pune la punct o platformă europeană de tip VOD (Video on Demand) sau socială cu susținere financiară.
Perspectiva dezvoltării unui muzeu național de artă digitală. De la autoritățile implicate, la măsurile necesare, până la cele mai bune practici.
Soluții pentru a aduce cercetarea și inovația tehnologică mai aproape de producțiile cultural-artistice și publicul larg. Vom discuta despre ce strategii am putea implementa pentru a face utilizarea noii tehnologii mai sustenabilă în sfera proiectelor artistice. Principalele impedimente fiind lipsa de finanțare și a resurselor umane.
Măsura în care investițiile în artă generează valoare adăugată corporațiilor și persoanelor implicate ca „mecenas”.
Aplicarea competențelor digitale dobândite din industria de gaming în revitalizarea patrimoniului cultural și transformarea artelor clasice în experiențe imersive.
Posibilitatea de a găsi echivalențe între producția inovativă culturală și cea de cercetare-dezvoltare. Noua agendă culturală europeană, adoptată în 2019, percepe cultura ca fiind un factor de creștere socială prin inovație și cu impact major în starea de bine și coeziune. Vom afla în ce mod se reflectă acest aspect în politicile locale și naționale.
FAR își propune să fie un agregator în cadrul industriilor culturale și creative din România pe segmentul new media, în explorarea posibilităților existente la nivel național și cartografierea acestora în platforma FAR. FAR întărește inițiativa începută de RADAR de a contribui la coagularea unei comunități de new media art pentru a identifica oportunitățile de colaborare dintre toți actorii din industrie. Scopul acestui demers este consolidarea industriei emergente prin acțiuni unitare și sustenabile.
Platforma va avea 𝟰 𝗽𝗶𝗹𝗼𝗻𝗶: 𝗧𝗮𝗹𝗸𝘀, 𝗖𝗼𝗺𝗺𝘂𝗻𝗶𝘁𝘆, 𝗪𝗼𝗿𝗸𝘀𝗵𝗼𝗽-𝘂𝗿𝗶 𝘀̦𝗶 𝗕𝗶𝗯𝗹𝗶𝗼𝘁𝗲𝗰𝗮 𝗱𝗲 𝗿𝗲𝘀𝘂𝗿𝘀𝗲 care împreună formează o resursă multidisciplinară, rezultată din activitățile și produsele sale digitale, de dezvoltare de noi competențe în artă digitală și noile medii, dar și un spațiu cultural și de explorare, de învățare și familiarizare cu aceste noi instrumente.
Datorită intersecțiilor cu parteneri din mediul academic, artiști și dezvoltatori, finanțatori din arii diferite, dar și din dorința de a extinde misiunea proiectelor la care lucrează s-a implicat în dezvoltarea platformei FAR – pentru că își dorește mereu să învețe lucruri noi, să dea mai departe know-how și să creeze mai multă vizibilitate pentru proiectele ce folosesc tehnologiile în domeniul artistic și cultural.
𝗙𝗔𝗥 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗽𝗼𝘀𝗶𝗯𝗶𝗹 𝗰𝘂 𝗮𝗷𝘂𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗽𝗮𝗿𝘁𝗲𝗻𝗲𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗶𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗲𝘀𝗰 𝗶̂𝗻 𝗮𝗿𝘁𝗶𝘀̦𝘁𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝗺𝗮̂𝗶𝗻𝗲: 𝘜𝘯𝘪𝘊𝘳𝘦𝘥𝘪𝘵 𝘉𝘢𝘯𝘬, 𝘈𝘶𝘨𝘮𝘦𝘯𝘵𝘦𝘥 𝘚𝘱𝘢𝘤𝘦 𝘈𝘨𝘦𝘯𝘤𝘺, 𝘗𝘢𝘬𝘦𝘵𝘢 12, 𝘜𝘕𝘈𝘛𝘊 – 𝘊𝘐𝘕𝘌𝘛𝘐𝘤 – 𝘊𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶𝘭 𝘐𝘯𝘵𝘦𝘳𝘯𝘢𝘵̦𝘪𝘰𝘯𝘢𝘭 𝘥𝘦 𝘊𝘦𝘳𝘤𝘦𝘵𝘢𝘳𝘦 𝘴̦𝘪 𝘌𝘥𝘶𝘤𝘢𝘵̦𝘪𝘦 𝘪̂𝘯 𝘛𝘦𝘩𝘯𝘰𝘭𝘰𝘨𝘪𝘪 𝘐𝘯𝘰𝘷𝘢𝘵𝘪𝘷 𝘊𝘳𝘦𝘢𝘵𝘪𝘷𝘦, 𝘋𝘐𝘈 – 𝘋𝘪𝘨𝘪𝘵𝘢𝘭 𝘐𝘯𝘵𝘦𝘳𝘢𝘤𝘵𝘪𝘷𝘦 𝘈𝘳𝘵𝘴 𝘥𝘪𝘯 𝘤𝘢𝘥𝘳𝘶𝘭 𝘜𝘯𝘪𝘷𝘦𝘳𝘴𝘪𝘵𝘢̆𝘵̦𝘪𝘪 𝘉𝘢𝘣𝘦𝘴̦ 𝘉𝘰𝘭𝘺𝘢𝘪, 𝘜𝘌𝘍𝘐𝘚𝘊𝘋𝘐 – 𝘜𝘯𝘪𝘵𝘢𝘵𝘦𝘢 𝘌𝘹𝘦𝘤𝘶𝘵𝘪𝘷𝘢̆ 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘍𝘪𝘯𝘢𝘯𝘵̦𝘢𝘳𝘦𝘢 𝘐̂𝘯𝘷𝘢̆𝘵̦𝘢̆𝘮𝘢̂𝘯𝘵𝘶𝘭𝘶𝘪 𝘚𝘶𝘱𝘦𝘳𝘪𝘰𝘳, 𝘢 𝘊𝘦𝘳𝘤𝘦𝘵𝘢̆𝘳𝘪𝘪, 𝘋𝘦𝘻𝘷𝘰𝘭𝘵𝘢̆𝘳𝘪𝘪 𝘴̦𝘪 𝘐𝘯𝘰𝘷𝘢̆𝘳𝘪𝘪, 𝘌𝘥𝘪𝘴𝘰𝘯 – 𝘊𝘭𝘶𝘣𝘶𝘳𝘪 𝘥𝘦 𝘢𝘯𝘵𝘳𝘦𝘱𝘳𝘦𝘯𝘰𝘳𝘪𝘢𝘵 𝘴𝘪 𝘵𝘦𝘩𝘯𝘰𝘭𝘰𝘨𝘪𝘦, 𝘍𝘶𝘯𝘥𝘢𝘵̦𝘪𝘢 𝘊.𝘈.𝘌.𝘚.𝘈.𝘙. (𝘊𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶𝘭 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘈𝘤𝘤𝘦𝘴 𝘭𝘢 𝘌𝘹𝘱𝘦𝘳𝘵𝘪𝘻𝘢 𝘚𝘵𝘶𝘥𝘦𝘯𝘵̦𝘪𝘭𝘰𝘳 𝘴̦𝘪 𝘈𝘣𝘴𝘰𝘭𝘷𝘦𝘯𝘵̦𝘪𝘭𝘰𝘳 𝘙𝘰𝘮𝘢̂𝘯𝘪), 𝘍𝘦𝘴𝘵𝘪𝘷𝘢𝘭𝘶𝘭 𝘐𝘯𝘵𝘦𝘳𝘯𝘢𝘵̧𝘪𝘰𝘯𝘢𝘭 𝘥𝘦 𝘍𝘪𝘭𝘮 𝘥𝘦 𝘈𝘯𝘪𝘮𝘢𝘵̧𝘪𝘦 𝘈𝘯𝘪𝘮’𝘦𝘴𝘵, 𝘜𝘣𝘪𝘴𝘰𝘧𝘵, 𝘈𝘔𝘊, 𝘈𝘙𝘋𝘌𝘕, 𝘗𝘰𝘴𝘵𝘔𝘰𝘥𝘦𝘳𝘯𝘪𝘴𝘮 𝘔𝘶𝘴𝘦𝘶𝘮, 𝘓𝘌𝘈𝘋𝘌𝘙𝘚 𝘙𝘰𝘮𝘢̂𝘯𝘪𝘢.