UniCredit Bank și Romanian Design Week lansează concursul pentru colecția capsulă de obiecte merchandising a festivalului
Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă “Unlock the City”.
Tema “Unlock the City” invită noua generație de ilustratori și designeri grafici să descopere și să evidențieze frumusețea, diversitatea și esența orașului prin imaginația lor și să o transpună în ilustrațiile care vor anima festivalul timp de 10 zile, transpuse pe obiectele de merchandising care se vor comercializa în cadrul RDW.
Participanții sunt încurajați să își folosească creativitatea pentru a ilustra modul în care percep ei orașul București – orașul în care trăiesc sau pe care îl vizitează, explorând aspecte precum arhitectura, cultura, natura urbană, spațiul public, oamenii și comunitățile din oraș, atmosfera specifică orașului sau a anumitor locuri din acesta. Ilustrațiile pot fi realizate în diverse tehnici artistice, inclusiv desen, schițe în creion sau cărbune, pictură, colaj, grafică digitală etc.
Astfel, concursul oferă oportunitatea tinerilor ilustratori și designeri grafici de a-și împărtăși viziunea asupra orașului și de a intra în competiție pentru a câștiga o experiență la Vienna Design Week 2024, dar și oportunitatea de a semna colecția capsulă de merch UniCredit Bank x RDW 2024, care va anima festivalul timp de 10 zile.
Concursul este gratuit și anonim și se adresează tuturor ilustratorilor și designerilor grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani (participanții trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani împliniți la înscrierea în concurs). Aceștia trebuie să lucreze strict individual pentru a propune o ilustrație originală, care va fi folosită ca imagine principală a colecției UniCredit Bank x RDW capsule merch collection 2024. Colecția va fi formată din 3 obiecte: caiet format A5, tote bag supradimensionat și tricou.
Schițele tehnice ale produselor sunt disponibile spre descărcare aici. Regulamentul concursului poate fi consultat aici, iar formularul de participare poate fi completat aici. Participanții pot înscrie mai una sau mai multe propuneri, atât timp cât toate propunerile respectă tema concursului, sunt complete, și sunt înscrise completând câte un formular separat pentru fiecare.
Tema festivalului Romanian Design Week 2024: Unlock the City
Ediția din 2024 a Romanian Design Week își propune să investigheze metodele prin care creativitatea și inovația pot modela orașele de mâine și să contribuie totodată la explorarea Bucureștiului și la descoperirea potențialului și a straturilor acestuia, a spațiilor creative din oraș și a organizațiilor sau proiectelor culturale care le animă și definesc.
Ediția invită bucureștenii să descopere specificul creativ al unor zone din oraș, să descopere proiecte de design inedite și abordări multisicplinare, dar și să contribuie la definirea unor spații de dialog, demonstrând astfel importanța proceselor de imaginare colectivă și de co-creare a unui oraș mai prietenos.
Tema generală a festivalului RDW2024 dorește să contribuie la reconectarea bucureștenilor la oraș și mai ales la comunitățile acestuia, redescoperite de această dată din perspectiva potențialului industriilor creative locale.
Mai multe detalii pe website, Facebook și Instagram.
Romanian Design Week este un proiect The Institute.
Prezentat de: UniCredit Bank
Cu sprijinul: Primăriei Municipiului București, prin ARCUB, Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti
Parteneri: IQOS, Purcari, Cemacon, Kozel, Globalworth
Proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii
Partener cultural: Institutul Cultural Român
Parteneri media strategici: PRO TV, Kiss FM, Euromedia, YOOH
Parteneri media: Radio România Cultural, Igloo, Haute Culture, Revista BIZ, Revista Zeppelin, Molecule F, Designist, Modernism, B365.ro, feeder.ro, munteanurecomandă.ro, Propagarta, Revista Atelierul, IQAds, RADOR, Agerpres, Zile și Nopți, Spotmedia, PRwave, Glamour, The Woman, Happening, Inspirationist, Arthood, Metropolis, ALIST Magazine, Dreamingof.net, Daily Magazine, Nine O’Clock
Echipa de creație: Radu Manelici, Claudia Draghia, Sebastian Pren & Policromic
Partener monitorizare: MediaTrust
Design expozițional: Attila Kim Architects
Despre The Institute
The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de peste 25 de ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România. Prin tot ceea ce face, contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. Este fondator al Romanian Design Week, al festivalului DIPLOMA, al Galei Societății Civile, Internetics, Cartierul Creativ, combinat.ro și inițiator al ASAP România.
Despre UniCredit Bank
UniCredit Bank este parte a UniCredit, bancă comercială paneuropeană simplă și de succes, cu un sistem integrat de servicii de banking Corporate și de Investiții, oferind bazei sale de clienți o rețea unică vest, central- și est-europeană. Grupul este prezent în România prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management și UniCredit Services.