Coreomaniacii | docu-fiction performativ de Simona Deaconescu

Coreomaniacii docu-fiction performativ de Simona Deaconescu

Coreomaniacii | docu-fiction performativ de Simona Deaconescu

Coreomaniacii este o docu-ficțiune performativă ce urmărește evenimentele care au marcat “epidemia de dans” din vara anului 1518, în Strasbourg – o manifestare distopică în masă, care a afectat câteva sute de oameni.
Spectacolul Coreomaniacii aduce în discuție felul în care alegem să ne uităm la dans, pornind de la o serie de mărturii ale învățaților vremii, un amestec de pseudoștiință, teologie și science-fiction medieval, în mișcări contemporane. Accentul cade pe felul în care s-a documentat răspândirea epidemiei, evenimentele fiind povestite din perspectiva celui care le privește, niciodată din perspectiva celui care le trăiește.

🔎 1518. Orașul Strasbourg este în alertă maximă. O epidemie de dans se declanșează în piața centrală a orașului.
 Denumită de-a lungul timpului „Dansul Sfântului Vitus”, „Chorea Lasciva”, „mania dansului” sau „coreomanie”, documentația acestui eveniment, puternic infuzată de ideile Bisericii Creștine ale sfârșitului de Ev Mediu, este la fel de bizară ca manifestarea în sine: un amestec de medicină umorală, fenomene supranaturale, puțină micologie și ceva mitologie.

Puținii cercetători contemporani care au studiat acest eveniment l-au încadrat la categoria isterie în masă, iar câțiva teoreticieni ai dansului au numit-o chiar o manifestare timpurie de coreopolitică.
Acest eveniment distopic – o epidemie de dans care a afectat câteva sute de oameni – a ajuns o informație istorică prin prisma viziunilor celor care aveau o voce în comunitatea de atunci (cler, autorități locale, teologi, cronicari).

În absența oricărei mărturii din partea unui coreomaniac, declanșatorul acestei epidemii rămâne o speculație, care treptat s-a transformat în adevăr istoric. Tot la nivel de speculație rămân și interpretările contemporane, care (re)contextualizează interpretările istorice.

Credite:
Concept și coregrafie: Simona Deaconescu
Muzica: Vlaicu Golcea
Light design: Alexandros Raptis
Performeri: Georgia Elza Măciuceanu, Diana Maria Dragu, Laura Murariu, Nicolae-Robert Popa, Adrian Popiță
Producție CNDB 2021

Partener media principal: Radio Guerrilla
Parteneri media: Agerpress, Elle, Happ.ro, Liternet, Radio România Cultural, Revista Arta, The Institute, Zile și nopți, Zeppelin, ISCOADA

Bilete:
29 martie: https://www.kompostor.ro/evenimente/12881-coreomaniacii
14 aprilie: https://www.kompostor.ro/evenimente/12960-coreomaniacii-

Pentru a achiziționa un bilet, avem rugămintea să vă creați un cont pe platforma Kompostor numai cu adresa de email și nu cu pagina de Facebook. Dacă întâmpinați probleme și doriți să vă rezervăm un loc, ne puteți contacta telefonic la 0765 186 154 sau ne puteți scrie un email la office@cndb.ro, menționând numele și numărul de bilete. Acestea se vor achiziționa în seara spectacolului. Vă mulțumim pentru înțelegere.

🔈 Un soundtrack original, semnat de Centrului Național al Dansului București
Cu peste 20 ani în scena muzicii performative, Vlaicu Golcea este cel care semnează coloana sonoră a lucrării cu același nume, realizată de Simona Deaconescu.

Vlaicu Golcea poate fi considerat unul dintre pionierii integrării muzicii electronice și a computerelor în acest domeniu. În ultimii 10 ani s-a dedicat mai ales compoziției muzicii de scenă, film și instalații multimedia, fiind unul dintre cei mai activi și cunoscuți artiști crossover ai generației sale.

Mult mai mult decât un simplu comentariu al intenției coregrafice din lucrarea realizată în programul CNDB, COREOMANIACII OST este o creație artistică de sine stătătoare. În compozițiile sale, muzica sa nu doar acompaniază. Calitatea, universul stilistic și imaginarul pe care Vlaicu Golcea le propune fac din compozițiile sale elemente care luate singular reușesc să joace rolul principal.

🎧 Te invităm să îl asculți integral pe YouTube dar și pe Spotify, Apple Music și Bandcamp.

𝐒𝐢𝐦𝐨𝐧𝐚 𝐃𝐞𝐚𝐜𝐨𝐧𝐞𝐬𝐜𝐮 este coregrafă română care lucrează interdisciplinar, la granița dintre spectacol, instalație și film. Simona examinează constructe sociale, între ficțiune și realitate, uneori cu ironie și umor negru. A terminat studiile de licență și master la catedra de coregrafie a Universității Naționale de Teatru și Film din București. A primit bursa danceWEB la Viena (2014), Premiul Centrului Național al Dansului București (2016), a fost nominalizată ca Artistă Aerowaves în 2018 și 2022 și ca Springboard Danse Montréal Emerging Choreographer în 2019. În ultimii doi ani, a fost artistă rezidentă ale proiectelor europene Moving Digits și Biofriction. În 2022 este Mentee Forecast și artist asociat al Centrului Național al Dansului București. Lucrările sale au fost selectate și prezentate în festivaluri de renume, scene de dans și teatru, cinematografe, galerii, muzee și situri arhitecturale, ajungând la publicul din Europa, America de Nord și de Sud. În 2014, a fondat propria companie de dans, Tangaj Collective, iar din 2015 este co-fondatoare și directoare artistică a Bucharest International Dance Film Festival.

Leave a reply (we review all comments)