Made in RO: 100 ani de branding românesc

Made in RO: 100 ani de branding romanesc

Made in RO: 100 ani de branding românesc

Ce branduri locale de bunuri de larg consum cumpărau românii în urmă cu 100 de ani? Ce am avut și ce am pierdut ca mărci naționale? Vă propunem o incursiune ilustrată în istoria intimă mai puțin obișnuită a societății noastre, prin reclame sau „sufletul comerţului“, cum mai sunt denumite, care vorbesc despre mărcile naționale emblematice, de cele mai puțin cunoscute, dar și de cele care au dispărut în negura timpului sau fragmente pline de picanterii din mentalul colectiv al vremurilor.

Lansăm proiectul-manifest Made in RO: 100 de ani de branding românesc la București, în spațiul AWE. Adaptive Work Environment, de la parterul Palatului Universul, în data de 22 octombrie.

Expoziția va putea fi vizitată în perioada 22-28 octombrie, în intervalul orar 14.00-21.00.

Mai multe informații despre toate evenimentele aici: https://world-experience.ro/category/made-in-ro/

• Activități principale ale proiectului:
1. EXPOZIȚIA de artă publicitară românească, curatoriată din colecția privată impresionantă a lui Florian Ciobanu / Reclame Vechi Românești, cu obiecte originale și autentice de memorabilia, ambalaje, afișe, periodice și decupaje de presă, propagandă, broșuri, machete, unele prezentate în premieră în țară. Vom călători cu ea în trei orașe: București, Cluj-Napoca și Timișoara.
2. CONFERINȚE: publicitari, specialiști în comunicare din companii, mediul academic, jurnaliști etc. vor discuta despre transformările radicale prin care au trecut industriile creative și brandurile de la începutul secolului până în prezent și cum acestea reflectă cultura și economia țării.
3. ATELIERE CREATIVE: AntiManual de publicitate românească, atelier de branding și grafică publicitară destinat tinerilor, ne dorim să devină un incubator de idei și practici care va arăta ideile lor despre modalitățile prin care se pot reinventa anumite branduri românești.

Imaginat ca un puzzle, proiectul-eveniment îşi propune să evidenţieze transformările unui domeniu economic și cultural complex prin creația publicitară a timpurilor.

Proiect inițiat și organizat de: Asociația Escu.
Co-finanțat de: Ministerul Culturii și Identității Naționale
Curator și colecționar principal: Florian Ciobanu, colecția privată Reclame Vechi Românești 1840 – 1995
Partener: AWE . Adaptive Work Environment

Leave a reply (we review all comments)