feeder insider w/ Christian S. [ro]

[en]

Christian S. face oamenii să danseze și produce track-uri cu un sound versatil alături de echipa Cómeme. Muzica lui este o combinație armonioasă de stiluri, îndemnându-te să dansezi pe ritmurile sale. Ne-a vizitat de curând, și am aflat că i-a plăcut, alături de alte lucruri despre el și arta sa. Suntem fericiți să vă prezentăm încă un membru al familiei Cómeme în insider-ul de săptămâna aceasta.

Keywords: Cologne, DJ, Cómeme, visual art, house, dance music

Hello, Christian!
Iată ce ar vrea feeder să știe despre tine:
(please, fill in the blanks…)

Muzica și visualul merg împreună ca… pentru că fac parte din profesia mea, mi-e greu să răspund la întrebarea asta cu o frază catchy, fără să repet ceva foarte evident. Sunt tentat să scriu ceva amuzant ca Gin & Juice (uitându-mă la Snoop Dog și Dr. Dre…), dar aș vrea să recomand arhiva minunată și inspirațională a bunului meu prieten Prof. Dr. Heike Sperling.
Sculele mele sunt… două pick-up-uri și un mixer.
Visez cu ochii deschiși la… muzica din viitor.
Acasă este unde… pot fi cu prietenii și familia.
Cei iubiți m-au învățat că… nu sunt singur.
Băutura mea preferată este… old fashioned.
Un capriciu de-al meu… cumpăratul de vinyl-uri.
Dacă eram o culoare, aceasta ar fi… verde.
Câteva cuvinte care să-mi descrie stilul muzical… îndrăgostit de muzica dance din trecut, prezent și viitor.
3 melodii care sunt soundtrack-ul perfect pentru o călătorie…

Kool and the Gang – Summer Madness

Sylvester – I Need Somebody To Love Tonight

Lucio Battisti – Ancora Tu

Ana Moca-Grama: Hello, Christian, e foarte drăguț că apucăm să vorbim. În primul rând, cred că ar fi interesant să auzim despre genurile pe care le-ai explorat și schimbările care s-au petrecut de-a lungul anilor – unde ai început, care au fost influențele tale, unde ești acum când vine vorba de stil și sound?
Christian S: Cred că a fost în jur de `91 sau `92 când am auzit o piesă techno pe un radio german care m-a lăsat cu gura căscată. După aceea am rămas obsedat și am început să caut mai multă muzică de acest gen. Așa că pentru un an a fost numai techno. Apoi, cineva mi-a arătat muzica house. Mai exact, o compilație Nervous cu piese ca “Can’t stop dancing” sau “My love”. Asta a deschis o lume cu totul nouă pentru mine, cu muzica sa dance din SUA (de la soul, disco, Philly la house și Detroit techno). Încă frecventam cluburi techno însă mai des de-atât – aproape în fiecare weekend – mergeam la un club house din Cologne numit “IZ”. Gazdele în zilele de vineri erau Michael Mayer (care mai târziu a fondat Kompakt) și Tobias Thomas, iar sâmbetele îî ascultam pe Hans Nieswandt și Eric D’clark (care împreună cu Justus Köhncke erau “Whirlpool”). Asta se întâmpla la mijlocul anilor `90, iar Cologne avea o muzică electronică foarte deschisă și variată. Deci toate acestea au fost o influență importantă pentru mine, care nu s-a oprit niciodată.

Mai târziu, după 2000, prin călătorii în Africa de Sud sau America de Sud și prin internet am avut ocazia să cunosc o muzică dance globală, cu stiluri ca Kwaito, Cumbia, Champeta, Kuduro și în același timp am redescoperit și ascultat intens multe mixuri vechi din anii `80 (de exemplu Larry Levan, Ron Hardy, Daniel Baldelli, Beppe Loda… ) care erau foarte libere,fără limite. Asta a fost o altă influență importantă.

În toată această muzică există o libertate și un vibe, sentiment și energie care rezonează cu mine, iubesc asta.

AMG: Ai colaborat cu Matias Aguayo încă de la mijlocul anilor `90, când obișnuiați să organizați petrecerile „Lost” împreună, în Cologne. Am putea spune că ați crescut împreună în contextul muzicii electronice locale. În toți acești ani, care sunt „pietrele de hotar” de care ai trecut alături de Aguayo și Cómeme?

CS: Nu gândesc așa. Sunt foarte recunoscător pentru timpul pe care l-am petrecut împreună în trecut și de-abia aștept lucrurile ce vor veni. Cómeme este un fel de colectiv/familie și iubesc să îi întâlnesc pe ceilalți de peste tot din lume, colaborând, jucându-ne sau doar dansând împreună. Pentru mine a fost bineînțeles important să fiu încurajat (mai ales de Matias) să produc mai multă muzică și apoi să lansez primele mele piese, ca “Jagos”și “The power of now”. Mulțumită Cómeme, zilele astea sunt foarte fericit să am oportunitatea de a călători în multe locuri minunate – ca de exemplu, cel mai recent, București.

AMG: Tu creezi și artwork-ul pentru majoritatea release-urilor Cómeme, alături de postere, fotografie și multe altele. S-ar putea să fii cunoscut în special pentru muzica ta, dar ai un portofoliu foarte impresionant când vine vorba de artele vizuale. Când și cum ai descoperit această pasiune, și în ce moduri este muzica influențată de vizual (și vice versa)? Care sunt diferențele dintre aceste două domenii când vine vorba de creație și cum reușești să transcrii sunetul în imagini?
CS: Buna mea prietenă Sarah Szczesny face artwork-ul și colajele pentru release-uri și lucrăm împreună pentru multe proiecte Cómeme. De când am auzit prima piesă techno, prin 1992, fac graphic design pentru muzică. În acea vreme organizam mici petreceri private și voiam să avem flyere. Atunci am început să mă ocup serios de grafică.
Cred că în ambele domenii este necesar să ai o (doar una) idee puternică. La început ai o grămadă de inspirație, schițe și track-uri dar după asta trebuie să le reduci pentru a obține ceva care în germană se numește “gestalt”.

Când transcriu sunetul în imagine, mi s-a părut de ajutor să scriu practic lucrurile pe care le aud în forma unor notații alternative. Ascultă cu atenție și scrie sunetul fără să ții cont de sistemul de notație covențional, oricum îți place. (ca în acest exemplu in 1971 al lui Roman Haubenstock Ramati.

AMG: Cum abordezi de obicei procesele creative care implică alcătuirea unui mix sau producția unui track? Care sunt obiceiurile, preferințele tale când vine vorba de această muncă?
CS: Selectez piesele pentru un mix la fel cum îmi pregătesc geanta cu vinyl-uri pentru un party. Îmi imaginez atmosfera și vibe-ul pe care le vreau pentru mix sau încerc să-mi imaginez ce stare va domina petrecerea. Într-un final am câteva viniluri și piese digitale și nu știu ce se va întâmpla. Când produc un track mă gândesc adeseori, înainte să încep, ce fel de vibe sau efect vreau să creez pe ringul de dans. Apoi plec într-o călătorie cu mașinile…

AMG: Care sunt, din perspectiva ta, cele mai mari diferențe între dj`ing-ul din anii `90 față de zilele noastre? Ai perceput vreo schimbare majoră în stil, preferințe, percepția publicului când vine vorba de muzică?
CS: În afară de toate aspectele tehnice, digitizarea, internetul etc. cred că house și techno încă sunt genuri anonime. Este atât de multă muzică nouă care se lansează și muzică veche așteptând să fie descoperită. Deci n-ai nevoie să pui „hituri” pentru a avea o noapte grozavă. Cred că asta nu s-a schimbat și mă bucură mult că e așa.

AMG: Apropo de public, ai observat vreo diferență în modul de reacție al publicului în funcție de unde te afli? Cât de mult influențează geografia preferințele, în contextul actual al multiculturalismului și-al internetului?
CS: Mi se pare că muzica dance a devenit super multiculturală. Cred că în multe locuri din lume poți fi norocos și să întâlnești oameni cu o iubire și pasiune similară pentru subcultura/ muzica dance underground.

AMG: Ai vizitat de curând România și ai pus muzică la De.Kolectiv. Cum a fost show-ul, ți-a plăcut experiența?
CS: Mi-a plăcut mult acel eveniment. Mi-a plăcut line-up-ul versatil și faptul că am ascultat muzică diferită de-a lungul nopții. E destul de evident că oamenii de la De.Kolectiv creează ceva special. Publicul a fost grozav și mi-a făcut plăcere să am un set dimineața devreme. Mi-ar plăcea cu siguranță să revin.

AMG: Ești familiar cu vreun dj sau producer român?
CS: Mi-au plăcut mult podcast-urile lui Cosmin Tapu și, de curând, Borusiade, pe Radio Cómeme.

AMG: Care sunt planurile pentru viitorul apropiat? Unde te vezi în cinci ani?
CS: Mai multă dragoste, mai multă muzică, mai puțin ego, mai puține planuri

AMG: În final, spune-ne ceva în care crezi cu adevărat, cu care te-ai întâlnit și ți-a schimbat perspectiva.
CS: Keep it simple.

AMG: Pace, Christian!

Words by Ana Moca-Grama
Photos by feeder.ro

insider signature

4 Comments
  1. […] – UNDER THE RIVER: I cried a river over you, but what lies underneath? Christian S applies the psychominimal technique of free floating particles again (see his “Little […]

  2. […] Matias Aguayo – la doar câteva luni de la interviul luat bunului său prieten de la  Cómeme, Christian S, și exact la un an de la primul nostru feeder […]

  3. […] le-a spus Christian S la începutul lunii, în insiderul pe care-l poți citi în engleză sau în română. […]

  4. […] feeder insider w/ Christian S. [ro] […]

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© 2004 - 2019 feeder.ro

CONTACT US

Send us an email and we'll get back to you, asap. Thank you! ⭐️

Sending

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account