Anghelescu, Preda, Rasovszky, Ungureanu Plotting the Path la RKI Galerie, ICR Berlin
În perioada 12 aprile-23 mai 2018 va avea loc la RKI Galerie, ICR Berlin, expoziția de grup Plotting the Path, unde vor expune artiștii George Anghelescu, Adrian Preda, Lea Rasovszky, Ștefan Ungureanu, curator Ioana Marinescu.
Anghelescu, Preda, Rasovszky, Ungureanu sunt un grup de tineri artiști care poartă germenii unei noi generații, diferită ca formă și intenție de predecesorii modelați de formatul anilor 2000.
Expoziția constă într-o selecție de lucrări ale ultimilor ani, reprezentative pentru opera lor, dar și pentru cele mai recente proiecte expoziționale și teoretice pe care le-au dezvoltat. Cei patru încep o carieră activă după 2010 care înseamnă și finalizarea studiilor și asumarea statutului de tineri artiști. De atunci și până acum, Anghelescu, Preda, Rasovszky și Ungureanu au strâns un corpus de opere semnificativ, care se reflectă într-o serie de cărți de artist.
Cu ocazia vernisajului va avea loc și lansarea cărților de artist – George Anghelescu Dulce et Decorum (coord. Valentina Iancu, Ed. Vellant, București, 2015); Adrian Preda Weyd– (coord. Mihaela Cîrjan, Ed. Vellant, București, 2016); Lea Rasovszky Dig the Inbetween (autori Lea Rasovszky și Diana Marincu, Ed. Vellant, București, 2016); Ștefan Ungureanu Ant Generated Future (coord. Ioana Marinescu, Ed. Pandora M, București, 2017).
Publicul prezent la expoziție va avea astfel ocazia să se familiarizeze atât cu lucrările expuse cât și cu lucrări mai vechi sau texte critice care însoțesc cărțile de artist.
George Anghelescu (n.1985) Anghelescu pornește dinspre propria imagie a sinelui reflectată în operele sale, uneori apelând în mod nedisimulat la autoportret și continuând cu reflexii ale lumii în care trăim și a degradării constante care se produce asupra ei. Imaginile sale reprezintă colaje mentale care capătă o identitate vizuală, ale unor considerații antrpologice, sociologice și geopolitice.
Adrian Preda (n. 1985) O temă centrală a artistului o constituie relația dintre om și celelalte specii ale regnului animal, relație definitorie pentru dezvoltarea animalului uman, de la făurirea uneltelor și armelor de vânătoare până la manifestările spirituale și artistice. De asemenea, Preda explorează natura și cosmosul în sens extins, fiind interesat de tipare de creștere și evoluție.
Lea Rasovszky (n. 1986) Lea Rasovszky se folosește de clișeele vizuale specifice culturii pop, cu scopul de a dezvoala strălucirea lor morbida și alterată și forța lor stătută, dar sfidătoare. În mod evident, cultura pop experimentează astăzi ceea ce se numește Melancholia of Glory, pentru a cita unul din tilurile Leei (2012).
Extras din eseul Lea Rasovszky si fantomele Culturii Pop text de expoziție de Dr Jörg Scheller
Ștefan Ungureanu (n. 1984). Ungureanu este preocupat de mecanica și dinamica unor lumi în expansiune pentru care situl experimentului sau anthropocenul (influența activității umane asupra pământului privită ca eră geologică) constituie subiecte de referință. Imaginarul său este compus dintr-un tip de artistic research cu un caracter pseudo-științific, influențat de ideile lui Bruno Latour, Jordan Peterson sau Robert Sapolsky.
Ioana Marinescu (n. 1988), istoric de artă și curator. În prezent urmează Școala Doctorală a Universității Naționale de Arte din București sub coordonarea prof. dr. Ruxandra Demetrescu unde studiază biografia cuplurilor de artiști. Cel mai recent proiect de cercetare, a fost coordonarea, redactarea de texte și curatorierea expoziției de la lansare a catalogului Ștefan Ungureanu Ant Generated Future (Ed. Pandora M (Gurpul Editorial Trei, București, 2017).
1. George Anghelescu, Fullfur, 2017, acrilic pe pânză, 70×50 cm.
2. Adrian Preda, Through The Solare Flare, 2015, ulei pe pânză, 30×40 cm.
3. Lea Rasovszky, One Ton Pom Pom (Primary Nation), 2013, creion și pastel pe hârtie, 38×38 cm.
4. Ștefan Ungureanu, Duel Sketch, 2017, creion pe hârtie, 21×29 cm.