Derrick May

  • by

Derrick May, Bogman, Fouchat, Giuser

Vineri, 23 Noiembrie 2012, ora 22:00
PALATUL GHIKA
(Strada Doamna Ghica, Nr. 5)

INTRARE: 20 Lei < 00:00 > 30 Lei
Facebook event.

ABSOLUT COLOR are onoarea de a va invita pe 23 noiembrie la Palatul Ghika sa petreceti o noapte legendara alaturi de unul dintre cei mai prestigiosi artisti ai Detroit-ului – DERRICK MAY, inovatorul curentului muzicii electronice generic cunoscut astazi ca “techno”, DJ si producator care a sfidat limitele spiritualitatii in muzica, redefinind valentele sunetului si inspirand generatii intregi de technocrati ca Richie Hawtin, Carl Craig, Kenny Larkin, Stacey Pullen si nu numai.

Noaptea va fi completata elegant de Bogman, Fouchat si Giuser.

DERRICK MAY // Transmat // Detroit, US

Din Belleville Three, setting-ul perfect al producatorilor din Detroit care au testat limitele spiritului in cadrul muzicii electronice, schimband integritatea formei pentru totdeauna, reputatia de creator a lui Derrick May a ramas perfect intacta, in ciuda unei decade de inactivitate in productie. In timp ce Juan Atkins este privit pe drept ca “The Godfather of Techno”, cu o cariera in productie tragandu-si originile din scena electro de la inceputul anilor ’80 si integrand elegant unele din cele mai inspirate creatii din istoria muzicii electronice, si Kevin Saunderson – producatorul din Detroit cu cel mai mare succes mainstream prin prisma colaborarii sale cu vocalistul Paris Grey ca Inner City, pozitia de necontestat a lui May a fost “erodata” vag in timpul anilor ’90 de inexplicabila lipsa de activitate.

Atata timp cat influenta in domeniu inca reprezinta o parte din ecuatie, putem spune ca May a inregistrat intr-adevar track-uri techno considerate de producatorii dance ai momentului respectiv ca fiind originale si influentiale. Sound-ul clasic specific lui Derrick May poate fi considerat ca un balans fluid intre cascade sonore de percutii puternice cu accente subtile de corzi, invaluite intr-o caldura specifica datorata timpului petrecut in Chicago, captivat de groove-ul unor DJ in adevaratul sens al cuvantului, precum Ron Hardy si Frankie Knuckles.

Propriul label Transmat Records i-a servit drept “casa” pentru cel mai bun material al sau, din care amintim “Nude Photo”, “Strings of Life”, “Kaos”, “It Is What It Is”, material produs cu precadere in perioada 1987-1989 ca Rhythim Is Rhythim, si desi activitatea release-urilor sale a fost incetinita considerabil in anii ’90, Derrick May a continuat sa onoreze invitatii internationale, sustinand in acelasi timp progresul label-ului Transmat in timp ca una din cele mai respectabile label-uri din industrie.

Derrick May se naste in Detroit in anul 1963 ca unic copil crescut in special de mama sa. La 13 ani, odata cu inscrierea sa la scoala in suburbiile Belleville-ului, acesta il cunoaste pe Juan Atkins, in curand cei doi incepand sa schimbe mixtape-uri, Atkins fiind resposabil cu trecerea lui May spre universul Parliament, Kraftwerk si Gary Numan.

Cand mama acestuia se muta in Chicago, May isi continua studiile in Detroit alaturi de prietenul sau Kevin Saunderson. Anul 1981 ii prinde pe May si Saunderson in tema cu esenta de a fi DJ sub aripa protectoare a lui Atkins, impreuna formand trio-ul Deep Space Soundworks, o miscare colectiva ce ia nastere din dorinta de a-si prezenta muzica preferata in cluburi sau la party-uri. May si Atkins incep la randul lor colaborarea cu un DJ local numit Electrifyin’ Mojo, DJ-ul responsabil cu trecerea lui Atkins spre Kraftwerk si synth-pop-ul epocii respective, elaborand megamix-uri impreuna pentru show-ul radio al lui Mojo.

Dupa terminarea liceului si o activitate academica de scurta durata ca urmare a unei burse sportive, May se intoarce in Detroit, desi continua sa isi visiteze pe cat posibil mama in Chicago, unde intra in contact direct cu scena house a momentului, aflata inca “in fasa”, care il fascineaza prin prisma caldurii si sentimentului de comuniune in cluburi precum Power Plant sau Music Box, unde DJ ca Frankie Knuckles si Ron Hardy foloseau set-up-uri de mixat elaborate tehnic pentru a reinvoca spiritul disco, in acelasi timp impingand miscarea muzicala tot inainte.

May ii prezinta aceasta atmosfera si lui Saunderson si petrece aproape un an in Chicago, si, proaspat reintors in Detroit, dorinta de a avea un club potrivit asteptarilor sale muzicale il impinge spre colaborarea cu familia Deep Space in a funda The Music Institute, acesta transformandu-se in scurt timp in apanajul scenei underground, o miscare aflata in continua dezvoltare si un loc in care May, Atkins si Saunderson isi reuneau fortele muzicale cu Eddie “Flashin” Fowlkes sau Blake Baxter.

Se spune ca acel club a revigorat acel sens de comunitate atat de dorit de May desi steril pentru multi dintre residentii vremii si a schimbat practic viata generatiei a doua de technocrati precum Carl Craig, Stacey Pullen, Kenny Larkin si Richie Hawtin.

Desi May avea in posesie un sintetizator Roland TR-909, acesta nu se dedicase deloc inregistrarii pana la inceputul anilor ’80. Exemplul succesului lui Juan Atkins cu grupul sau local Cybotron in 1981 insa il influenteaza pe May sa inceapa sa inregistreze cu seriozitate. Debuteaza deci in varianta vinyl cu “Let’s Go”, al treilea release al label-ului Metroplex Records apartinand lui Atkins, si fondeaza propriul label Transmat, o filiala a Metroplex numita dupa track-ul lui Atkins “Night Drive (Time, Space, Transmat)”.

La scurt timp, May introduce si Rhythim Is Rhythim, cel mai important alter-ego al sau, odata cu single-ul Transmat “Nude Photo”. Productia continua cu viitoare clasice ale genului precum “Freestyle”, “Strings of Life”, “It Is What it Is” si “Kaos”.

Dintre aceste single-uri, “Strings of Life” a avut o evolutie neasteptata, in special in cadrul exploziei house-ului in Marea Britanie a anilor ’87-’88, May devenind unul dintre primii artisti americani invitat in turneu in Anglia, dar si un remixer foarte solicitat atat de formatii pop ce aspirau la a-si extinde influenta asupra scenei de club, cat si de “dance acts” autentice.

O serie de schimbari survenite prin prisma “evolutiei” contextului respectiv si-au lasat insa negativ amprenta asupra succesului lui May. Scena “rave” britanica foarte fertila, care crescuse surprinzator ca influenta intre anii 1986 si 1990, devenise practic inundata de dezvoltarea frenetica a muzicii ca raspuns la consumul crescut de droguri. Foarte curand prin urmare majoritatea succeselor in muzica dance britanica se vor atribui formatiilor hardcore sau rave-pop precum Altern-8, Sunscreem sau The Prodigy, in timp ce scena clubbing isi uita sursele de inspiratie americane in favoarea hiturilor mai putin underground si mai mult orientate spre chart-uri.

In 1991, May parea pregatit sa se intoarca pe pozitie de leader, la un punct chiar considerand a forma un “super grup” techno in stilul Kraftwerk, alaturi de Atkins si Saunderson. Desi negocierile de a semna cu label-ul ZTT Records al lui Trevor Horn pareau promitatoare, intelegerea a picat in cele din urma, May refuzant ulterior mai multe invitatii ale label-urilor consacrate. De fapt si de drept, a renuntat sa mai produca din 1991, in ciuda zvonurilor care sustin contrariul, desi a colaborat cu pionierul ambiental-ului Steve Hillage la track-uri de pe albumul de debut al proiectului Hillage’s System 7.

May a continuat sa-si valorifice talentul de DJ in jurul lumii, conservandu-si pozitia influentiala in ochii multora din producatorii de renume ai momentului, in timp ce label-ul sau Transmat a servit drept “casa” a unora dintre cele mai respectabile track-uri techno ale istoriei, din care amintim “Silent Phase” al lui Stacey Pullen, “Model 500” al lui Juan Atkins, Joey Beltram, K-Alexi, “Psyche”-ul lui Carl Craig si “Dark Comedy” semnat Kenny Larkin. In cele din urma, in 1995, Sony Japonia compileaza cele mai inovatoare track-uri in retrospectiva single “Innovator”, in timp ce May contribuie la coloana Sonora a jocului video Sony “Ghost in Shell”.

Ne intrebam deci, cum ar fi sa fii Derrick May, artistul care alaturi de Atkins si Saunderson a pus bazele miscarii musicale numita generic “techno”, care inca este tratat cu reverenta pentru stilul sau spiritual de a mixa si respectat pentru unele din cele mai importante vinyl-uri vreodata create.

Cu toate acestea, se spune ca Derrick May cunoaste secretul techno-ului, credeti oare ca ni-l va impartasi?

ACCESUL STRICT INTERZIS PERSOANELOR SUB 18 ANI!

Leave a reply (we review all comments)