litoral

Vârtejul Ecologic de la Marea Neagră #4: Inițiative

Vârtejul Ecologic de la Marea Neagră #4: Inițiativa

Din articolele precedente am concluzionat că poluarea, utilizarea pesticidelor, agresiunile asupra biodiversității, extracțiile miniere și exploatările haotice, turismul în exces sau degradarea coastei sunt pericolele principale ale adâncurilor și împrejurimilor Mării Negre.

Cunoașterea amenințării nu este suficientă, pentru a lua măsuri și acționa mai avem nevoie de informații cu privire la structurile care pot interacționa direct cu amenințările, și care le pot neutraliza.

Lista de mai jos poate deveni un plan de acțiune pentru cei care vor dori să se implice direct!

Cine ajută?

Read More »Vârtejul Ecologic de la Marea Neagră #4: Inițiativa

Vârtejul Ecologic de la Marea Neagră #3: Azov și Aral

În partea a-2-a ne-am direcționat atenția asupra grupărilor de lacuri din Ucraina intitulate Sasyk Lyman, forme terestre asemănătoare celor din România din jurul zonei Vadu, precum Grindul Chituc.

Am urmărit influența distrugătoare a omului asupra naturii împreună cu încercările ulterioare ale acestuia de a repara catastrofele cauzate.

© Wikimedia

Intrăm acum în partea a-3-a chiar printr-una din strâmtorile Mării Negre, Kerch, lungă de 4 km, pentru a ajunge în Marea Azov ce își are plajele pe teritoriul peninsulei Crimeei din Ucraina, iar mai târziu vom da o tură și pe la Marea Caspică.

Read More »Vârtejul Ecologic de la Marea Neagră #3: Azov și Aral

Vârtejul Ecologic de la Marea Neagră, partea a-2-a: Sasyk Lyman

Vârtejul Ecologic de la Marea Neagră #2: Sasyk Lyman

Am discutat în prima parte despre pericolele prezente în zona românească a Mării Negre. Zonele Vadu, Grindul Chituc sau orașul Galați au fost printre cele enumerate din pricina nefericitei legături pe care acestea o au cu efectele devastatoare ale poluării și dezechilibrării ecosistemelor. Am lansat câteva idei și acum ne pregătim pentru altele.

Pătrundem în partea a-2-a prin exemplificarea unei situații asemănătoare cu cea de la noi, petrecută în Ucraina, la Sasyk Lyman. Scopul, același: raising awareness

Apoi vorbim de arii protejate precum Karkinitsky. Trecem în revistă și acerba luptă susținută de diverse organizații pentru fie protecția, fie salvarea zonelor aflate în pericol.

Sasyk Lyman este o regiune asemănătoare Grindului Chituc.

Ce s-a întâmplat la Sasyk Lyman?

Un proiect agro-industrial. S-a dorit crearea unui sistem complex de irigații prin coagularea Dunării, Dniester-ului și Dnieper-ului cu lacurile, estuarele și bazinele aflate pe coasta nordică a Mării Negre.

Read More »Vârtejul Ecologic de la Marea Neagră #2: Sasyk Lyman

Been there, liked that: Marea Vadunare 2015

Keywords: libertate, misticism, psychedelic, deliric, veselie, energie, evoluție, dragoste, trippy

În anul 2013 avea loc primul Congres Intergalactic Național Român, sau mai pe scurt P.C.I.N.R mai exact: Marea Vadunare. Titlul inspiră locul, iar călătoria intergalactică ne-a adus renumiți artiști ai psy-ului românesc și în acest an. Au fost alături de noi Roua, Trans Humanza, Alien Tree, Darkology, Latam, Alcalina, Option Zer0, Akimhash și împreună cu două sisteme de sunet, unul al celor de la Lucky23, iar celălalt adus de Sun & Moons Soundsystem au reușit să extindă mareea, să crească nivelul valurilor și să ne zguduie bine creierele așa de început de vară.

pasiunea pentru dans și distracție ne-a condus pe aripile dansurilor delirice…

această dragoste s-a simțit

dimineața ne-a fost răsplătita printr-un răsărit plin de energie

Acesta a fost doar începutul, festivalul Transylvaliens, reconfirmat de organizatori urmează pe 9-12 iulie în zona Sibiului și vom avea de asemenea și un pre-party, cel care va avea loc la SWAP și ni-l va aduce pe ATMA într-un live act ce se anunță memorabil, pe Lygos, membru al echipei Transylvaliens, Latam de la Thrancians și mulți alții. Pregătiți așadar cizme de cauciuc, corturi colorate, începeți dacă nu ați făcut-o deja- juggle training-ul, beți multă apă, și haideți vara asta să ne depășim așteptările și să inspirăm comunitatea de aliens care cu siguranță ne va vizita de pe alte meleaguri.

Psy de pădure la mal de mare – Marea Vadunare 1 Mai 2015

Cum demult nu am mai fost la mare de 1 Mai și ne doream să ajungem cât mai departe de oraș și de orice amintește de aceasta, am ales să ne alăturăm și noi intergalacticilor în acest an și eu cel puțin să experimentez pentru prima oară psy pe o fâșie de nisip. Nu ne-am grăbit. Am plecat vineri pe la 3 și furați de peisajul scăldat de câmpuri galbene de rapiță, am refuzat să ne mai întrebăm dacă mergem bine sau nu. Am ajuns astfel la Tulcea, asta deși trebuia să fi ajuns la Constanța pentru ca apoi să o luăm Ovidiu-Săcele-Vadu. Am aflat ceva, că în Tulcea există două automate, unul în strada Portului numărul 34A, iar celălalt la recepția hotelului Delta situat pe strada Isaccei numărul 2. Acestea permit plata pe loc a unei taxe, de 100 ron pe an sau 10 ron pe zi, celor ce doresc sa intre cu automobilul pe teritoriul Rezervației Biosferei Deltei Dunării;. Mulțumiți am continuat spre Babadag, și era cât pe-aci să o luam spre Cogealac, noroc că am sesizat din timp și am revenit pe tronsonul Săcele-Vadu. Anul acesta țineam toți tare să mergem la Vadunare. Ajunși deja pe timp de noapte la bifurcația Vadul PescarilorDrum inundat,Read More »Been there, liked that: Marea Vadunare 2015

Marea Vadunare – The Opening Season Party @ Plaja Vadu

Marea Vadunare – The Opening Season Party @ Plaja Vadu (n.r.: răspunde la întrebarea noastră despre Plaja Corbu, și implicit Vadu, urmând acest link: POLL: Plaja Corbu, în topul celor mai curate 10 plaje din lume… sau nu?)
1-3 Mai

“Muzica ofera un suflet universului, aripi mintii, zbor imaginatiei si viata oricui” (Platon)

Mai sunt doar cateva zile, pana ne vom intalni cu totii, pe minunata si insorita plaja din Vadu.
Va asteptam cu voie buna, veselie si multa multa distractie.
Am vorbit si cu soarele si se pare ca ne va insoti pe toata peroada petrecerii. Soarele e pe cer, iar nisipul si mare ne asteapta, cu drag, sa socializam, sa dansam si sa ne distram!
Muzica are abilitatea de a schimba starea de spirit, de a ne da energie si mai ales de a hrani sufletul. Va promitem multe surprize muzicale, artisti minunati, care o sa ne imbie la dans, fie zi sau noapte.
Vom avea doua scene muzicale, asa ca atmosfera va fi incendiara!
Lucky23 vor inaugura noul lor Sound Sistem. Se promite a fi mai mare, mai tare si evident cu un sunet care o sa ne zguduie simturile!

Va asteptam la distractieeeee! ♥ ♥ ♥

Marea Vadunare – The Opening Season Party

Intergalactic Lineup
Alcalina

Akim Hash

Alien Tree
https://soundcloud.com/alientreeRead More »Marea Vadunare – The Opening Season Party @ Plaja Vadu

Plaja Corbu, în topul celor mai curate 10 plaje din lume... sau nu?

POLL: Plaja Corbu, în topul celor mai curate 10 plaje din lume… sau nu?

Am primit un pont pe adresa redacției despre un articol care plasează Plaja Corbu pe locul 4 în topul celor mai pristine plaje din lume.

Cât de curată ar putea fi?

Am vizitat-o pentru prima dată în 2013 și din nou anul trecut, întorcându-mă din Deltă. Trecând prin Vadu, nu poți să nu observi bazinele Întreprinderii de Read More »POLL: Plaja Corbu, în topul celor mai curate 10 plaje din lume… sau nu?

Marea Cu Sarea 4 @ Plaja Tuzla

Marea Cu Sarea 4 @  Plaja Tuzla
25, 26, 27 iulie

Pentru cei care s-au săturat de party-urile între patru pereți, care se întâmplă în mijlocul haosului urban, Marea cu Sarea propune o petrecere-maraton, pe o plajă mai puțin cunoscută, gata de explorat. În perioada 25 – 27 iulie 2014, Marea cu Sarea aduce cea de-a patra ediție înapoi pe plaja de la Tuzla.

Marea cu Sarea este un eveniment organic și plin de viață, care apreciează inițiativa publicului în vederea născocirii unei noi forme de a petrece cele 3 zile pe plajă, atât timp cât nu deranjează pe ceilalți invitați. Singurele condiții necesare la această petrecere este să vii cu voie bună, bateriile încărcate și să fii conștient că trebuie să lași plaja curată, măcar la fel cum ai găsit-o. Nu uita să vii cu cortul, de mâncare şi băutură ne ocupăm noi.Read More »Marea Cu Sarea 4 @ Plaja Tuzla

Kudos Fest 03 @ Kudos Beach [Mamaia]

Kudos Fest 03 @ Kudos Beach
25-27 iulie

Sezonul de vara pe Kudos Beach inseamna mai mult decat weekendurile ‘furate’ fugind din orasul inabusitor spre mare…
Cand nisipul arde mai tare, si intensitatea petrecerilor pe plaja din Mamaia parca nu mai poate creste, incepe adevarata nebunie, trei zile si trei nopti de muzica de exceptie fara pauza!
Desfasurat intre 25 si 27 iulie, Kudos Fest e un rasfat binemeritat pentru cei care revin de peste 12 ani sa se bucure de cea mai cunoscuta plaja de party din Romania, de cei mai buni DJ, si de soarele care cel mai adesea spune prezent cu tarie.
La a treia editie, unul din cele mai consistente festivaluri de muzica electronica isi va da testul de maturitate sustinut de un line up senzational, format din nume cu portofolii impresionante atat de gig-uri cat si de rezidente. Muzica incredibila, aleasa special pentru a imbraca in culori unice spiritul trend setter-ului Kudos Beach.
Matthew Dekay e bine cunoscut pentru groove-ul sau romantic, soulful, si cu siguranta olandezul va avea grija ca fiecare secunda a setului sau sa fie memorabila, pe masura locatiei superbe; ce sarbatoreste inceputul de sezon cu un design nou nout, atat al locatiei, cat si a paginii kudos.ro.
Steve Bug ne va incanta de la inaltimea experientei sale de perpetuu inovator, un adevarat ambasador al muzicii electronice atat in Germania cat si in lume. Kristian component al proiectului Ame are deja in sange ritmul armatelor de dansatori de pe Kudos Beach si cu siguranta intalnirea din miezul verii va fi una perfect cadentata.

Kudos Beach & Cyclic Agency prezinta:

Andrey Pushkarev (Cyclic, Circus Company, RU)
Alex Niggemann (Poker Flat, Germany)
Âme (Innervisons Rec., Germany)
Danny Howells (Dig Deeper, UK)
Karotte (Break New Soil, Frankfurt – Germany)
Mihai Popoviciu (Cyclic, Poket Flat)
Matthew Dekay (All Day I Dream, Innervisons)
Patrick Chardronnet – Live (Connaisseur, Audiomatique, Pokerflat, Pearls Booking)
Steve Bug (Poket Flat, Ovum – DE )

Adrian Eftimie / Optick / Rosario Internullo / Atapy / Mahony / Mano & Azteca / Moonsound / Victor Stancov / Ciorty & Alin G

VJ Dan Basu

Mano -rezident Kudos Beach-

Azteca -rezident Kudos Beach-

fb event

Kudos Beach a aparut din placerea de a ne pierde in zambete si povesti despre nopti vii si zile nesfarsite de soare plin…
Si atunci cand pregatirea pentru primul weekend din sezon insemna doar montarea celor cateva playere si deschiderea primelor beri reci, simteam cu totii ca se intampla ceva important, ce merita sa fie trait secunda cu secunda.
Inainte ca noul Kudos sa creasca din nisip an dupa an sub forma celui mai cool si colorat hot spot de party pe plaja din Mamaia, a fost muzica. Au fost Rosario, Kool, Pagal. Si lista, in continua crestere, a devenit parte importanta din istoria muzicii electronice romanesti.
Impreuna, am fost primii, inainte de labeluri, gig-uri pe stadioane si zeci de mii de Watti.

Anul acesta am mers pentru prima oara in turneu, si a fost minunat in Iasi, Brasov, Bucuresti! Energia cu care Kudos se reinventeza la fiecare sezon, va revolutiona si Kudos.ro, disponibil in tinuta de vara, cu mai multe informatii, fotografii si posibilitati de conectare pentru Read More »O noua vara, un nou Kudos Beach! @ Mamaia

update: Campania de crowdfunding pentru CaziNOU are 99 de susținători!

Campania de crowdfunding pentru CaziNou: susține un proiect care redeschide Cazinoul între 1 și 10 august

CALUP a lansat pe platforma crestemidei campania de crowdfunding pentru CaziNou, cu scopul de a implica publicul larg în proiectul de redeschidere a Cazinoului între 1 și 10 august și de a reafirma clădirea emblematică a litoralului ca simbol cultural comun, printr-o acțiune concretă.

Costul lucrărilor de igienizare și de stopare a degradării actuale a clădirii se ridică la 10.000 euro (44.000 RON), sumă minimă care ar trebui atinsă până pe 13 iulie, data la care ia sfârșit campania de crowdfunding. Aceste lucrări de reabilitare sunt absolut necesare pentru ca accesul publicului în clădire pe perioada proiectului să se facă în toate condiții de siguranță.

Suma de 10.000 euro reprezintă o investiție pentru oprirea degradării spațiului, asigurarea zonelor aflate în stare critică, repararea golurilor în pardoseli și acoperiș și rebranșarea la apă și la curent electric a clădirii.

Cazinoul devine, din păcate, din ce în ce mai fantomatic. Acțiunea CALUP vrea să arate că nu trebuie să asteptam ca altcineva să facă un gest care să conteze, ci să-l făcem cu toții. Printr-o donație minimă vă puteți număra printre susținătorii proiectului, confirmând locul simbolic al Cazinoului pentru noi toți. Fiecare dintre noi contează în construirea unei comunităti care, alături de Calup, își dorește redeschiderea Cazinoului pentru public și face ceva pentru asta.” – Cristiana Tăutu, Calup

Până la trimiterea acestui comunicat, echipa CaziNou este formată din 60 de oameni. De la lansarea campaniei de crowdfunding, 99 de oameni au donat 10.090 ron.

Toți cei care vor să susțină proiectul pot dona începând de la o sumă minimă de 20 RON. Acces la campania de crowdfunding: CaziNOU

Clădirea-simbol a litoralului românesc își poate redeschide porțile pentru publicul larg între 1 și 10 august. CaziNou este un proiect de reactivare urbană și socială Read More »update: Campania de crowdfunding pentru CaziNOU are 99 de susținători!