“Man anam ke Rostam bovad pahlavan” de Ali Moini @ Teatrul Odeon

"Man anam ke Rostam bovad pahlavan" de Ali Moini

“În lipsa Festivalului Like, prezentăm spectacolul anului: Ali Moini – Eveniment Unic @ Teatrul Odeon” – CNDB

Centrul Național al Dansului București,
alături de Teatrul Odeon și Institutul Francez București,
prezintă spectacolul anului 2019:

“Man anam ke Rostam bovad pahlavan”
de Ali Moini

Eveniment unic | Teatrul Odeon | 7 iunie | ora 20:30  

„Ne bucură că reușim să prezentăm (împerună) publicului românesc un spectacol de o asemenea anvergură, cu o estetică și o practică artistică atât de particulare și mai ales cu o temă atât de potrivită pentru contextul în care trăim azi în România, în Europa, în lume.”  – Vava Ștefănescu, director CNDB

Între spectacol și performance, artistul iranian Ali Moini persistă în explorarea unei forme sofisticate de brutalitate pentru noua sa piesă intitulată „Man anam ke Rostam bovad pahlavan” („Este prin Rostam moștenirea gloriei mele”), acompaniat de duo-ul muzical 9 T ANTIOPE. Legat printr-un sistem de scripeți mecanici la o marionetă de înălțime umană, Ali Moini întreține cu aceasta o ciudată și tulburătoare conversație în care este vorba de voință, de violență, de furie, de afecțiune, de fidelitate, de acceptare.

"Man anam ke Rostam bovad pahlavan" de Ali Moini

Noțiunea de dublu ca o versiune umanoidă dezarticulată, noțiune de oglindă, temele de empatie și de respingere sunt proiectate pe această mecanică infernală a cărei manipulare, uneori dificilă, pare că uită uneori motivele existențiale cruciale pe care le evocă. Mașinăria servește ca mijloc de transmisie și de traducere între interpret și dublul său. La sfârșit, în acest joc complicat de scripeți, nu se mai știe prea bine cine impulsează mișcarea și cine o urmează, cine conduce și cine se supune, cine este subiectul și cine obiectul. Această ne-diferențiere a rolurilor ar putea oare să ne încânte, în loc să ne sperie?

Spectacolul este urmat de o sesiune de Q&A cu artistul Ali Moini.

Facebook event: click aici.

Biletele se achiziționează de pe http://bilete.teatrul-odeon.ro/ și la casa de bilete a Teatrului Odeon

Preț: 20 RON / 40 RON

Concept & Performance: Ali Moini
Instalație sonoră: Sarah Shamloo + Nima Aghiani aka 9T ANTIOPE
Scenografie: Julien Peissel + Ali Moini
Mașinărie: Julien Peissel
Lumini: Stéfane Perraud
Technic: Samson Milcent
Suport dramaturgic: Thibaud Croisy
Management de producție: Yann Gibert
Producție: Selon l’Heure
Coproducție: Montpellier Danse 2016, La Passerelle Scène Nationale de Saint Brieuc, La Filature Scène Nationale de Mulhouse. Suport Centre National de la Danse, Espace Pasolini, Festival  Montpellier Danse
Cu susținerea Fondation d’entreprise Hermès în cadrul programului New Settings.
Cu susținerea DRAC Ile-De-France sub l’Aide au Projet.

ALI MOINI

Ali Moini s-a născut în 1974 în Shiraz (Iran).Până la vârsta de 17 ani făcea deja parte din “Youth Orchestra of Shiraz”,  luând în același timp ore de compunere muzicală și canto tradițional iranian. Doi ani mai tărziu a studiat opera timp de 2 ani. Se alătură grupului “Mehr Theater Group” în 1997 ca actor și compozitor în cadrul companiei. Joacă în mai multe spectacole ale grupului, cel mai important fiind “Dance on Glasses“, care a fost prezentat de peste 70 de ori în Iran, și de aproximativ 80 de ori în Europa, și American de Sud și de Nord.

Are o licență în actorie de la Universitatea Educațională Soureh High din Teheran.În 2009 a terminat un curs intensiv pentru avansați în Lisabona, Forum Dança, intitulat “Choreographic Creation and Research on Contemporary dance Program” (PEPCC), împărtășindu-și cercetările cu creatori și gânditori ca André Lepecki, Deborah Hay, Emmanuelle Huynh, Jeremy Nelson, João Fiadeiro, Julyen Hamilton, Lisa Nelson, Mark Tompkins, Meg Stuart, Loïc Touzé, Vera Mantero. Creat în acest context, solo-ul său “My Paradoxical Knives” a fost prezentat pe unele dintre cele mai prestigioase scene europene ca Tanzquartier Wien, Théatre National de Chaillot, Montpellier Danse, Fondation Cartier, BAC Genève (printre altele).

În 2012, Montpellier Dance Festival îi oferă oportunitatea de a coproduce lucrarea de grup “it shocks me but not”. În 2013, proiectul de colaborare cu George Apostolakos Lives este selectat de către Hermes Foundation pentru a face parte din programul New Settings. Ali își încheie masteratul CNDC ESSAI în 2013. În 2014, este performer în cadrul spectacolului “Every order eventually loses its terror”. În 2016, creează Man Anam Ke Rostam Bovad Pahlavan la Montpellier Danse Festival.

9 T ANTIOPE

“9T Antiope, duo-ul lui Nima Aghiani și Sara Bigdeli Shamloo, din Teheran și Paris, un EP al cărui sunet pare mai degrabă ca o călătorie în timp. O parte a sunetului pe care îl propun este foarte vechi: cântecul lui Shamloo poartă urmele muzicii folk europene medievale, iar versurile ei seamănă adesea cu bucăți din poeme eroice, pline de calești și zâne, presărate cu aluzii literare. Produsul electronic a lui Aghiani ne privește dintr-un viitor distant: staticul digital, ciripitul disonant, trosnetul incomprehensibil a unui AI care sfărâmă numere. Rezultatul este straniu și fermecător, asemenea unui bard itinerant ce își încălzește mâinile deasupra unei grămezi de imprimante matriciale.” – de Philip Shelburne în revista Pitchfork, 11.01.2017

Leave a reply (we review all comments)