Hai la film documentar | Zakarpattia. R: Shaun Williams, 2018

Hai la film documentar | Zakarpattia. R: Shaun Williams, 2018

Hai la film documentar | Zakarpattia. R: Shaun Williams, 2018

Lumeee, lume,
Culese din Balkani reia proiecțiile speciale de film documentar, în ultima zi de luni din fiecare lună.

Începem cu Zakarpattia | R: Shaun Williams | 2018 | 85′ | USA | documentar care a avut premiera mondială la ediția 4 a festivalului #CuleseDinBalkani.

Luni, 28 ianuarie 2019, de la ora 7 seara, la Cinema Muzeul Țăranului.

Intrare liberă precum pasărea cerului.

Zakarpattia examinează chestiuni legate de loc, identitate și tradiționalitate la lăutari de la granițele Transcarpatiei, Ucraina (Maramureșul ucrainean). Filmul urmărește povestea tarafului Manyo din micul oraș Teceu Mare de-a lungul turneului lor anual prin Ungaria, și explorează relațiile complexe ale acestor muzicieni cu propria identitate romă-ruteană, în timp ce se străduiesc să își câștige existența în contextele post-socialiste pe piața de “world music”. Pe parcurs, întâlnim alți muzicieni ale căror povești completează perspectiva asupra experiențelor muzicienilor de etnie romă sub comunism și în tranziția post-sovietică.

Director bio:
Shaun Williams este doctorand în Etnomuzicologie la Universitatea Indiana, Bloomington. Între 2008 și 2012, a servit ca voluntar al Corpului de Pace American în Transcarpathia si Pokuttia, regiuni din Ucraina, unde a lucrat îndeaproape cu organizații centrate pe drepturile Romani si drepturile celor cu dizabilități. Lucrarea de doctorat se concentrează pe tematici precum cosmopolitism muzical și identitatea Romani în România post-socialistă.
++++++++++++++++++++++++++++++++

(EN) Zakarpattia examines issues of place, identity, and traditionality among wedding musicians in the borderlands of Transcarpathia, Ukraine. The film follows the Manyo Family Band from the small town of Tiachiv as they embark on their annual tour of Hungary, and explores these musicians’ complex relationships with their own Ruthenian-Romani identities as they struggle to make a living within post-socialist “world music” contexts. Along the way, we meet other musicians whose stories help to shed light on the experiences of Romani musicians under communism and post-Soviet transition.

Hai la film documentar. La Culese din Balkani

Leave a reply (we review all comments)