Curator: Andrei Bucureci
Peter Blake & Jann Haworth – The Beatles – Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band – 1967
În colaborare cu Collage Festival și Celula de Artă, această expoziție este o călătorie curatorială și o reflecție de trei decenii și jumătate de intersecții între sunet, expresie vizuală și ecosisteme creative.
Am reunit creatori emblematici din mișcări artistice distincte — Peter Blake, Alexandru Andrieș, Jean-Paul Goude, Lee “Scratch” Perry, Decebal Scriba și Cristiana Bucureci — într-un dialog al coperților de discuri care traversează șase decenii de artă și cultură.
Vizitatorii sunt invitați să descopere estetici unice și conexiuni ascunse: narațiuni politice comune, ecouri transatlantice post-coloniale, metamorfoza de la colajul manual la manipularea digitală și evoluția designului postmodern — punctată de glitch-uri și „erori” intenționate, exemplificate prin Daydreamflix, semnată de Cristiana Bucureci, co-fondatoare Collage Festival.

Cristiana Bucureci – Dubokaj & Lee Scratch Perry – Daydreamflix – 2021
Coperta de disc este o expresie vizuală și artefact cultural care construiește o punte între epoci și case de discuri — de la cele clasice precum Parlophone, Island Records, O-U Sound și locala din România comunistă Electrecord, până la cele contemporane precum Strut Records, Sound of Art to Come și noile mișcări independente DIY, UR Suoni din Florența și Monofonika și Subkulturni Azil din Serbia.

Ivan Antunović aka Nieuw NDG – Ex-Yu Electronica, Vol. III/ Diktatura, humor, agresija – 2012
Într-o epocă dominată de estetica pop și inteligența artificială — unde imaginea este generată, replicată și consumată cu o viteză fără precedent — coperta de vinil persistă ca spațiu tangibil al dialogului dintre sunet și imagine.
„Colaje-coperți de discuri” oferă o scurtă narațiune curatorială personală filtrată prin tradiții de design balcanice, europene, caraibiene și internaționale, reunind o constelație de lucrări vizuale care celebrează excelența artei colajului într-un context dominat de cultura streamingului, ce reduce adesea dimensiunea vizuală a compoziției sonore.

Aurel Mihailopol & Mihai Cernea – Sfinx – Lume albă – 1975

Decebal Scriba – Florian din Transilvania – Tainicul vârtej – 1986
Aceste lucrări, provenite atât din cataloage clasice, cât și din labeluri independente, celebrează o simbioză rară între creatorii de sunet și artiștii vizuali. Mai mult decât simple ilustrații muzicale, coperțile extind universul sonor — devenind praguri către narațiunea interioară a albumelor ca arhive audio și viziuni conceptuale.

Alexandru Andrieș – Despre distanțe – 1988
Colajul, prin natura sa, este un limbaj al asocierilor, stratificărilor și recontextualizărilor — o comprimare de simboluri culturale, fragmente de memorie și referințe interdisciplinare într-un cadru de 30×30 cm.
Colajul va continua să existe ca limbaj vizual viu, deschis, maleabil, mereu disponibil pentru a integra forme expresive noi — combinând surse analogice din arhive și publicații vintage cu texturi digitale imposibil de realizat manual. În contextul designului de copertă muzicală, colajul devine o narațiune vizuală cinematografică, o formă autonomă de povestire care transcende manifestele, curentele și secolele de artă vizuală — asemenea unor amintiri proiectate din viitor.

Bill Bell aka Andy Martin – The New Age Steppers – New Age Steppers – 1980



![Unknown Artist - Untitled 01 [Bohrium Records] website Unknown Artist - Untitled 01 [Bohrium Records] website](https://www.feeder.ro/wp-content/uploads/2025/11/unknown-artist-untitled-01-bohrium-records-website.jpg)

![Igor Vicente & DkA - Ecstatic EP [Move Recordings] website Igor Vicente & DkA - Ecstatic EP [Move Recordings] website](https://www.feeder.ro/wp-content/uploads/2025/11/igor-vicente-dka-ecstatic-ep-move-recordings-website.jpg)

