Cum faci un ordin de plată multiplu electronic (OPME) din contul de la trezorerie

Cum faci un ordin de plată multiplu electronic (OPME) din contul de la trezorerie

[read in English]

În acest articol vei afla ce trebuie să faci pentru a transfera fonduri din contul tău de trezorerie. Pentru a face un ordin de plată online din contul de trezorerie, trebuie să fii autorizat/ă și înregistrat/ă* în Spațiul privat virtual – SPV, pe site-ul ANAF.

Iată etapele completării unui ordin de plată multiplu electronic (OPME) din contul deschis la trezorerie:

  1. descarcă cea mai recentă versiune a fișierului OPME: mfinante.gov.ro/web/forexepublic/formulare;
  2. deschide fișierul cu Adobe Acrobat Reader;
  3. în rubrica “Tip entitate” selectează opțiunea “Alte entități“;
  4. în rubrica “Data Document”: selectează data emiterii ordinului de plată multiplu electronic (OPME);
  5. în rubrica “Nr. Document”: completează numărul fișierului OPME, atribuit de tine, format din 10 caractere (de ex. 0000000001), pe care nu îl poți repeta pe parcursul zilei curente, completată în rubrica “Data Document”;
  6. rubrica “Total Document” este completată automat de aplicație și reprezintă totalul sumelor completate în rubrica “Suma”;
  7. rubrica “LEI, adică” este completată automat de aplicație suma în litere;
  8. rubrica “Nr. înregistrări” este completată automat de aplicație și reprezintă numărul total de operațiuni de plată înscrise în ordinul de plată multiplu electronic (OPME);
  9. în rubrica “Denumire Plătitor” vei scrie denumirea societății tale sau a persoanei fizice autorizate, fără diacritice;
  10. în rubrica “CIF Plătitor” se înscrie codul de identificare fiscală al organizației tale sau al persoanei fizice autorizate;
  11. în rubrica “Adresa Plătitor” se înscrie adresa societății tale sau a persoanei fizice autorizate, fără diacritice și fără semne de punctuație;
  12. în rubrica “NR. OP” vei scrie numărul ordinului de plată pe care îl atribui acestui OP; un OPME poate să conțină mai multe OP-uri;
  13. în rubrica “Cod IBAN Plătitor” vei scrie codul IBAN al contului deschis la unitatea Trezoreriei Statului, din care vei face transferul / plata;
  14. rubrica “Denumire Trezorerie” se completează automat de aplicație în funcție de informația înscrisă la rubrica “Cod IBAN Plătitor”;
  15. rubrica “Cod program” nu se completează;
  16. rubricile “Cod angajament” şi “Indicator angajament” nu se completează;
  17. în rubrica “Denumire Beneficiar” vei completa numele organizației tale sau al persoanei fizice autorizate, în cazul transferului de sold între conturile tale, sau al instituției statului, în cazul în care achiți taxe sau impozite;
  18. în rubrica “CIF Beneficiar” vei completa CIF-ul al organizației tale sau al persoanei fizice autorizate;
  19. în rubrica “Cod IBAN Beneficiar” vei completa codul IBAN aferent contului tău bancar, în cazul transferului de sold între conturile tale, sau codul IBAN aferent contului de venituri ori de cheltuieli bugetare, în cazul plăților către instituțiile statului;
  20. rubrica “Denumire Banca/Trezorerie” este completată automat de aplicație cu denumirea băncii/unității Trezoreriei Statului, în funcție de contul completat la rubrica „Cod IBAN Beneficiar”;
  21. în rubrica “Suma” vei scrie suma în cifre;
  22. în rubrica “Nr. de evidență a plății” se completează potrivit prevederilor legale învigoare la data întocmirii ordinului de plată multiplu electronic (OPME); dacă faci un transfer de sold în contul deschis la altă bancă, nu vei completa nimic în această rubrică;
  23. în rubrica “Reprezentând” vei completa, după caz, “transfer sold” – în cazul transferului între conturile proprii, sau “bugetul de stat” – în cazul plăților către buget;
  24. apasă pe butonul “Adaugă OP“;
  25. apasă butonul generare și validare XML;
  26. după validarea şi generarea fișierului XML fără erori, apasă pe rubrica “Semnătura 1“, pentru a aplica semnătura electronică calificată 
  27. nu vei utiliza rubrica “Semnătura 2”;
  28. salvează fișierul cu un alt nume;
  29. încarcă fișierul pe decl.anaf.mfinante.gov.ro, după ce te-ai logat cu certificatul digital;
  30. urmărește secțiunea Mesaje din SPV pentru a vedea rezultatul validării OPME-ului depus;
  31. dacă documentul este validat, este transmis trezoreriei, care îl va verifica din nou și, dacă este valid, îl va opera; recipisa, pe care o vei găsi tot în Mesaje SPV, conține rezultatul validării de către trezorerie;
  32. dacă documentul nu este validat, citește mesajul care însoțește codul de eroare – ar putea să conțină informații despre motivele invalidării; aceste motive pot fi: versiunea OPME nu este cea actuală (întoarce-te la pasul 1 și descarcă fișierul curent); erori de completare – de exemplu, ai uitat să selectezi “Alte entități” în rubrica Tip entitate.

*Persoana care semnează ordinul de plată multiplu electronic (OPME) trebuie să fie înrolată în Spațiul privat virtual (SPV) ca reprezentant legal, reprezentant desemnat sau împuternicit al societății.
Persoana care semnează ordinul de plată multiplu electronic (OPME) și persoana desemnată în Fișa specimenelor de semnătură depusă la unitatea Trezoreriei Statului la care agentul economic își are deschise conturile, trebuie să fie aceeași.

Dacă vrei să faci transferul la sediul Trezoreriei locale, va trebui să completezi un OPFV. Descarcă ultima versiune a aplicației Ordin de plată/Foi de vărsământ de pe site-ul anaf – aici (disponibilă doar pentru sisteme de operare windows).

1 thought on “Cum faci un ordin de plată multiplu electronic (OPME) din contul de la trezorerie”

  1. Pingback: How to make an electronic multiple payment order (OPME) from your Romanian treasury account • feeder.ro

Leave a reply (we review all comments)