FAR Talks IV – Strategiile culturale și new media art în România

FAR Talks IV - Strategiile culturale și new media art în România

Încheiem anul cu o ultimă discuție a proiectului FAR ce reunește informațiile acumulate pe parcursul primelor trei ediții, un dialog care va analiza strategiile culturale și industria de New Media Art din România.
FAR Talks IV își propune identificarea unor oportunități de dezvoltare a scenei de new media art în cadrul politicilor culturale publice. Vom afla care sunt prioritățile strategiilor culturale pentru anul 2022, modul în care acestea pot susține inițiativele noilor media, și măsura în care cererea pentru astfel de inițiative se regăsește în strategiile de la nivel local și național. Conversația va avea loc 𝗷𝗼𝗶, 𝟵 𝗱𝗲𝗰𝗲𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲, 𝗶̂𝗻𝗰𝗲𝗽𝗮̂𝗻𝗱 𝗰𝘂 𝗼𝗿𝗮 𝟭𝟵:𝟬𝟬, si va reuni specialiști din aria managementului cultural public și privat, mediul curatorial-artistic, cel de cercetare și formare culturală, regia realităților mixte, sfera universitară și a antreprenoriatului în mediile emergente.

𝗣𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗶𝗺𝗽𝗹𝗶𝗰𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗹𝗼𝗿 𝗶̂𝗻 𝗱𝗲𝘇𝗯𝗮𝘁𝗲𝗿𝗲, 𝗹𝗲 𝘀𝘂𝗻𝘁𝗲𝗺 𝗿𝗲𝗰𝘂𝗻𝗼𝘀𝗰𝗮̆𝘁𝗼𝗿𝗶 𝘂𝗿𝗺𝗮̆𝘁𝗼𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗶𝗻𝘃𝗶𝘁𝗮𝘁̦𝗶:

◽️𝗔𝗹𝗲𝘅𝗮𝗻𝗱𝗿𝗮 𝗠𝗮𝗿𝗶𝗮 𝗥𝗶𝗴𝗹𝗲𝗿 – Directoare a Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara
◽️𝗖𝗮𝗿𝗺𝗲𝗻 𝗖𝗿𝗼𝗶𝘁𝗼𝗿𝘂 – Director General a Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală
◽️𝗜𝘂𝗹𝗶𝗮 𝗣𝗼𝗽𝗼𝘃𝗶𝗰𝗶 – Critic şi curator, expert în programe culturale româneşti şi europene
◽️𝗥𝗮𝗹𝘂𝗰𝗮 𝗚𝗮𝗻𝗲𝗮 – Directoare programe culturale ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București
◽️𝗥𝗮𝗹𝘂𝗰𝗮 𝗠𝗮𝘁𝗲𝗶𝘂 – Responsabil cultură și comunicare al Institutului Francez din România la Cluj-Napoca și co-organizator al Festivalului de artă digitală Clujotronic
◽️𝗦̧𝘁𝗲𝗳𝗮𝗻 𝗧𝗲𝗶𝘀̦𝗮𝗻𝘂 – Manager cultural, antreprenor și co-fondator al organizațiilor Centrul Cultural Clujean, Fapte și Nord
◽️𝗠𝗮̆𝗱𝗮̆𝗹𝗶𝗻𝗮 𝗜𝘃𝗮𝘀̦𝗰𝘂 – Manager cultural și co-fondator RADAR & FAR
◽️𝗔𝗹𝗲𝘅𝗮𝗻𝗱𝗿𝘂 𝗕𝗲𝗿𝗰𝗲𝗮𝗻𝘂 – Regizor de realități mixte & conferențiar universitar UNATC, moderatorul întâlnirii 𝗧𝗲𝗺𝗲𝗹𝗲 𝗽𝗿𝗶𝗻𝗰𝗶𝗽𝗮𝗹𝗲 𝗮𝗹𝗲 𝗱𝗶𝘀𝗰𝘂𝘁̦𝗶𝗲𝗶 𝘃𝗼𝗿 𝗳𝗶:

◾️Detalierea procesului de realizare a unei strategii naționale în domeniul culturii și a obiectivelor acesteia. Etapele parcurse – de la analizarea contextului social și necesitatea consultării publice, la monitorizarea implementării programelor.

◾️Un istoric al strategiilor cultural-publice din România și care este timpul necesar de aliniere al standardelor naționale la cele europene. Enunțarea unor bune practici pentru metodologia prezentată, pe care le putem considera drept repere (exemple din inițiative locale, cât și internaționale).

◾️Deschiderea mai amplă a strategiilor culturale către nișa locală de new media. Modul în care mai mulți experți din acest domeniu pot fi implicați în elaborarea acestor strategii.

◾️Cât de necesară este dezvoltarea noilor media prin sprijin public atunci când acestea nu urmăresc valorificarea patrimoniului? Susținerea statului pentru new media se va îndrepta mai mult către inițiativele antreprenoriale sau cele culturale? FAR – Future Artistic Requirements își propune să fie un agregator în cadrul industriilor culturale și creative din România pe segmentul new media, în explorarea posibilităților existente la nivel național și cartografierea acestora în platforma FAR.
Partenerul principal al acestui demers este UniCredit Bank. FAR întărește inițiativa începută de RADAR de a contribui la coagularea unei comunități de new media art pentru a identifica oportunitățile de colaborare dintre toți actorii din industrie. Scopul acestui demers este consolidarea industriei emergente prin acțiuni unitare și sustenabile. Platforma are 𝟰 𝗽𝗶𝗹𝗼𝗻𝗶: 𝗧𝗮𝗹𝗸𝘀, 𝗖𝗼𝗺𝗺𝘂𝗻𝗶𝘁𝘆, 𝗪𝗼𝗿𝗸𝘀𝗵𝗼𝗽-𝘂𝗿𝗶 𝘀̦𝗶 𝗕𝗶𝗯𝗹𝗶𝗼𝘁𝗲𝗰𝗮 𝗱𝗲 𝗿𝗲𝘀𝘂𝗿𝘀𝗲 care împreună formează o resursă multidisciplinară, rezultată din activitățile și produsele sale digitale, de dezvoltare de noi competențe în artă digitală și noile medii, dar și un spațiu cultural și de explorare, de învățare și familiarizare cu aceste noi instrumente.

http://www.far.community

𝗙𝗔𝗥 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗽𝗼𝘀𝗶𝗯𝗶𝗹 𝗰𝘂 𝗮𝗷𝘂𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗽𝗮𝗿𝘁𝗲𝗻𝗲𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗶𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗲𝘀𝗰 𝗶̂𝗻 𝗮𝗿𝘁𝗶𝘀̦𝘁𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝗺𝗮̂𝗶𝗻𝗲:
𝘜𝘯𝘪𝘊𝘳𝘦𝘥𝘪𝘵 𝘉𝘢𝘯𝘬, 𝘈𝘶𝘨𝘮𝘦𝘯𝘵𝘦𝘥 𝘚𝘱𝘢𝘤𝘦 𝘈𝘨𝘦𝘯𝘤𝘺, 𝘗𝘢𝘬𝘦𝘵𝘢 12, 𝘜𝘕𝘈𝘛𝘊 – 𝘊𝘐𝘕𝘌𝘛𝘐𝘤 – 𝘊𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶𝘭 𝘐𝘯𝘵𝘦𝘳𝘯𝘢𝘵̦𝘪𝘰𝘯𝘢𝘭 𝘥𝘦 𝘊𝘦𝘳𝘤𝘦𝘵𝘢𝘳𝘦 𝘴̦𝘪 𝘌𝘥𝘶𝘤𝘢𝘵̦𝘪𝘦 𝘪̂𝘯 𝘛𝘦𝘩𝘯𝘰𝘭𝘰𝘨𝘪𝘪 𝘐𝘯𝘰𝘷𝘢𝘵𝘪𝘷 𝘊𝘳𝘦𝘢𝘵𝘪𝘷𝘦, 𝘋𝘐𝘈 – 𝘋𝘪𝘨𝘪𝘵𝘢𝘭 𝘐𝘯𝘵𝘦𝘳𝘢𝘤𝘵𝘪𝘷𝘦 𝘈𝘳𝘵𝘴 𝘥𝘪𝘯 𝘤𝘢𝘥𝘳𝘶𝘭 𝘜𝘯𝘪𝘷𝘦𝘳𝘴𝘪𝘵𝘢̆𝘵̦𝘪𝘪 𝘉𝘢𝘣𝘦𝘴̦ 𝘉𝘰𝘭𝘺𝘢𝘪, 𝘜𝘌𝘍𝘐𝘚𝘊𝘋𝘐 – 𝘜𝘯𝘪𝘵𝘢𝘵𝘦𝘢 𝘌𝘹𝘦𝘤𝘶𝘵𝘪𝘷𝘢̆ 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘍𝘪𝘯𝘢𝘯𝘵̦𝘢𝘳𝘦𝘢 𝘐̂𝘯𝘷𝘢̆𝘵̦𝘢̆𝘮𝘢̂𝘯𝘵𝘶𝘭𝘶𝘪 𝘚𝘶𝘱𝘦𝘳𝘪𝘰𝘳, 𝘢 𝘊𝘦𝘳𝘤𝘦𝘵𝘢̆𝘳𝘪𝘪, 𝘋𝘦𝘻𝘷𝘰𝘭𝘵𝘢̆𝘳𝘪𝘪 𝘴̦𝘪 𝘐𝘯𝘰𝘷𝘢̆𝘳𝘪𝘪, 𝘌𝘥𝘪𝘴𝘰𝘯 – 𝘊𝘭𝘶𝘣𝘶𝘳𝘪 𝘥𝘦 𝘢𝘯𝘵𝘳𝘦𝘱𝘳𝘦𝘯𝘰𝘳𝘪𝘢𝘵 𝘴𝘪 𝘵𝘦𝘩𝘯𝘰𝘭𝘰𝘨𝘪𝘦, 𝘍𝘶𝘯𝘥𝘢𝘵̦𝘪𝘢 𝘊.𝘈.𝘌.𝘚.𝘈.𝘙. (𝘊𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶𝘭 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘈𝘤𝘤𝘦𝘴 𝘭𝘢 𝘌𝘹𝘱𝘦𝘳𝘵𝘪𝘻𝘢 𝘚𝘵𝘶𝘥𝘦𝘯𝘵̦𝘪𝘭𝘰𝘳 𝘴̦𝘪 𝘈𝘣𝘴𝘰𝘭𝘷𝘦𝘯𝘵̦𝘪𝘭𝘰𝘳 𝘙𝘰𝘮𝘢̂𝘯𝘪), 𝘍𝘦𝘴𝘵𝘪𝘷𝘢𝘭𝘶𝘭 𝘐𝘯𝘵𝘦𝘳𝘯𝘢𝘵̧𝘪𝘰𝘯𝘢𝘭 𝘥𝘦 𝘍𝘪𝘭𝘮 𝘥𝘦 𝘈𝘯𝘪𝘮𝘢𝘵̧𝘪𝘦 𝘈𝘯𝘪𝘮’𝘦𝘴𝘵, 𝘜𝘣𝘪𝘴𝘰𝘧𝘵, 𝘈𝘔𝘊, 𝘈𝘙𝘋𝘌𝘕, 𝘓𝘌𝘈𝘋𝘌𝘙𝘚 𝘙𝘰𝘮𝘢̂𝘯𝘪𝘢.
𝗣𝗮𝗿𝘁𝗲𝗻𝗲𝗿𝗶 𝗠𝗲𝗱𝗶𝗮: 𝘙𝘢𝘥𝘪𝘰 𝘎𝘶𝘦𝘳𝘳𝘪𝘭𝘭𝘢, 𝘐𝘘𝘈𝘥𝘴, 𝘗𝘰𝘴𝘵𝘔𝘰𝘥𝘦𝘳𝘯𝘪𝘴𝘮 𝘔𝘶𝘴𝘦𝘶𝘮, 𝘛𝘩𝘦 𝘐𝘯𝘴𝘪𝘵𝘶𝘵𝘶𝘵𝘦, 𝘍𝘦𝘦𝘥𝘦𝘳

2 thoughts on “FAR Talks IV – Strategiile culturale și new media art în România”

  1. Pingback: FAR Talks - New media în artele spectacolului și scenografia digitală • feeder.ro

  2. Pingback: FAR - Future Artistic Requirements talks • feeder.ro

Leave a reply (we review all comments)