Lil Obeah meets Dub Colossus – Tacerea + Vraja EP’s

The Sound of Art to Come Records, o nouă casă de discuri din Transilvania, prezintă debutul artistului Lil Obeah Meets Dub Colossus, EP-urile Tăcerea și Vraja.

După zece ani de muzică eclectică, artistul fantomă din România a prins o altă frecvență creând Lil Obeah from Transilvania. Când vine vorba de sunetul său, el îl definește ca duppy dub dintr-un univers paralel, din dimensiunea The Shape of Dub to Come.

Artistul lucrează cu profesioniști în domeniul muzical, de la producătorul bucureștean Marius Costache de la 148Studio la artiști internaționali precum Nick Dubulah din Dub Colossus, Transglobal Underground și Dreadsquad. Remixurile sale includ artiști locali și soundclasheri internaționali precum Dubmatix și Prince Fatty, dar și trupe fictive precum Reefah Madniss din Berlin.

Rădăcinile lui Lil Obeah sunt trupe foarte eclectice și proiectele personale din trecut – Crowd Control, The Shape of Moombhaton și Tunesinnaourheads. Lil Obeah este inspirat de cele mai ciudate sunete românești, variind de la dub autentic local experimental la reggae-dub tradițional cu influențe ska și folk-rock, muzică lansată lângă Marea Neagră din 1988 până în prezent.

Artistul consideră muzica Dub sound art și își propune să creeze o coloană sonoră de film horror românesc autentic.

Dub Colossus este viziunea lui Dubulah aka Nick Page. Compozitor, chitarist, basist, producător și programator, Nick a lucrat cu o lungă listă de artiști și excentrici notabili. În 1990 a format Transglobal Underground cu Tim Whelan și Hammid Man-Tu, cu care a produs, scris și cântat pe șase albume înainte de a pleca în 1997 pentru a forma Temple of Sound cu Neil Sparkes. Odată ce Temple of Sound și-a urmat cursul, Nick a decis apoi să se concentreze asupra alter ego-ului său preferat, Dub Colossus.

Dubulah a călătorit pentru prima oară în capitala etiopiană Addis Abeba în 2006 pentru a colabora cu muzicieni și a explora stilurile tradiționale azmari, pop-ul etiopian din anii 60, Ethiojazz și reggae dub din Jamaica din anii ’70. Odată ajuns acolo, a întâlnit câțiva artiști uimitor de talentați. Dub Colossus a început ca un proiect de studio, dar s-a transformat într-o trupă live plină de energie, cunoscută pentru că transportă publicul în sălile de dans din Addis Abeba cu amestecul lor intrigant și exuberant de sunete etiopiene tradiționale, ritmuri reggae puternice și un dub modern. Începând cu 2008, Dubulah a lansat albumele „A Town called Addis”, „Addis through the Looking Glass” și „Dub Me Tender” la Real World Records. Au urmat „Addis to Omega” și ultimul său dublu vinil „Dr Strangedub (Sau: How I Learned To Stop Worrying & Dub The Bomb)”, un album de succes printre critici și fani, realizat prin crowdfunding.

Dubulah a remixat mulți artiști, printre care Toots & The Maytals, Tom Tom Club, Natacha Atlas, Transglobal Underground + Fanfara Tirana, Malawi Mouse Boys, Justin Adams, Eccodek, Brina, Meklit, Solus 3 și Lunar Drive.

credite
Lil Obeah – toate vocile, samples, conceptele
Dub Colossus – toate instrumentele: bas electric, claviaturi, chitară, sintetizatoare, percuție, producție, programare
Horseman – tobe
Invitat special Marian Șerban Feraru – țambal aka santur
Cristiana Bucureci – artist colaje & art director
Toate vocile înregistrate de Marius Costache la 148Studio
Mulțumiri speciale lui Stanciu „Punct” Daniel
Masterizare Toby Mills la Patchwork Music
Delia Teșileanu – Soho Radio

Într-o perioadă în care fizic nu poți călători nicăieri, ești lăsat pe propriile dispozitive pentru a explora împrejurimile. Deci de unde începi? Unde mergi?

Pretutindeni.

Mai ales dacă ești un muzician de dub fantomă din România, cu abilitatea de a acorda frecvențe nefamiliare și de a traduce sunete descoperite într-o limbă atât locală, cât și expansivă – duppy dub cu rădăcini adânci într-un univers paralel.

Deconstrucția magistrală a lui Lil Obeah a vibrațiilor mistice ale patriei sale transilvănene, amestecată cu sunetul robust și inimitabil al lui Dub Colossus au dus la un sunet tradițional, plin de bass, bântuitor și liniștitor. O ușă către un portal pe care nu vă puteți permite să îl ratați.

Vocile asemănătoare descântecului de pe Vraja atrag o senzație din altă lume și vă lasă să vă bucurați că faceți parte dintr-un ritual care se va încheia printr-un sentiment de dezbinare.

Tăcerea este o invitație stranie la a căuta și a înfrunta necunoscutul, tăcerea și singurătatea de care ne-am obișnuit să fugim.

Discul vine echipat cu o serie de versiuni și colaje impresionante de Cristiana Bucureci, care adaugă valoare muzicii.

Martin Blomqvist

Lil Obeah din Transilvania, în colaborare cu Dub Colossus, oferă o vibrație întunecată, aproape neliniștitoare, pe melodiile lor Vraja și Tăcerea. Influențe din Orientul Mijlociu sunt prezentă pe ambele melodii cu voci precum incantații.

Vraja este o melodie profundă, cu o linie grea de bas. Vocile sunt obsedante și se potrivesc perfect peste groove-ul cântecului. Pe versiunea de dub avem o atmosferă aproape ambientală dintr-un peisaj sonor condimentat cu diverse instrumente de percuție filtrate prin reverburi și ecouri. Remixurile Club păstrează vibrația mistică, chiar dacă modelul de tobe este mai mult în stilul steppers.

Pe Tăcerea, greutatea tobei și a basului conduc melodia și mă fac să mă gândesc la albumele timpurii Dub Syndicate și la alte melodii experimentale din catalogul On U Sound, al producătorului Adrian Sherwood. Utilizarea instrumentelor antice precum Santur sau Țambal adaugă la misticismul cântecului. Mixurile dub sunt serioase și ridică stilul la un nivel următor cu sunete ciudate și o utilizare intensă a efectelor mixerului de studio.

Sunetul este cu adevărat unic, îmbinând tehnicile de dub ale vechilor maeștri cu elemente interesante și sunete rareori auzite în orice stil de muzică.

Bandcamp only release. Links:
https://soundofarttocome.bandcamp.com/album/lil-obeah-meets-dub-colossus-t-cerea
https://soundofarttocome.bandcamp.com/album/lil-obeah-meets-dub-colossus-vraja
https://soundofarttocome.bandcamp.com/music

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.