AFCN logo

Last updated on March 29th, 2020 at 07:13 pm

Precizări privind Sesiunea de Finanțare II/2020

Reamintim operatorilor culturali că până pe 30 martie, la ora 17.00, se mai pot înscrie propunerile de proiecte culturale în cadrul sesiunii de finanţare II/2020, organizate de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Consiliul AFCN a analizat în ce măsură desfăşurarea în condiţii normale a sesiunii a doua de finanţare poate fi afectată de evoluţia dramatică a epidemiei de COVID-19, şi de măsurile recente luate de către Guvernul şi Preşedintele României.

Decizia Consiliului este de a menţine calendarul în desfășurare și se bazează pe faptul că atât depunerea solicitărilor de finanțare, cât și procesul de evaluare se derulează integral online. Consiliul a luat în considerare, în egală măsură, nevoile concrete ale operatorilor culturali, buna funcţionare a mecanismelor de finanţare şi a administrării propriu-zise a cererilor de finanțare de către AFCN şi, nu în ultimul rând, oportunitatea şi capacitatea operatorilor culturali de a derula proiecte în aceste condiţii excepţionale.

Această decizie a fost luată în primul rând pentru a menţine predictibilitatea financiară şi operaţională atât a beneficiarilor, cât şi a finanţatorului, pentru a asigura beneficiarilor mijloacele financiare atât de necesare în această perioadă dificilă în care majoritatea finanțatorilor locali au suspendat finanțările, și pentru a evita complicaţiile administrative care s-ar genera în cazul suprapunerii peste celealte sesiuni de finanţare. Unele parteneriate sunt dificil de obţinut în această perioadă, dar e greu de crezut că situaţia se va schimba radical peste două sau patru săptămâni.

Pentru a veni în întâmpinarea operatorilor culturali cu privire la reducerea posibilității de obținere de finanțări din alte surse, Consiliul a decis adaptarea grilei de evaluare, prin eliminarea criteriului „Contribuția la bugetul proiectului” peste procentul minim obligatoriu de 10%, prevăzut de lege – în cadrul căruia se puteau obține trei puncte – și redistribuirea punctelor către: „Concordanța dintre activități/rezultate propuse și costuri prevăzute în buget” (+1p), „Costurile incluse în buget permit obținerea rezultatelor propuse” (+1p), „Alocarea resurselor, inclusiv cele umane, este realistă, în funcție de anvergura proeictului” (+1p). 

UPDATE: citește AFCN – REVENIRE CU PRIVIRE LA MODIFICAREA GRILEI DE EVALUARE ȘI EXTINDEREA OREI LIMITĂ PÂNĂ LA 24:00, 30.03.2020

„Avem încredere că operatorii culturali vor lua în considerare acele priorităţi care sunt relevante în contextul actual şi vor evalua realist anvergura şi modalităţile de realizare a proiectelor, în raport cu condiţiile speciale în care se află societatea şi economia în acest moment.” a precizat Horea Avram în numele Consiliului AFCN.

Consiliul are în vedere formularea unor recomandări către experți privind evaluarea în sens pozitiv a proiectelor care abordează priorităţi relevante în această perioadă şi care sunt concepute în mod realist în funcţie de situaţia actuală.

Prin decizia luată Consiliul AFCN susține sesiunea de finanţare a AFCN ca demers stabil, unul dintre puţinele, din păcate, în contextul general de confuzie şi panică din România şi din Europa.

Operaționalizarea fondurilor în cel mai scurt timp este un semn de solidaritate față de scena culturală independentă din România.

Membrii Consiliului vor urmări evoluția evenimentelor și vor interveni cu propuneri concrete, pentru a găsi cele mai bune soluţii pentru constrângerile şi aşteptările operatorilor culturali. Echipa AFCN va acționa ca până acum, cu promptitudine și flexibilitate pentru a răspunde nevoilor de adaptare a proiectelor în funcție de noi configurări ale realității.

Este un moment dificil pentru noi toţi, ca atare va trebui să conlucrăm în mod constructiv pentru a armoniza dorinţele, nevoile şi constrângerile acestei perioade.

Consiliul AFCN

RECOMANDĂRI PRIVIND FINALIZAREA PROPUNERILOR DE PROIECTE

Ţinând cont că e o perioadă complicată şi că există riscul de a nu vă putea concentra la toate detaliile, vă sugerăm să verificați încă o dată că ați urmărit prevederile din ghidul solicitantului. Vă reamintim aici câteva dintre ele de care ar putea depinde eligibilitatea proiectului dumneavoastră:

  • proiectul trebuie să fie înscris în sistem începând cu data de 1 martie 2020.
  • cofinanțarea minimă pentru eligibilitate este de 10% (calculat la bugetul total, care reprezintă 100%)
  • raportul de activitate (culturală) este un element important în evaluarea capacității manageriale. NU încărcați în aplicație situații financiare anuale sau balanțe de verificare lunare în locul raportului de activitate, aferente anului 2019. Riscați eliminarea administrativă. Raportul anual trebuie să reflecte strategia de programe și experiența instituțională în gestionarea de proiecte culturale;
  • pentru declarația pe proprie răspundere este obligatorie folosirea modelului pus la dispoziție pe pagina de Internet a AFCN.
Asigurați-vă că :
  • ați urmat toți pașii și ați completat toate câmpurile marcate cu asterisc;
  • ați salvat la fiecare pas textele scrise și toate documentele solicitate au fost încărcate în sistem (și sunt cele corect atașate rubricii – de exemplu, nu aveți CV-uri la raportul de activitate și invers, bugetul este atașat unde trebuie etc.);
  • rezoluția indicată pentru documente este respectată (altfel, acestea nu vor fi încărcate de sistem);
  • proiectul vizează clar 3 priorități (din cele 5 definite), întrucât doar 3 vor fi punctate.
  • ați înscris proiectele cu caracter repetitiv la aria corespunzătoare (înscrierea la orice altă arie atrage respingerea administrativă);
  • în momentul scanării, ați plasat corect documentele (și nu pe partea neimprimată a hârtiei) și ați verificat documentul scanat.
Vă recomandăm:
  • să consultați glosarul de termeni pentru a vă asigura că ați abordat corespunzător încadrarea în prioritățile definite pentru fiecare arie;
  • să nu lăsați pe ultima zi finalizarea formularului și încărcarea documentelor solicitate în aplicația online! Este posibil ca, din cauza numărului mare de accesări, aplicația să funcționeze lent;
  • să salvați din când în când, astfel ca informațiile completate în formular să nu se piardă. Inactivitatea prelungită în timpul redactării pe pagină duce la delogarea automată din aplicație și, implicit, la pierderea informațiilor nesalvate;
  • să mai faceți o ultimă verificare la final, eventual după ce vă odihniți ochii și faceți ceva exerciții de dezmorțire :). Verificați dacă toate documentele solicitate în aplicație sunt încărcate. Se iau în considerare doar documentele existente în aplicația online.

Pentru a fi siguri că proiectul este complet și are toate documentele atașate, imprimați-l pe hârtie în momentul în care l-ați finalizat (pe documentul imprimat se vede dacă există documente încărcate la rubricile obligatorii). Verificați și documentele atașate dacă sunt cele corecte.

Vă dorim succes!

 

Accesați arhiva buletinelor informative AFCN sau abonați-vă acum pentru a primi pe email cele mai noi știri.

1 Comment
  1. […] primit unele puncte de vedere în care ni s-a semnalat că, deși suntem în stare de urgență, modificarea grilei anunțată recent poate pune probleme procedurale. Astfel, pentru că nu dorim să punem în pericol sesiunea de […]

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© 2004 - 2020 feeder.ro

CONTACT US

Send us an email using this contact form and we will get back to you as soon as possible, usually in 1-2 working days. Thank you! 😊

Sending

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account