Au trecut 100 de ani de la Marea Unire, iar lucrurile au evoluat atat de mult si intr-un ritm atat de alert, incat fiecare pagina din istorie sublinieaza diferite aspecte apecte ale stilului si nivelului de trai. Printr-o simpla comparatie rapida intre noua momente ale economiei de atunci atunci si cea din prezent, se poate observa ca “motorul” tarii noastre este antreprenoriatul, factor ce are mai multe functii in cadrul economiei nationale:

Economia generala este functia cea mai important a antreprenoriatului. Aceasta are o importanta universala, integrata si formata sistematic si este responsabila pentru crearea tuturor structurilor eficiente de pe piata economica din Romania.

Utilizare de resurse. Activitatea antreprenoriala se bazeaza pe utilizarea de resurse ce trec printr-un proces de prelucrare si sunt capabile sa ofere un plus de valoare clientilor. Antreprenoriatul  furnizeaza locuri de munca si genereaza venituri pentru angajati si furnizori, oferind un plus de valoare clientilor.

Inovatie. Antreprenorii sunt cei responsabili de cresterea economica care prin inovatii, idei, strategii si activitati diverse, reusesc sa impinga la urmatorul nivel toate domeniile economice. In alta ordine de idei prin inovatii se nasc industri noi (IT, marketing online, e-commerce, telefonie), unele dintre ele fiind inexistente la acea vreme.

Conexiuni multiple. Antreprenoriatul presupune furnizarea de produse sau servicii persoanelor fizice cat si persoanelor juridice, acestie reprezentand clientii firme. Fiecare antreprenor are ca obiective eficientizarea activitatii si cresterea veniturilor, obiective se pot fi atinse printr-un management performant si printr-un marketing eficient si targetat.

Caracteristici ale activitatii antreprenoriale

Pe baza functiilor activitatii antreprenoriale putem identifica cateva caracteristici ale unui antreprenor ce este responsabil pentru viitorul sau in primul rand, deoarece prin investitiile efectuate isi risca averea si existenta, dar si de viata celor cu care interactioneaza intr-o proportie mai mica sau mai mare (angajati, furnizori, clienti).

Independenta este o caracteristica esentiala pentru un antreprenor. In anul in care sarbatorim un Centenar de la Marea Unire  independenta in luarea deciziilor trebuie sa se reflecte la fiecare dintre noi pentru ca doar asa lucrurile au evoluat si vor evolua in continuare.

Inovatia bunurilor si serviciilor este rezultatul antreprenorilor ce stiu sa duca la urmatorul nivel activitatea pe care o realizeaza. Orice schimbare adusa unui bun sau serviciu cu scopul de al eficientiza, stiliza sau a-i creste numarul functionalitatilor este o inovatie, un progres care va impinge economia si activitatea din acel sector mai departe.

Initiativa este caracteristica oamenilor curajosi ce isi asuma riscuri din dorinta de a se dezvolta si a-si implementa ideea ce are ca finalitate crearea unei afaceri. Nu exista axiome in mediul business, dar ceea ce este stiut este faptul ca initiativa si instinctul antreprenorial fac diferenta. A sti cand, cum si cu ce resurse poate fi implementata o idee implica un om cu initiativa care sa ii faca pe cei cu care colaboreaza sa inteleaga si sa creada ca ideea lui este una care va da roade si va fi de succes.

Rentabilitatea este obiectivul final al oricarui antreprenor, care prin caracteristicile si aptitudinile pe care le detine reuseste sa obtina profit in prima faza, dupa care il maximizeaza. Un antreprenor eficient site ca trebuie sa creeze valoare pentru a putea avea un profit, iar modul in care isi ofera produsele si serviciile, precum si calitatea si promovarea lor contribuie la rentabilitatea afacerii lui.

Lista caracteristicilor unui antreprenor poate continua, insa ceea ce este esential si foarte usor de observat este faptul ca oamenii, nivelul de trai, obiceiurile si gandirea lor s-au schimbat, iar daca in urma cu 100 de ani mediul business era mult mai restrans, in prezent o afacere nu poate exista fara un management eficient si fara o prezenta solida in mediul online.

Investiti timp si resurse  financiare si umane pentru a va intelege publicul tinta, adaptati-va produsele cerintelor si promovati-va in mod creativ pentru a face fata unei economii cu foarte multi concurenti.

Articolul a fost publicat de Grigorescu Mihai, Specialist Marketing Online la agentia Promos.

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© 2004 - 2020 feeder.ro

CONTACT US

Send us an email and we'll get back to you, asap. Thank you! ⭐️

Sending

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account