feeder insider w/ Subb-an

Last updated on November 6th, 2017 at 01:39 am

Reading time: 22 minutes

read the interview in English feeder insider w/ Subb-an [en]

feeder insider w / Subb-an [ro]

Născut și crescut în Birmingham, Subb-an este un sunet revigorant în scena muzicii de dans de astăzi. Cu un background atipic în sound design, Subb-an a impresionat promotorii când a fost booked pentru prima oară ca live performance la Rainbow Courtyard. Setul său live a plăcut și el a devenit, în acel moment, DJ rezident. Ulterior, s-a alăturat fondatorului Rainbow și a lansat One Records care se axează pe house / techno. Am avut ocazia să discutăm cu Subb-an, după Sunwaves, despre cultura muzicii de dans de astăzi, One Records, jocul în industria muzicală și puterea și influența pe care Fabric a avut-o asupra publicului larg.

organic / liber / energie

Cele mai multe dintre fotografiile mele… sunt legate de gig-uri sau muzică
Tehnica mea preferată de relaxare… sauna
Citesc… reviste de muzică
O aplicație pe care o deschid zilnic… Pinterest
Copiii de azi… sunt mai deștepți decât oricând
De obicei, pentru micul dejun… budincă chai cu fructe
Un loc secret în Berlin… parcul Treptower
Când călătoresc… fac liste și planuri
Trei melodii esențiale… (non-electronice) Rolling Stones – Gimme Shelter, Chilly Gonzales – White Keys, David Bowie – Blackstar

 

Vlad Hatze: Bună, Ashique, e minunat să vorbim cu tine. În acest Mai a fost pentru prima oară când ai participat la Sunwaves, un festival care inovează în ceea ce privește independența muzicală și libertatea artiștilor de a pune muzică așa cum își doresc. Care au fost unele diferențe remarcabile pe care le-ați observat la Sunwaves în comparație cu alte festivaluri?

Subb-an: Da, pentru mine a fost prima mea experiență la festival și a fost de necrezut. Mi-a plăcut fiecare secundă! Cred că principalul lucru care trebuie menționat a fost calitatea artiștilor și atenția la sunet în combinație cu o mulțime open-minded. Această combinație îmbunătățește experiența atât pentru artiști, cât și pentru public.

DJ-ii pot pune așa cum doresc cu confortul de a ști că sunetele sunt bine-venite și mulțimea este deschisă oricăror vibrații cu care vor să experimenteze. Din perspectiva vizitatorului, asta este ceea ce dorești de la un festival, un sunet excelent și artiști care pun muzică așa cum doresc, fără constrângeri.

De fapt, am rezervat întreg weekend-ul și am ajuns acolo cu o echipă imensă de acasă așa că am experimentat de pe ambele părți ale pupitrului. Ambele au fost la fel de bine!

 

feeder insider with Subb-an

V.H.: În ceea ce privește exprimarea muzicală în spatele pupitrului de DJ, cum ai perceput schimbarea rolului DJ-ului de la începutul anilor 2000 până acum?

Subb-an: În ultimii cincisprezece ani a existat un progres imens în tehnologie, cu numeroase opțiuni de formate cu care un DJ poate lucra; vinil, CD, USB, laptop-uri, controllers și live. În unele privințe, acest lucru a schimbat fața DJing-ului și a modulului în care DJ-ii performează. Este foarte greu să generalizezi un rol al DJ-ilor, deoarece există atât de multe medii și stiluri diferite de artiști. Pentru mine personal a rămas la fel, mă bucur de ceea ce fac și mă simt recunoscător că oamenii fac rezervări și plăți pentru a-mi vedea performance-ul, iar astfel încerc să dau oamenilor momente bune și o energie pozitivă. Nu este întotdeauna așa de simplu pentru că variabilele se schimbă, dar rolul meu este să rămân la fel de autentic față de ceea ce mă inspiră și ceea ce îmi place să pun și apoi să fac acest lucru într-un fel în care oamenii să se simtă genial!

 

V.H .: Primul tău booking pentru Below, în Birmingham, unde ai devenit rezident și o parte din familie, a fost, de asemenea, primul tău live performance. Ce insights ai pentru tinerii DJ care își extind abilitățile de a interpreta live?

Subb-an: Show-ul meu era foarte simplu atunci, aveam un laptop, un controller și un synth, dar foloseam în principal audio loops și stems pe care le creasem. A funcționat la acea dată, dar sigur că dacă aș fi creat un nou show live, ar fi în principal bazat pe hardware. Am colecționat plăci de ani de zile și, după un timp, am vrut să pun plăci și să am mai multe opțiuni și libertate; nu spun că nu poți să faci un spectacol live, însă consuma mai mult timp. Un timp pe care îl pot petrece în studio făcând mai multă muzică pe care să o lansez.

Despre sfaturi, aș spune că este vorba despre găsirea unui flux simplu de lucru, nimic foarte complicat. Dacă vrei să performezi live, atunci trebuie să fii deja un producător destul de competent, așa că gândește-te la instrumentele de care te bucuri și la instrumentele pe care le cunoști bine.

Ar putea fi un reverb, drum machine, synth… apoi încearcă câteva fluxuri diferite de lucru. Gândește-te la tipul de spectacol live pe care dorești să-l pui împreună, poate dorești să ai un set în care să improvizezi ore întregi sau poți seta o listă de redare a zece piese preferate într-o ordine stabilită, poate vrei să improvizezi cu două sau trei persoane, așa că gândește-te și experimentează. La fel ca în cazul producției, există multe opțiuni!

 

V.H .: Adam Shelton și tu conduceți One Records, o casă de discuri care s-a dezvoltat din Below, de peste 7 ani. Cum reușiți să faceți față schimbărilor rapide, în timp ce rămâneți autentici față de viziunea voastră pentru label?

Subb-an: E simplu, am lansat muzica pe care o iubim si asta ne inspira, nu urmăm hype-ul. Sigur că în timp gusturile noastre s-au schimbat și cu siguranță s-au maturizat, dar rămânem la ceea ce iubim.

 

V.H.: Release-urile One Records se extind de la artiști necunoscuți la consacrați. Cât de subțire este linia care pune totul în echilibrul corect atunci când planificați un program de lansare?
Subb-an: Ne place acest echilibru al artiștilor necunoscuți și stabiliți. Vrem ca lucrurile să fie organice și să lucrăm cu oameni pe care îi cunoaștem și care ne plac.

Este amuzant, deoarece este destul de complicat să planifici datele de lansare în zilele noastre, datorită faptului că fabricile care presează plăci sunt atât de copleșite de comenzi. Sunt fericit că mai mulți oameni lansează vinyls, însă poate fi frustrant atunci când lansările sunt amânate și cu toții știm că se întâmplă foarte mult!

Cu toate acestea, suntem un label mic și nu avem obiceiul de a lansa mult pe an, deci acest lucru ușurează planificarea. În general, este destul de simplu și faptul că suntem doi ajută. 🙂

 

V.H.: De ce crezi că amuzamentul ar trebui să fie ceva de luat în seamă în cultura de dans serioasă a zilelor noastre?
Subb-an: Ei bine, spune-mi nostalgic, dar viața este prea scurtă. Ieși afară, distrează-te bine, bucură-te de asta cu oamenii pe care îi iubești, zâmbește și amuză-te!

 

V.H.: Ca influențe timpurii, menționezi înregistrările mamei tale, Ska și Reggae. Cum sau unde se amestecă aceste genuri cu sunetele pe care le produci acum?
Subb-an: Da, este corect, mi-a plăcut să fiu expus acelei muzici când eram tânăr. Ascult o mulțime de dub acasă sau când călătoresc, și cred că acele influențe anterioare trebuie să lucreze în muzica mea, dar fără să știu. Poate frecvențele joase, trebuie să aibă niște soul!

 

 

 

V.H.: Ai o relație de lungă durată cu Fabric, în calitate de club-goer în trecut și ca performer live și DJ. Care sunt calitățile esențiale ale locurilor care pot găzdui o comunitate dedicată muzicii de dans?
Subb-an: Este imens.
O noapte recurentă în orice oraș este esențială pentru educarea oamenilor despre muzică și oferirea unui loc unde oamenii pot se elibereze de ceea ce au nevoie să se elibereze.
Iubirea și munca grea care merg într-un club / brand / noapte pentru a oferi oamenilor un loc unde pot fi liberi și pentru a asculta muzică minunată, sunt atât de importante, dând tinerilor sentimentul că au un scop. Scena s-a dezvoltat masiv din cauza unor instituții precum Fabric și, firește, acest lucru este bun pentru oameni, este pozitiv. De asemenea, cred că cluburi precum Concrete Paris, Sub Club Glasgow și mult mai mult servesc un scop important în susținerea artiștilor noi și tineri. Nu numai educarea, ci susținerea lor și permiterea lor de a performa în medii în care își pot exprima liber talentele artistice.

 

V.H.: Acum locuiești în Berlin, un oraș renumit pentru stimularea creativității. Ce-ți place cel mai mult despre acest loc?
Subb-an: Am atins subiectul în ultima întrebare, în calitate de artist găsesc că este un loc pozitiv, creativ. Atât de mulți alți artiști în oraș cu care te poți conecta, atât de multe magazine de discuri și galerii, iar toate stimulează mintea creativă. Nu mai vorbim despre cât de liberă și deschisă este scena clubbing, iar fluxul oamenilor like-minded care vizitează orașul pentru a pune muzică și a se distra, este imens.

 

feeder insider with Subb-an

V.H .: feeder.ro este, de peste 13 ani, agenția de știri a națiunii alternative în timp ce încercăm să conectăm publicul cu artiștii pe care îi iubesc. Care crezi că este rolul mass-media în societatea super-conectată de astăzi?
Subb-an:

Rolul ar trebui să fie acela de a educa oamenii într-un mod pozitiv, de a inova și de a face industria muzicii de dans un loc mai bun și mai sigur pentru toți.

 

read the interview in English feeder insider w/ Subb-an [en]

Words by Vlad Hatze

Traducere de Cristina Popa

parteneri feeder insider art & sound

SaveSaveSaveSave

1 Comment
  1. […] the full interview in [EN] / [RO] […]

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© 2004 - 2019 feeder.ro

CONTACT US

Send us an email and we'll get back to you, asap. Thank you! ⭐️

Sending

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account