4 Mai, update: “În urma semnalelor publice privind asemănarea foarte mare dintre logo-ul declarat câștigător al concursului organizat de Primăria Capitalei și unul dintre logo-urile orașului Taipei, organizatorii au luat decizia descalificării lucrării prezentate de Narcis Teodor Lupou.
Facem precizarea că toți participanții la concurs au declarat pe propria răspundere că lucrările prezentate sunt originale.
Juriul va desemna în perioada imediat următoare un alt câștigător, variantă prevăzută de Regulamentul concursului.
Regretăm situația creată și, chiar în varianta foarte probabilă că nu este vorba de un plagiat, Bucureștiul nu poate avea un logo reprezentativ atât de asemănător cu al altui oraș.
La finalul concursului, vom publica toate lucrările înscrise în concurs și validate de secretariatul tehnic.”
New Taipei Flag (steag)
“Concursul pentru realizarea unui logo reprezentativ pentru municipiul București organizat de Primăria Capitalei a ajuns la final. Câștigător a fost desemnat Narcis Teodor Lupou, un designer în vârstă de 32 de ani din Timișoara, a cărui lucrare a întrunit cel mai mare punctaj. Premiul este în valoare de 50.000 de lei brut, suma reprezentând cesionarea exclusivă a drepturilor de autor, nelimitată în timp și spațiu, pe orice suport material și în toate modurile, in favoarea municipiului București, pentru utilizarea lucrării declarată câștigătoare.
Potrivit câștigătorului concursului, conceptul grafic propus a avut drept catalizatori diverse repere vizuale și simboluri, ancorate adânc în istoria culturală a orașului, în cultura populară universală, dar și în dezideratele administrației locale actuale.
„Am avut ca nuclee inspiraționale moștenirea arhitectonică autentică a Capitalei și valențele pozitive generate de rezonanța etimologică a numelui orașului București. Alăturarea celor patru elemente identice ca formă, dar diferite ca poziționare, subliniază ideea de epicentru al națiunii către care converge Capitala”, a adăugat Narcis Teodor Lupou.
Dintr-un total de 230 de înscrieri au fost validate 204, care au fost punctate de juriu în funcție de 5 criterii: relevanța pentru tema concursului; design atractiv; originalitate (îmbinarea elementelor care îmbină tradiția istorica a Bucurestiului cu tendințele actuale); funcționalitate (vizibilitate si lizibilitate, să fie ușor recognoscibil, să poată fi imprimat și pe suprafețe mici fără să se piardă detalii esențiale); adaptabilitate (să permită declinarea ulterioara a unor branduri sectoriale). În perioada imediat următoare vor fi făcute publice toate lucrările care s-au încadrat cu succes, fie și parțial, în tema concursului.
Alături de Primarul General, din juriu au făcut parte: Prof. Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Romane, secția de Arte, Arhitectura si Audiovizual; Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului Bucuresti; Anca Boeriu, lector la departamentul Grafica al UNARTE; Dr. Vladimir Nicula, lector la Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu; Ioana Ciocan, Vicepresedinte Uniunea Artistilor Plastici; Dochița Zenoveiov, brand innovator, „INOVEO”; Bogdan Naumovici, managing partner „23 Communication Ideas”; Corina Vințan, managing partner „Links Associates”; Mirel Palada, sociolog.” – relatează pmb.ro în comunicatul din 3 Mai 2017.
Logo București – Narcis Teodor Lupou, câștigătorul concursului / pdf
Alte două înscrieri, produse în redacția feeder 😃
Andrei Racovițan “București și-a creat identitatea în timp, redând valorile locale ale fiecărei perioade prin elemente recognoscibile internațional, utilizând alfabetul latin în paralel cu cel slav, cât și un set de simboluri cu trimitere către aceste culturi. Racordarea la prezent pare un pas fireasc, iar după un studiu al noilor identități grafice ale capitalelor europene, una dintre concluzii este apropierea de cetățeni, vizitatori și turiști. O bună modalitate prin care se pot crea noi legături cu cetățenii este dialogul.
Logo-ul propus concentrează identitatea multiculturală și internațională a Bucureștiului printr-o imagine care prezintă aceeași informație în trei limbi diferite, Română, Engleză și Franceză. Acest gen de vocabular, prin simplitatea lui, este remarcabil, lizibil, ceea va crea o senzație plăcută cetățenilor, vizitatorilor și turiștilor.”
Cristina Popa “Studiul mi-a condus atenția către vultur și simbolistica lui, element care se regăsește în cultura locală încă din sec 1 î.e.n., turnat pe Kosonul dacic. Acesta a fost reluat de domnitorii români și utilizat în realizarea drapelurilor, ca sigiliu personal sau în blazoanele diferitelor familii boierești, ulterior fiind utilizat ca simbol al Municipiului București. O altă caracteristică definitorie este adaptarea sigiliului orașului la necesitățile diferite ale vremurilor.
Aceste idei au determinat păstrarea simbolului, redat într-o formă contemporană, ușor lizibilă, însoțită de text în limba Română și Engleză, adresat locuitorilor și turiștilor. Pentru a ilustra apropierea și co-participarea publicului la viața orașului prin diferitele programe și activități, am utilizat palete de culori vesele, energice, care evidențiază multiculturalismul orașului și stările pozitive asociate cu participarea în viața urbană.”
studiu heraldică
updates:
Bianca Voinea
Ziuanews propune că logo-ul realizat de Bianca este, probabil, câștigătorul concursului. Cum vi se pare?
Mircea a făcut o propunere care ne place ☺️
Mircea Mocanu
“New work → București Inimești
https://other.ro/work/inimesti/
pdf brand presentation
Will be releasing http://inimesti.ro soon.
In the meantime, you can also check the updates here”
O interpretare comică:
Pingback: Noul logo București - a doua nominalizare • feeder.ro
Pingback: Noul logo București – a doua nominalizare | | Feeder.ro
Pingback: Logo-uri neoficiale ale oraselor | | Feeder.ro