Coloana infinitului reinterpretată de Vlad Nancă

3 lucruri care vrem să le știți despre Vlad Nancă

[EN version here]

Continuăm seria de articole despre influența sculptorului Constantin Brâncuși în mediul contemporan și ne-am gândit să vă prezentăm un artist român care este preocupat intens de acest subiect.

Vlad Nancă locuiește și lucrează în România încă dinaintea apariției internetului. El a fost unul dintre inițiatorii platformei online dedicată artiștilor, promoteri și galeriștilor, în perioada 2003-2008, intitulată Începem. Multe lucruri drăguțe s-au desprins de aici, printre care Home Gallery cu expoziții realizate de Liliana Basarab, Ioana Nemes, Mona Vatamanu și Florin Tudor, Janek Simon, sau inițiativa 2020.

Primele sale lucrări utilizează simboluri culturale și politice, adesea folosind jocuri de cuvinte pentru a evoca nostalgie cu trimiteri la recenta istorie locală, într-un climat social și politic. În instalații, sculpturi sau obiecte, spațiul public este noul focus al cercetărilor sale. Activitatea online de curator/editor o desfășoară pe multe canale, iar lucrările expuse sau performance-urile sunt concentrate într-un portofoliu bine organizat. Anul acesta, o selecție a lucrărilor recente a fost tipărită într-un volum intitulat THAT ’70s SHOW, publicate de Effe e Erre în Boccanera, Trento, Italia. Catalogul poate fi găsit în librăria punch.ro

În urma acestui articol ne-am propus să rămânem cu o imagine clară asupra motivului Coloanei Infinitului, pe care Vlad Nancă îl reia adesea cu plăcere.

3 lucruri care vreau să le știți despre Vlad Nancă

Glimpse into the infinite (after Brancusi)
2013
model; mirrors, MDF, paint

3 lucruri care vrem să le știți despre Vlad Nancă

Rearranged 1960’s wall lights
2012
installation

Endless Nature I, Endless Nature II 2012 - 2014 Ceramic pots, indoor plant

Endless nature I, II
2012 – 2014
Ceramic pots, indoor plants
16x16x80 cm, 14x14x138 cm

După realizarea unei serii de lucrări inspirate din operele lui Brâncuși, participarea de luna trecută la Galeria Plan B din Cluj a venit ca o completare a discursului deja început. Expoziția colectivă intitulat The Sons and Daughters of Brancusi, A Family Saga (Act I) a cărei curator a fost Alexandra Croitoru, a reunit sub aceeași temă pe Cristian Alexa, Brynjar Bandlien & Manuel Pelmus, Teodor Graur, Monotremu, Stefan & Napoleon Tiron, SubREAL, SUPER US. Vlad Nancă a expus seria de fotografii Collages of found slides, Souvenir și Brâncuși Souvenirs.

Vland Nancă - Collages of found series

Collages of found slides
2014
Ultra giclee print
40 x 40 cm

Souvenir 2014 found negative, enlarged Ultra giclee print

Souvenir
2014
found negative, enlarged
Ultra giclee print

48 x 70 cm

Vlad Nanca, Brancus Souvenir 2003 - 2013

Brancusi Souvenirs
2003 – 2013
collection of objects
variable dimensions.

Următorul articol din seria Brâncuși, se va referi la lucrările lui Brodi Neill.

Leave a reply (we review all comments)