© observatorulurban
Intro, Uzina Faur
S-a numit și ”Malaxa” (lat. amestec) sau ”23 August”. După căderea lui Ceaușescu, uzinele au primit denumirea de ”Faur”. Acolo se realizau materiale necesare căilor ferate, vagoanelor sau locomotivelor. Ansamblul de cladiri ce compun uzinele „Malaxa” a fost realizat de arhitectul Horia Creangă in stil modernist. Tot el a realizat si arhitectura uzinei Republica. Un articol din Adevărul rememorează existența acestuia printr-o serie de poze.
Nicolae Malaxa a fost unul dintre cei mai mari și influenți fabricanți din România, creatorul industriei grele româneşti.
Cu un avans de la CFR […] punând bazele celei mai performante fabrici de material rulant din Europa. 1923-1927. […] începând cu 1930, în țara noastră nu s-a mai importat nicio locomotivă. G.Damian
© automobileromanesti
În anul 1945 se construia unul dintre printre primele autoturisme românești sub conducerea experimentatului inginer Petre Carp.
© cimec
Unii spun că acesta ar fi fost precedat de Marta, fabricat la Arad.
După naționalizarea uzinelor din 1948, domnul Malaxa ajunge din Viena în America unde este ajutat cu dreptul de ședere de către Richard Nixon. Se încearcă relansarea în afaceri.
© cezarvasile
Ne apropriem de momentul actual.
O plăcuță la intrare anunță: Monument Istoric. Să îi purtați de grijă!
De inserția socială, reacomodarea în societate, și generarea de planuri profesionale pentru persoanele aflate în dificultate se ocupă Atelier fără Frontiere, cu sediul chiar în incinta uzinelor Faur.
Complexul industrial a stârnit curiozitatea arhitecților români. Cei de la Graphgeeks au venit cu un concept de refasonare pentru Faur. Au făcut-o și pentru Gara de Nord.
Ajungem în prezent, 16 Octombrie 2015. Porțile unuia dintre coloșii Faur se deschid pentru [ post:industrial ]. Vor prezenta unii dintre alchimiștii underground-ului electronic din România.
Petrecerea.
[ suciu : priku : livio & roby : herodot : dan andrei ]
00:30 Intrăm și noi. Spațiul este uriaș cu lume concentrată deja în zona scenei. Până în tavan sunt cam 10 metri, iar pereții sunt proiectați cu fragmente întunecate – ventilatoare, roți industriale, ce par să lase exteriorul să pătrundă în interior. Funktion One asigură ambianța potrivită, se aude cristal. De induction se ocupă Suciu.
[…] elementele laolaltă trebuie să creeze un groove care să-și facă treaba. @Suciu
© Priku
01:30 Priku ne ține în suspans, una mai melodioasă, alta ne aruncă în aer. Aria acordată barurilor este generoasă, iar timpul de așteptare pare a fi mic. Asemenea garderoba este spațioasă și util amplasată la jumătatea distanței dintre scenă și exit.
03:15 Cam pe acolo, intră Livio și Roby. Ne-a plăcut anunțul lor de pe facebook.
tonight in our home town
Cum trecuse ceva timp de la petrecerea din Castelul Transilvania, ne-am bucurat de revedere. Se aude foarte bine, selecția și technica sunt, încântătoare, a doua impecabilă. Back-2-back-ul curge. Se mai strânge lume. Luminile nasc scântei în jurul nostru. Aparatele se află în spatele unor plase protectoare, le-or fi dat drumu?
De efecte speciale s-au ocupat bucharestlovesdeep și bucharestconcept.
05:00 Muzica nu dă pace picioarelor și îmi doresc să mai pot dansa. Mai sunt de venit Dan Andrei.
© Herodot
Apoi Herodot. Of, va trebui să rămână pe data viitoare.
Dacă ați mai rămas voi, spuneți-ne cum a fost 🙂
Combinația dintre industria grea și introspectul techno românesc a funcționat. Cu nerăbdare îl așteptăm pe următorul.
© post-industrial
Notat AB
Pingback: BTLT: Febra de Miercuri @ Eden | Feeder