feeder insider w/ Nastia [ro]

feeder insider w/ Nastia

[en]

feeder insider w/ Nastia [ro]

Nastia este dovada vie a faptului că munca și implicarea pot conduce la realizări. Anastasia Topolskaia este de origine din Ucraina și în ultimii 10 ani a pus muzică în peste 30 de țări. Aceeași acoperire o are și prin show-ul radio de la Kiss FM, Propaganda, iar de curând, sub același nume, s-a lansat label-ul ei unde sunt deja prezente talente precum iO Mulen. După 5 ani de colaborare cu faimosul festival Kazantip, Nastia a ales să dedice mai mult timp gig-urilor, eliminând aproape întru totul noțunea de timp liber din viața ei. Împreună cu echipa Feeleed din Odessa ea organizează anual un eveniment în cadrul căruia lume cunoscută se strânge pentru a se distra.

Tehnica ei este impecabilă, piesele, puțin cunoscute, vin cu o energie care aprinde în suflet dorința de dans. Este rezidentă la clubul Arma17 din Moscova, iar dacă vă îndreptați către România, o veți putea asculta la festivalul Mioritmic alături de Loco Dice, Prâslesh sau Rhadoo.

keywords: experiment, energie, flow, dans

Duminica… mereu pierdută prin soare/drum/after-hours.
În 2020… probabil voi avea al doilea copil, multe release-uri la label, și mai puține tări de vizitat.
Unul dintre locurile unde mă simt cel mai bine… Planeta Pământ și lumea mea.
Greșelile înseamnă… experiență.
Pozele pot… cântări mai mult decât cuvintele sau chiar surprinde momentul în timp real.
New York… multe oportunități, ură și dragoste.
În timpul călătoriilor… citesc, scriu în agendă, fac sport și ascult muzica descoperită pe parcursul săptămânii.
Privind în urmă pot spune că… tot ce am făcut a fost bine.
Trei artiști care mă impresionează în ultimul timp sunt… DJ Stingray, Nikia Zabelin, Ricardo (mereu).

Introducing Nastia
Foto: Nastia

Alexandru Bogdan.: Nastia, hello! Este minunat că putem schimba câteva idei și încă o dată mulțumim pentru cursul dat invitației. Să trecem la fapte! Pe lista gig-urilor urmează Mioritmic în România, urmat de Enter Amsterdam, Loveland ADE. Ce sentimente ai revenind la festivalul din România și ce alte evenimente de acest gen mai ai programate pentru acest an?

Nastia.: Hello tuturor 🙂 Și eu vă mulțumesc pentru invitație. Anul trecut nu am ajuns la Mioritmic pentru că am luat parte la un alt mare festival din Brazilia, intitulat Tribal Tech, ambele au loc în același weekend și în fiecare an trebuie să aleg. Anul acesta a sosit momentul pentru Mioritmic 🙂 iubesc să vin în România, Sunwaves și Mioritmic sunt printre preferatele mele + făcute de prietenii mei – ce poate fi mai bine? Nu este un festival oarecare pentru mine, ci mai mult un punct de întâlnire – prea multă lume cunoscută care va veni. Sunt îndrăgostită de publicul de acolo și de gusturile muzicale ale acestuia. Influența dată de artiști, voi ați reușit să faceți o treabă minunată în ultimii ani. Nu îmi plac festivalurile așa de tare, însă acesta se află cu siguranță în top-ul meu! Pe altele trebuie mai întâi să le experimentez pentru a-mi exprima punctul de vedere.

 

 

AB.: Unde te simți mai comfortabil, la pupitrele festivalurilor masive sau în cluburile compacte? Se întâmplă ceva asemănător rezidenței tale din Arma17 în vreun club din Ucraina? Planuri de rezidențe cu alte locații ar mai fi?

N.:

Întotdeauna prefer cluburile mai mici pentru că este mai bine să creăm un mediu plăcut și prietenos, să ne conectăm unii cu ceilalți și să ne distrăm mai bine decât la evenimentele mari.

În Ucraina avem Closer, un club care pare sora mai mică a lui Arma17 și sunt foarte mândră de echipa care conduce acest loc. Din păcate sunt prea ocupată pentru a mai avea încă o rezidență. În ultimii ani am semnat cu Fuse din Bruxelles și Ampere (un club nou) în Antwerp. Însă până la urmă am pus acolo maxim de 2 ori într-un an.

Nastia in action
Foto: Nastia

AB.: Ai sărbătorit sfârșitul lunii August împreună cu Ricardo Villalobos la Fabric, Londra, apoi dacă ne uităm pe Gigatools vedem evenimente până pe 26 Decembrie, atunci când va avea loc party-ul din Ampere. Cum rămâne cu petrecerea de Anul Nou?

N.: Sincer, nu îmi place petrecerea de Anul Nou 😀 Nu este o festivitate pe care eu să o sărbătoresc, mai degrabă este un ‘epic fail’ sau chiar o sărbătoare a așteptărilor mari înșelate. În fine. De data aceasta Anul Nou a fost plin de gig-uri pentru că mi-am luat liber toată luna Ianuarie pentru a o petrece cu fiica mea.

 

AB.: Împarți scena de la Arma 17 cu Piticu, Andrey Zots și alții. Mai discuți despre muzică cu aceștia? Poate că vizita ta în România va conduce la eventuale proiecte viitoare?

N.: De fiecare dată când am posibilitatea și timpul aleg să fiu cu asemenea persoane. Desigur, avem multe de vorbit și câteodată interesele noastre se întrepătrund, iar astfel se pot naște proiecte. Release-ul cu numărul 4 de la Propaganda Records va ieși cu 2 originale Andrei Zots și remix-uri realizate de Dan Andrei, Rhadoo 😉

Nastia revealed
Foto: Luca Bergami
Hey
Foto: Nastia

 

AB.: Am făcut săpături pentru a afla câte ceva despre instrumentele folosite de tine, dar nu am reușit să descopăr multe. În majoritate pozelor ești protagonistă împreună cu dragul nostru prieten – vinilul. Ai și alte afinități? Iar la categoria producție muzicală, ce folosești și ce ți-ai dori să mai adaugi?

N.: Celelalte afinități sunt cărțile și pozele. Cărțile îmi sunt cei mai buni prieteni și sursa infinită de educație. Pozele sunt memori și sentimente, sunt obișnuită să fiu înconjurată de acestea pentru că tata a fost fotograf profesionist si încă de mică am petrecut mult timp în preajma lui când își developa pozele în laborator. Despre producție – nu am propriul studio pentru că nu produc foarte des. Dacă îmi vine să fac asta merg la studiourile prietenilor. Depinde.

 

AB.: Energia răspândită de creațiile tale pare ușor diferită față de seturi. Sunt piese ce reflectă întuneric, altele fac din Februarie o lună de primăvară. Ce se întâmplă pe dinăuntrul tău atunci când produci o piesă, și în ce fel este diferit față de momentele când pui muzică? Care sunt lucrurile la care ești atentă atunci când îți dorești să descifrezi starea de spirit a publicului?

N.: Și mie îmi plac diverse sunete, ador să experimentez, și nu am ‘sunetul meu’ pentru că încontinuu mă mișc de la un sunet la altul.

Nu mă blochez niciodată și niciodată nu încetez să descopăr și să încerc. Lumea mea interioară este plină de emoții și mă gândesc că de aceea felul în care produc depinde de starea în care mă aflu.

Photo by Chereshnya
Foto: Chereshnya

 

AB.: Ambele noastre țări au avut parte de vremuri dificile. Acum, scenele underground de muzică electronică par să crească atât la voi, cât și la noi. Către ce crezi tu că ar trebui să își îndrepte mai mult atenția producătorii și DJ-ii pentru a-și păstreze direcția, a evita o posibilă deviere, iar finalul să îi lase așa cum i-a găsit – independenți și integri?

N.: Cred că DJ-ii și producătorii noștrii nu ar trebui să se gândească la asta 🙂 Doi oameni, fiecare își urmează calea lui, dar în același timp își acordă unul altuia sprijin. Restul nu contează. Este o artă, așadar nu o poți analiza în acest fel.

 

AB.: Nucleul unui proiect la care lucrez este prezentarea a 10 artiste de sex feminin de pe scena muzicii electronice din România. Fără top-uri, fără ierarhii, doar muzică și follow-up info.  Dacă ar fi să vorbim despre femeile de pe scena muzicii electronice a Ucrainei, mai sunt și alte artiste talentate?

N.: Nu avem multe. Doar câteva, sub 10 mai mult ca sigur. Dacă ar fi să vorbim despre cele internaționale, este Olga Korol. Poate mai sunt câteva, dar nu le cunosc 🙂 nu urmăresc…

Nastia by Chereshnya
Foto: Chereshnya

 

AB.: Când am citit despre evoluția festivalului Kazantip mi-a trecut prin cap OZORA festival. Ultima oară când citeam despre Kazantip, lumea spunea că devenise foarte aglomerat, în timp ce OZORA anul acesta a avut peste 30.000 de petrecăreți. Un termen des întâlnit în spusele oamenilor era cel de comercial. De ce această direcție oare?

N.:

Tot ceea ce este bun devine comercial la un punct. Evenimentele masive nu pot fi underground.

Dacă faci mulți bani cu ideile tale și numele/rezultatele proiectului tău sunt masive, atunci devine comercial. Proiectele, artiștii underground nu beneficiază de publicitate, nu dau interviuri etc… Într-un final cu toții avem nevoie de bani mai întâi pentru a supraviețui, apoi pentru a trăi și mai apoi pentru a fi bogați, este un proces normal pentru felul în care funcționează mintea omenească.

Photo by Chereshnya Pro
Foto: Chereshnya

 

AB.: Ai un show pentru renumitul Kiss FM la care adaugi câteva sesiuni de mixing Sunday School care mie unuia, mi-au plăcut tare mult. Te-ai gândit vreodată să-ți împărtășești experiența cu cei ce își doresc să devină DJ prin organizarea unor workshop-uri sau altor tipuri de evenimente?

N.: Nu am timp. Sunt mamă, câteodată nu am timp de propriul copil. Înainte obișnuiam să pun muzică și să vorbesc live la radio în fiecare joi, dar acum călătoresc foarte mult, iar timpul rămas îl aloc în general procesului de prelucrare a mix-urilor.

AB.: Ai aterizat deja în peste 33 de țări. Unde ai mai merge?

N.: Islanda, Noua Zeelandă, Africa de Sud, Madagascar.

 

AB.: Aici la feeder.ro ne străduim să fim puntea ce unește admiratorii cu evenimentele de muzică electronică pe care aceștia le caută. Ai mai luat contact cu noi până acum? Există poate ceva asemănător în Ucraina?

N.: Nu am mai intrat în contact cu voi până acum, dar chiar apreciez și respect ceea ce faceți. Nu avem nimic de genul acesta în Ucraina.

Revealing Nastia
Foto: Luca Bergami

Dacă faci mulți bani cu ideile tale și numele/rezultatele proiectului tău sunt masive, atunci devine comercial. Proiectele, artiștii underground nu beneficiază de publicitate, nu dau interviuri etc… Într-un final cu toții avem nevoie de bani mai întâi pentru a supraviețui, apoi pentru a trăi și mai apoi pentru a fi bogați, este un proces normal pentru felul în care funcționează mintea omenească.

insider-signature-1

Words & Translation Alexandru Bogdan

Feeder Insider explorează universul exterior muzicii şi artelor vizuale prin conversaţii deschise cu artişti locali şi internaţionali. Treci şi tu graniţa dintre uman şi tehnologic în fiecare săptămână, aici. Un proiect editorial co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

feeder insider series

Leave a reply (we review all comments)