feeder insider w/ Vivi.St

feeder insider w/ Vivi.St

[en]

feeder insider w/ Vivi.St

Dacă nu îl știți deja de la petrecerile Bucharest Fixed ori de la nopțile interminabile de la Terasa Baraka, Traian 42 sau Aviatorilor 9, pe care le-a animat cu ajutorul prietenilor de la Inhere, atunci a sosit momentul să faceți cunoștință cu Vivi.St. DJ și producător de origine din Galați, Aurelian Stoleriu a.k.a. Vivi.St și-a făcut loc pe scena muzicală autohtonă, dar și internațională cu un stil ce îmbină dramatismul sonor deprins din anii ca sound designer pentru producții teatrale cu precizia și exigența unui fin cunoscător al techno-ului underground. Piesele sale spun multe despre personalitatea complexă și peisajul muzical în care s-a format, dar până la următorul său release la Eighteenthirtyeight, rămâne să îl descoperim prin cuvinte.

keywords: groove, Detroit, conexiune, dub, synth

În zilele ploioase… merg la un jam session sau mă uit la filme nordice…
Mă relaxează să… fugăresc norii.
Locul preferat din Galați… cu barca pe Dunăre…
Cel mai recent disc pe care l-am adăugat colecției… Thor – Consequences (Sushitech Records).
Îmi plac filmele care… sunt filmate analog și care au un efect de lumină mai sunny , ca în videoclipurile de la Boards of Canada.
Mi-aș petrece următoarea vacanță în… Barcelona… am cam ratat-o în ultimii  ani.
Cea mai plăcută amintire de la un party….. nu-mi amintesc. Cred că de asta e plăcută.
Imaginea fără sunet… e ca halba fără bere.
Diminețile de duminică… sunt lungi și interminabile.
3 piese pe care le am pe repeat
Dub Taylor – Urban Silence III
Szare –Action Five
Koss & Henriksson & Mullaert – Hello People of Earth

Violeta Năzare: Hello, Vivi.St, bine te-am găsit! Pentru cei care nu te cunosc, spune-ne câte ceva despre tine: când ai început să pui muzică, ce te-a atras spre acest domeniu și mai ales ce reprezintă Inhere? Cum a luat naștere acest colectiv muzical?

Vivi.St: Am început să pun și să îmi cumpăr muzică de pe la 15 ani. Atunci era puțin mai complicat, trebuia să mergi până în Ungaria unde era cel mai apropiat record shop sau să cunoști pe cineva de pe acolo. Eu am avut norocul de a avea mai mulți prieteni peste hotare care mă mai ajutau și care chiar făceau deja muzică. A fost ușor să îmi dau seama în ce direcție să merg.

Inhere a apărut într-o discuție pe care o aveam cu Dudu (Relish) în drum spre o petrecere. Puneam muzică de ceva timp împreună cu el, care are o colecție impresionantă de muzică, cu Alex (alecsm) care își cumpăra încontinuu plăci și Tudor (Tudor Neve) care se ocupa și de partea grafică.

Nu știam exact ce nume o să aibă, dar creasem un concept care s-a pus mai bine la punct odată ce am gasit și numele din inspirația lui Tudor, care a spus că Inhere ar fi drăguț. Apoi am hotărât să divizăm puțin labelul în 2 părți și așa s-a scindat în Inhere și Outhere.

Inhere prezintă partea bright cu groove a techno-ului și house-ului, pe când Outhere prezintă partea experimentală, mai technoidă și dubby.

V.N.: Din muzica ta desprindem o puternică apreciere față de analog și Detroit techno și o predilecție spre chords & drum machines. Cum s-a conturat sound-ul tău? Ce artiști, medii sau experiențe au avut cea mai puternică influență asupra stilului tău muzical?

V.S: Ascultând techno de foarte mult timp am rămas loial lui… orice melodie pe care o fac are rădăcini masive în dub și techno, care de ceva timp a ajuns să influențeze și sound-ul românesc, ceea ce mă bucură foarte mult.

Black Music – dacă putem spune așa – are swing, groove, este frumos balansată și asta mă face să mă mișc într-un mod mai natural, pe când muzica europeană e mai exactă, mai corectă și se duce înspre design. O combinație între cele două face ca muzica să aibă un sound mai modern, dar și mai misterios.

Pot părea purist pentru că nu îmi place să combin instrumentele acustice prea mult cu acest gen de muzică, caut să duc creația la un nivel cât mai minimalist, folosesc loopuri și sampling foarte rar, aproape deloc, îmi place să îmi fac totul singur și nu am făcut niciodată un remix. Prefer să synthetizez și să modulez cam totul. Odată ce vine vorba de muzică electronică, un sintetizator e instrumentul artistului contemporan, iar asta mă face să nu prea cred în VST-uri.

Noi am crescut într-o perioadă în care live-urile erau respectate, nu se venea cu un laptop. Ne uitam la formațiile preferate ca la niște superstaruri, veneau la live-uri cu o mare parte din  echipamentul de studio.

Influența cea mai mare a venit din Anglia prin Warp Records, The Orb, Swayzak, Blueprint, Germania (Basic Channel, Chain Reaction, Force Tracks, Mosaic) și bineînțeles ceea ce găseai în Berlin (Hard Wax) venea și din Detroit/Chicago (Metroplex, FXHE Records, Echocord). Să nu uităm de Franța cu Mile Plateux.

V.N.: Anul acesta în martie ai avut un release la Eighteenthirtyeight, label-ul lui Alex Meshkov. Horizon EP a fost bine primit, având susținerea unor artiști precum Pheek, Danny Tenaglia și Koma. Ce pregătești în continuare?

V.S: Pregătesc următorul release la același label care va avea puternice influențe de techno berlinez și cu un sound mai autentic de Tr 909.

Surpriza va veni din partea labelului Inhere, unde dorim să începem cu un prim release în format analog la sfârșitului anului.

V.N.: Am vrea să știm mai multe despre procesul tău de creație; ai vreun ritual pe care îl respecți, software preferat? De unde îți iei inspirația pentru piesele tale și care ar fi etapele pe care le urmărești când lucrezi la un EP sau un mix?

V.S: Ca program de editat și înregistrat Ableton Live, în rest prefer hardware.

Inspirația vine experimentând… ea tind să cred că apare în urma unui antrenament îndelungat, playground-ul imaginar de joacă este infinit. Ieșirile în natură și ascultatul muzicii sub cerul liber îmi dau cel mai mare spor, dar și arhitectura modernă, urbană joaca un rol important în viziunea creației mele.

De obicei cam știi în ce direcție să o iei, îți cunoști labelul și acesta e bazat pe rețete, de care căutam bineînțeles să facem abstracție cât mai mult, dar totuși să nu ajungem în derivă.

Cu băieții de la Inhere când mai facem un jam session ies chestii și idei mișto.

V.N.: În ceea ce privește gear-ul, cum ar arăta studioul perfect? Ce echipament se află acum în topul wishlist-ului tău?

V.S: Hardware-ul e o ca o alchimie. Diferă de la o persoană la alta. Urmăresc acum Prophet 06.

V.N.: form_2 este alias-ul sub care explorezi zona muzicii house și minimal. Care sunt planurile tale cu acest proiect?

V.S: E o nostalgie a gamelor jazz și a unui ritm groovy. O perioadă mă voi axa mai mult pe acest proiect, am o selecție de melodii care așteaptă să fie masterizate…

V.N.: Luna aceasta te-am putut asculta la Brașov în cadrul festivalului Amural, alături de Moduler [Outhere] și Relish [Inhere]. Ce alte evenimente urmează în calendarul tău?

V.S: La Brașov a fost plăcut, lume frumoasă, e mișto să fie o petrecere în cadrul unui festival în care luminile prind forme. Alina (Aural Eye) a reușit să organizeze ceva deosebit, sper să ne vedem acolo în anul următor.

În București am găsit o nouă locație pentru următorul eveniment, este bine antifonată și cozy. În scurt timp o să ne hotărâm și cu privire la dată. 

V.N.: Când nu ești la pupitru în cluburi sau la festivaluri, te ocupi de sound design pentru producții teatrale precum RAŢA SĂLBATICĂ de Henrik Ibsen, care s-a jucat vara aceasta la Teatrul Bulandra. Cum ai intrat în lumea teatrului și ce te atrage la acest domeniu?

V.S: Din timpul facultății am început să lucrez pentru teatru, cunoscându-l pe Ioan Mihai, un regizor tânăr care are o viziune nouă. Îi plac Aphex Twin și John Cage, asta ne-a legat într-un fel.

V.N.: Sound designer-ul are responsabilitatea creerii ambianței sonore care să susțină povestea jucată de actori și care să transporte publicul în mijlocul acesteia. Care sunt provocările specifice profesiei și cum ai compara activitatea de sound designer cu cea de producător?

V.S: În teatru e distracție și e o întreagă echipă cu care lucrezi, creezi ambianțe și dramaturgie sonoră odată cu scena și personajul, se creează o comunicare de la începutul spectacolului până la sfârșit, trăiești timp de 2 ore fiecare mișcare.

Compoziția, aici, îmi place să o duc cât mai mult spre sound design, spre cinematic și disonanță, folosesc mult field recording, iar gamele muzicale sunt mai mult cele din muzica clasică. Se pretează mai bine la spațiul de joc și modul de a privi spectacolul, stând așezat, pe când în muzica electronică ai nevoie de puțină mișcare și atunci jazz-ul sau swing-ul de funk se potrivește mai bine.

V.N.: Prin seria insider, feeder își propune să extindă dialogul existent între artiști și public, explorând muzica, arta contemporană, arhitectura, street art-ul, designul și tehnologia. Ce te bucuri întotdeauna să afli din articolele cu artiștii pe care îi urmărești și ce mesaj ai vrea să le lași cititorilor feeder?

V.S: Mă bucur să aflu despre proiecte noi sau concepte noi care au o altfel de viziune decât cea existentă pe piața, îmi plac oamenii liberi și excentrici.

Ca mesaj: Mergi la dans, nu la vrăjeală!!

Words: Violeta Năzare
Photos: VJ VLC

Feeder Insider explorează universul exterior muzicii şi artelor vizuale prin conversaţii deschise cu artişti locali şi internaţionali. Treci şi tu graniţa dintre uman şi tehnologic în fiecare săptămână, aici. Un proiect editorial co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

2 thoughts on “feeder insider w/ Vivi.St”

  1. Pingback: feeder insider w/ Vivi.St [en] | Feeder.ro

  2. Pingback: Vivi.St – ‘Foggy’ EP [Eighteenthirtyeight] | Feeder

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.