VOTE your favourite sets participating in the feeder sound II OPEN CALL for DJs feeder sound LIVE STREAMS with KOZO (dj set) & IRLO (live painting) feeder sound OPEN CALL TRACKS 2020 Un-hidden street art in Bucharest all 2019 feeder sound LIVE STREAMS schedule and time table 2020

Last updated on October 4th, 2016 at 07:13 pm

[en]

Mihai Barabancea duce fotografia românească într-o extremă spectaculoasă, fără a-și face un scop din asta. Greu de digerat dar și mai greu de uitat, prima sa colecție de fotografii organizată într-o carte se va lansa pe 4 Martie, la Institutul Francez. Mihai Barabancea este un personaj infamous atunci când vorbim de street art bucureștean, greu de încadrat în tiparele standard. Cartea Rescrierea Secvenței nu are cum să fie altfel decât un ripple masiv, care va trezi reacții interesante. Citește interviul cu Mihai și participă la al doilea concurs dintr-un insider, pentru a câștiga un obiect greu de cumpărat: Rescrierea Secvenței – cartea, ltd. ed., #180/500. Enjoy!

Keywords: fotografie, hyper-realism, street, biblia rejectaților, 35 mm

Hello, Mihai!

This is what feeder would like to know about you:

(please, fill in the blanks)

În fiecare zi… mi-e dor de tine.

Vreau să… te întorci la mine.

Prin obiectiv descopăr… cum să uit ce văd.

Downloadez cel mai des… viziuni din viitor.

100… % o minciună dulce.

Prefer să vorbesc… in tongues.

Sage… Silverback 2000

Un loc ciudat în București… transpirația ei… ca o cascadă din lacrimi de bebeluș.

3 artiști care te-au inspirat… cu cine aș face un Threesome?


Feeder: Povestea lui Mihai Barabancea începe o dată cu mișcarea graffiti din România, fiind unul din puținii care au introdus acest cuvânt în vocabularul Bucureștean. Ne imaginăm că astfel ai văzut orașul, dintr-un punct de vedere total particular. Cum era atunci, cum este acum, ce schimbări ai observat?

Mihai Barabancea: Asta cu vocabularu’ bucuresteanului nu știu ce să zic, dar ce știu e că la început in ‘99-2000 erau prea puțini care aveau treabă cu graffiti și automat am început să ne cunoaștem, să ne coagulăm în crew-uri. Totul era virgin, fraged… simțeam că descopăr ceva nou.

În era telefoanelor fixe, orașul era curat… asta pot să spun sigur…

așa am început să organizăm ieșiri în 10 -15 oameni și să bombardăm. Era un sentiment unic, acela de a fi cât mai extrem și să lovești cât mai multe locații. Ce am observat e că, așa cum delfinii au ecolocație, așa și writterii se orientează foarte bine in spațiu; dacă văd un crop dintr-o poză îți identifică imediat locul în funcție de aranjamentul tag-urilor din spate… Întrebarea era despre oraș, dar El, ca și noi, se schimbă… și noi ne aflam într-o etapă, eram un layer din ce se întâmplă azi, nimic nu rămâne pe loc…

F: Cum ai făcut trecerea de la graffiti la fotografie și care a fost motivația?

MB: Am devenit Lone Rider, nu m-a mai interesat “2 get my name up“-ul, am început să mă concentrez pe abstract geometry și mai puțin pe lettering. Evident, m-am depărtat de stradă și am căutat locuri unde să nu fiu deranjat și să mă pot concentra. Pentru că nu erau locuri inaccesibile, am început să-mi arhivez lucrările și așa am început să descopăr fotografia ca un factor auxiliar.

Am învățat multe lucruri din graffiti / street art și simțeam că trebuie să experimentez și să aplic principiile și în alte discipline. E doar o întamplare că am realizat ceva rezultate într-un domeniu mort cum e fotografia, e ca și când m-aș apuca să cânt rock’n’roll în 2015…

F: Cu toții ne referim la perioada actuală ca fiind era digitală, caracterizată de gadget-uri, megapixels și tera bits. Cum te-ai decis să oprești timpul în loc pentru anumite secvențe și să le fotografiezi pe peliculă, iar ulterior să printezi un format fizic?

MB: De fiecare dată când apăream cu dslr-ul oamenii mă întrebau de la ce televiziune sunt. Nefiind vorba de poze cu caracter comercial, am dorit să experimentez și să merg pe feeling nu pe calitate, așa că în ’10 începe etapa black ops, odată cu aparatul Point & Shoot de 35 mm cu care am început să trag ceea ce credeam că se numește street photography, dar mi-am dat seama că e aiurea să crezi că abordezi un stil sau altele… de ce nu le poți îngloba pe toate în activitatea ta?  Ești mai mult decât un stil!

Când vine vorba de fotografia pe film, e un întreg proces și un ritual în sine, ai 36 de poziții și ar fi bine să nu le irosești. Apoi “Be like water” – adaptează-te și realizează fotografia “by any means necessary!!” și în caz că situația în care te bagi backfires, în niciun caz să nu cedezi filmul din aparat, chiar dacă securitatea ta corporală e în primejdie. Urmează developatul și scanatul, apoi pot vedea liniștit, la un cocktail, imaginile pe monitor…

F: Ai spus că este o provocare și un performance să lucrezi cu subiecții, iar imaginile decontextualizate nu reprezintă scenarii reale, depășesc arta și devin hyper realitate. Cum te percep personajele tale? Obișnuiești să le arăți imaginile, după ce le developezi? Ce impact crezi că ai în viața lor?

MB: Realitatea pe steroizi… nu are legătură cu elemente cotidiene, ele transcend granițele fizice (nume, locuri). Pentru a genera hyperspațiul acesta interdimensional, presupune o interacțiune cu personajele… Important e să fii zen și să nu te cerți cu nimeni. Unora dintre ei le aduc pozele și se bucură, pe alții nu-i mai văd niciodată… dacă imi place de ei le dau o bere, pentru că așa e într-un ecosistem. Practic trebuie să știi să abordezi oamenii, să nu-i sperii sau să-i enervezi… decât dacă vrei să-ți iasă cadrul respectiv cu ei nervoși. Băieții din București sunt cei mai haladiți, dacă te duci în alte orașe se bucură când le faci poze, dar aici tre’ să fii pregătit să dansezi murdar.

F: Parcurgând cele 119 fotografii care constituie cartea, am observat că există o tranziție între imagini, iar parcursul pare să aibă sens de la un cap la altul. Care este povestea din spatele cărții? Ce ai utilizat ca inspirație?

MB: Cartea Rescrierea Secvenței

nu este o carte pentru toată lumea, ea prezintă niște imagini pe care după ce le vezi nu le mai poți uita așa ușor…

vibrația ei penetrează mai multe straturi din tine. Nu cred că oamenii sunt pregătiți să accepte conținutul, încă sunt prinși în preconcepții, dar Rescrierea Secvenței este fix despre combaterea șabloanelor și a discriminării, e despre limitările pe care ni le impunem singuri… Tot ce ni se întâmplă e datorat unor roluri pe care ni le asumăm sau suntem predispuși să le interpretăm.

Personajele din tragedia antică sunt atemporale, ele merg în Audi și fac grătare lângă sondă.

Pentru layout-ul cărții am încercat nenumărate variante, am lucrat câteva luni bune doar la ritm și la muzicaliate după care le-am rupt ca să le pot destabiliza. Personajul principal colectiv traversează mai multe universuri și la final găsește salvarea. Imaginile au trecut prin numeroase filtre și la final s-au ales singure, organic, așa cum se aranjează atomii în configurații.

F: Știind că fotografiatul a fost un proces lung, care s-a desfășurat pe o perioadă de patru ani, care a fost momentul când ai realizat că această colecție se va publica într-un album? Știai de  la început sau ideea a apărut pe parcurs?

MB: Eu trăgeam mult material, așa că m-am apucat singur să-mi editez Dummy-uri în fiecare an,  și după întâlnirea accidentală cu Nicu Ilfoveanu din 2011, care a văzut un proto album Rescrierea Secvenței, acesta mi-a propus să fac o carte în mai multe exemplare. Am început să mă focusez doar pe asta, fiind singurul meu target, nu am vrut să leak-uiesc imagini pe internet, am avut răbdare și am știut că va sosi momentul.

F: Suntem norocoși și am avut ocazia să ne bucurăm de un exemplar, înainte de lansare. Așa am descoperit o mulțime de lucruri interesante, însă sunt câteva aspecte legate de prezentarea cărții care ne-au atras atenția în mod deosebit. În primul rând tirajul, cum l-ai ales? Unde ai făcut printul, legătoria? Cu cine ai colaborat? Cât a durat realizarea unui astfel de produs?

MB: Tirajul de 500 de exemplare e standard datorită finanțării AFCN. Printing-ul și Binding-ul s-au realizat la Atelier Fabrik, și a durat mai mult decât la o carte obișnuită pentru că am testat nenumărate variante până să cădem pe formula asta. Albumul a presupus multe etape handmade. Aurirea canturilor te duce cu gândul la un album religios, iar sfânta de pe copertă ce poartă o aureolă de spini a fost realizată la o mașină de tipar înalt. Exteriorul contrastează cu conținutul. Introducerea albumului este semnată de scriitorul Bogdan Ghiu.

F: Fiindcă am vorbit de carte, cred că ar fi drăguț să ne povestești și despre lansare. Unde are loc, pe cine ai invitat la discuție, cine se va ocupa de muzică?

MB: Lansarea l va fi pe 4 Martie la Institutul Francez, mai exact în sala de cinema Elvira Popesco, deoarece așa cum spune și tiltul cărții, Rescrierea Secvenței e un film în sine – o foto nuvelă. Amfitrioni vom fi eu, Bogdan Ghiu, Nicu Ilfoveanu și invitații noștrii muzicali sau vizionari.

F: Ce schimbări preconizezi în viitor? Ce planuri ți-ai făcut pentru anul 2015?

MB: Nu vreau să mă repet, m-am plictisit de Rescrierea Secvenței. Acum lucrez la următorul photo-book, tot cu imagini de pe stradă dar abordez o altă estetica, mai puțin pop.

F: Care este cea mai notabilă întâmplare pe care ai avut-o în timp ce lucrai la carte?

MB: Sunt mai multe, dar despre asta o să vorbesc la show-ul de lansare, la care vă invit.

F: Feeder împlinește 11 ani de activitate online și pregătim un update. Ce ți-ar plăcea să găsești pe noul site?

MB: Un tort… din care să iasă o striperiță ușor alcoolizată!


photos © Mihai Barabancea, Claudiu Ștefan, Nicu Ilfoveanu

CONCURS

Mihai Barabancea a pregătit pentru tine un concurs cu un premiu super limited: cartea Rescrierea Secvenței // Overriding Sequence –#180/500, semnată de autor. Regulamentul este simplu: trimite o imagine (link) realizată de tine și inspirată de cele de mai sus.

Așteptăm răspunsurile până Marți, 3 Martie. Câștigătorul va fi ales chiar de autor, Mihai Barabancea, împreună cu feeder. Succes! Premiul îl vei primi Miercuri, 4 Martie, la Institutul Francez, cu ocazia lansării cărții.

RSVP: fb event

15 Comments
  1. […] ultima sa carte de fotografii, Rescrierea secventei , artistul român Mihai Barabancea  spune fără filtre partea brută a vieții în România. Prin fotografii dure și profund […]

  2. […] organizat la Kabinet, alături de lucrări semnate de Kitră, Aitch, Irlo, Pisica Pătrată, Saddo, Mihai Barabancea şi mulţi alţi artişti şi designeri locali. Ai în plan o nouă expoziţie? Ce ne poţi spune […]

  3. […] Christmas fair held by Kabinet, alongside works by Kitră, Aitch, Irlo, Pisica Pătrată,Saddo, Mihai Barabancea and many more local artists and designers. Are you planning a new exhibition? What can you share […]

  4. […] ocazia lansării cărții “Rescrierea Secvenței” la Laborazon Maker Space (Brașov) . Cei de la Aparatus au discutat despre fotografie, […]

  5. […] 47. Mihai Barabancea [Rescrierea Secvenței / Overriding Sequence] – RO RO http://www.feeder.ro/2015/02/25/feeder-insider-w-mihai-barabancea-rescrierea-secven%C8%9Bei/ […]

  6. […] episod din seria de evenimente Out of Control este artistul vizual, antreprenor si filantrop Mihai Barabancea aka Alexandru Mironov. Timp de aproximativ două ore, Mihai va intra în postura de pastor muzical […]

  7. […] Concurs Mihai Barabancea [Rescrierea Secvenței] […]

  8. herbal_t 5 years ago

    http://s21.postimg.org/c1el7mv93/IMG_1453.jpg

    gypsy shall never kill gypsy

  9. seva 5 years ago

    ia “o executie blanda” si de la mine

    https://farm9.staticflickr.com/8637/16482061380_349c0eb138_h.jpg

  10. paul 5 years ago

    Nu vreau să particip la concurs, vreau doar să îl felicit pe Mihai Barabancea care este un autor desăvârșit!

  11. lumpan.com/andrei 5 years ago

    http://www.postimg.org/image/4dexfy04j/

    scuze, primul link am observat ca nu este valabil

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© 2004 - 2020 feeder.ro

CONTACT US

Send us an email using this contact form and we will get back to you as soon as possible, usually in 1-2 working days. Thank you! 😊

Sending

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account