BLEEDING GOLD de Ioana Sisea @ Galateca

  • by

BLEEDING GOLD de Ioana Sisea @ Galateca
5 – 21 februarie 2015

Vernisaj: joi, 5 februarie, ora 19:00
Marti – Vineri 12.00 – 20.00
Sambata 11.00 – 19.00

cu Alexandra AbrahamLiar *- Diana Maria G
Cu sprijinul Carmen Bogdan Make-up

[ro]
Proiectul BLEEDING GOLD este o reprezentare vizuală a granițelor pe care le trăsăm între lumea noastră interioară și cea exterioară. Studiul artistei Ioana Sisea interoghează modalitatile prin care ne ascundem experienţele traumatice şi felul în care acestea ne influențează interacțiunile.
Piesele din porţelan sunt modelate după o parte expresivă şi expusă a corpului feminin: pieptul. Această zonă este acoperită cu un şi mai fragil înveliş de porţelan, care este marcat de răni şi cicatrici. Sângele este înlocuit cu aur şi sticlă, pentru a sublinia valoarea traumei în definirea individualităţii noastre şi în îmbogăţirea spectrului emoţional. Piesele definesc o topografie a corpului, similară cu geografia lumii naturale: fenomenele exterioare îşi lasă semnele în timp, erodând și conturând treptat caracterul peisajului. Aşadar, deşi demersul este într-o formă non-narativă, rănile alcătuiesc o hartă prin care experienţele trecute şi perspectivele viitoare pot fi explorate de către privitor fie în mod reflexiv, fie analitic.
În acest fel, piesele pot fi văzute ca metaforă existenţialistă pentru experienţele individuale sau ca un comentariu mai general asupra modului în care trebuie să asimilăm traumele în scopul dezvoltării unei înţelegeri mai profunde și complexe asupra existenţei noastre.

* citește feeder insider w/ Liar

fb event

[en]
The ‘‘Beeding Gold” project is a visual representation of self created boundaries between a person and the exterior world. In my study I address questions about the ways in which we hide our traumatic experiences and how these can influence human interaction.
The porcelain pieces are moulded after the most expressive and exposed part of the female body (the chest). I cover this part with an even more fragile porcelain shell that is marked with wounds and scars. I use gold and glass to depict blood in order to underline the preciousness of trauma in defining our individuality and expanding emotional range.
The pieces define a topography of the body, similar to the geography of the natural world: External elements leave their mark over time gradually shaping the character of the landscape. Therefore, while the work is non-narrative in form, the marks offer a map through which past experience and future perspectives can be explored either reflectively or analytically by the viewer.
In this way, the pieces can offer act as an existentialist metaphor for individual experiences or a more general commentary on the way that we must incur trauma to develop a deeper understanding of the complexities of our existence. They take anti-conceptual stance against
the development of experience and character citing that only the physical endurance of events can truly develop depth of meaning in life.

Leave a reply (we review all comments)