feeder insider w/ Translucent [ro]

feeder insider w/ Translucent [ro]

Originar din SUA, Translucent și-a început relația cu muzica în școala generală, când studia trompeta. Acest instrument avea să rămână alături de el și să-l ajute să-și creeze propriul stil – o combinație de techno și house cu intervenții live de trompetă, multă improvizație și ritmuri fresh. A colaborat cu artiști talentați și a produs track-uri tari; tocmai ce-a lansat un nou tune cu Danny Daze pe Speicher 80 (Kompakt). Aceasta este a doua colaborare cu Danny, primul lor track, Beatdown, fiind remixat de Jimmy Edgar. Am dorit să-l cunoaștem mai bine pe Translucent și-am aflat ce urmează în cariera sa în feeder insider-ul de săptămâna aceasta.

Hello, Translucent!
Iată ce ar vrea feeder să știe despre tine:
(please, fill in the blanks)

Pot spune despre mine că sunt… un tip de treabă.
Savurez mereu o conversație bună despre… necunoscut.
Sunetul trompetei aduce… emoție.
Stilul meu muzical poate fi descris ca… întunecat și luminos.
Nu pot să spun nu… cafelei când mă trezesc.
Vreau să vizitez… America de Sud.
Când eram mic, voiam să fiu… muzician.
Filmul meu preferat este… prea multe, dar ca să spun unul, The Matrix.
Cele mai bune lucruri se întâmplă… când gândim pozitiv.
3 track-uri care mă fac mereu să dansez

Lil Louis, Blackout

Cajmere , It’s Time For the Percolator

Derrick Carter, Where U At?

Ana Moca-Grama: Hello, Translucent, mă bucur că apucăm să vorbim! Ți-ai început drumul ca dj în 1996, când făceai parte din scena muzicală din Chicago. De asemenea, ai studiat trompeta încă din școala generală, ai avut chiar și o bursă la universitate pentru jazz. Sunt curioasă, stăpânirea unui instrument muzical analog te învață mai multe, sau lucruri diferite decât stăpânirea unui instrument muzical digital? Când ai început să experimentezi cu ambele în același timp, cum ai ajuns la asta?
Translucent: Hey, Ana, mă bucur și eu că vorbim! Primul contact cu muzica a fost prin pian și trompetă în copilărie, apoi a continuat cu producție și dj’ing. Am adăugat trompeta imediat. Nu m-a gândit prea mult la asta, iubeam să pun muzică și să cânt la trompetă, așa că le-am combinat.
Trompeta este viață. Este ca yoga, disciplină, un mod de a sta conectat. Nu e ca mersul pe bicicletă, nu te poți opri câteva luni, trebuie să-ți exersezi buzele. A fost o fundație bună pentru a intra în producție, în lumea digitală. Am învățat lucruri diferite de la fiecare și ambele au deschis noi idei, ajutându-se una pe alta. Cred că până la urmă totul e relativ. Am prieteni care n-au cântat la niciun instrument și produc piese grozave. Cred că odată cu reapariția interesului colecționarilor de viniluri și reintroducerea instrumentelor analog apare și un nou val de respect pentru muzicieni, ceea ce este mereu un lucru bun.

AMG: Te diferențiezi prin intervențiile live pe care le faci cu trompeta în timpul seturilor, prin dragostea ta pentru improvizație, pe care o realizezi păstrând coerența și un flow fain. Cum reușești să le combini pe cele două și să le faci să sune așa bine? La ce ești atent când creezi aceste sunete noi?
T: Flow-ul este foarte important. Încerc să nu folosesc trompeta în exces, ci ca un accent. Câteodată încep cu trompeta ca intro, sau ca solo la sfârșitul setului pentru a avea un impact. Piesele pe care le pun nu sunt puse în ordine dinainte, nu plănuiesc set-ul ci doar mă distrez cu el. Cred că atunci când pun muzică încerc să fiu atent la momentul prezent, pentru că până la urmă numai el există.

AMG: Identitatea ta este bine conturată și în același timp discretă când vine vorba de viața off stage. Ce alte identități ai mai avut, în afară de Translucent , în trecut? Cât despre Translucent, care e semnificația numelui când vine vorba de tine și muzica ta? Spune-mi mai multe despre ochelarii tăi de soare!
T: Aș vrea să am o poveste bună în legătură cu asta, că a venit într-un vis la mine sau ceva ha. Eram doar atras de cuvânt și l-am ales. Am făcut niște mainstream/pop sub alt nume și-am muncit la un proiect de jazz electronic. Translucent este numele meu de DJ de la început și pe el mă concentrez.
Ochelarii mei sunt făcuți de Scott de la Urban Spectacles. Este un artist minunat și o persoană foarte drăguță. Face unii din ce mai tari ochelari din această lume. L-am recomandat lui Felix Da Housecat, care are acum o pereche făcută de Scott. Practic, trimiți o poză cu fața ta și ei sunt făcuți să ți se potrivească perfect.

AMG: Aș vrea să știu mai multe despre ritualurile și obiceiurile tale creative. Fiecare artist are un mod de a crea, niște condiții anume care se potrivesc cel mai bine cu ea sau el; e întotdeauna o plăcere să le descopăr 🙂
T: Îmi place mult să creez începând de la liniște. Încerc să scap de gânduri și să stau complet nemișcat pentru măcar 15-30 de minute pe zi. E relaxant și te aduce în starea perfectă de a începe orice. Cu producția, încerc să stau în moment și să ajustez lucrurile pe măsură ce construiesc. Este foarte repetitiv, însă repetiția are ceva foarte eliberator. Când adaug voci sau trompetă, intru într-o altă stare care e foarte diferită de cea a producției. Sentimentul și emoția trebuie să fie acolo sau nu e ok pentru mine.

AMG: Ai făcut două piese foarte drăguțe scoase de Kompakt, cu Danny Daze. Ultima, “Speaker Language”, a intrat în Top 10 Techno pe Beatport. Care este povestea colaborării voastre?
T: Merci! Danny este unul dintre ce mai buni prieteni ai mei și ne-am întâlnit când trăiam în Miami. A aflat că eu cânt la trompetă și m-a rugat să cânt ceva pentru el. Mi-a pus piesa lui Derrick Carter “Where U At?” (Bhq remix) și m-a întrebat dacă pot să cânt așa. I-am zis “E ușor de făcut, eu sunt pe track”. A fost tare, habar n-avea că sunt eu, pentru că un alt nume apărea creditat. Melodia la care am cântat la trompetă pentru Danny a fost “Your Everything feat. Louisahhh!!!”. Destinul sau soarta, cine știe de ce s-a întâmplat, dar trăiesc pentru aceste momente. După asta, am ajuns să lucrăm împreună sub Ultramajic și Kompakt.

AMG: Ai menționat că, pe lângă altele, colaborările te țin într-o stare creativă și prezentă. Ai vreun artist anume cu care ți-ar plăcea să lucrezi, dar n-ai avut șansa până acum?
T: Atâtea nume care ar putea fi scrise pe această listă. Orice este menit să fie va urma…

AMG: Urmează să lansezi vreun material nou? Care sunt planurile pentru restul anului?
T: Tocmai am terminat un E.P. și voi anunța label-ul în curând. Contribui și la o melodie pentru o compilație Soul Clap, un remix pentru Night Talk și vocals pentru Microluxe & Garate.
Tocmai am fost chemat iar în Europa, mă pregătesc pentru asta. Mă mai plimb prin SUA, de-abia aștept să plec la drum și să cunosc prieteni noi.

AMG: Știi vreun dj sau producător român? Scena locală e în plină ascensiune, multe party-uri, ar fi foarte fain să te avem aici!
T: Te rog, trimite-mi o listă cu preferații tăi. Am câțiva prieteni noi români prin Kompakt și toată lumea e mai mult decât drăguță. E tare că scena crește, mi-ar plăcea să pun muzică pentru voi oricând.

AMG: Mulțumesc mult, Translucent! Pace!
T: Cu plăcere și mulțumesc! Pace, Ana!

feeder insider w/ Translucent [en]

Leave a reply (we review all comments)