ƒ. random: Laniakea, superclusterul de galaxii care ne conține [video]

ƒ. random este rubrica în care vei găsi știri interesante din sfera științei, cu toate sub-ramurile ei. Voi încerca să fiu concisă și să prezint lucruri notabile, fără a plictisi cu detalii.

Dar la ce se referă știința? Pe wiki am găsit un infografic, numit sugestiv “universul științific“.

© efbrazil – The Scientific Universe

Debutăm cu recenta cartare a Universului, la cea mai mare scară de până acum.

La începutul lunii, nature.com a publicat o vizualizare 3D a galaxiilor și a velocităților acestora, stabilind limitele superclusterului de galaxii din care facem parte. Cercetătorii responsabili l-au denumit Laniakea, un nume cu referințe în cultura hawaiiană. Încotro se îndreaptă și ce forme sunt descrise de mișcarea galaxiilor? Totul în video, așa că click play.

supercluster = zonă în spațiu cu o densitate mare a numărului de galaxii; cea mai extinsă structură cunoscută din Univers.

Pe Marți următoare, pe la aceleași ore. 🙂

the value of a random variable one would “expect” to find if one could repeat the random variable process an infinite number of times and take the average of the values obtained is…

P.S. Aștept sugestii pentru subiecte și reclamații, via comentarii sau e-mail (de ex.: ai dori mai multe sau mai puține informații, imagini, etc.; te interesează fizica nucleară – n.e. și pe mine; am greșit sau dimpotrivă, merit o laudă).

1 thought on “ƒ. random: Laniakea, superclusterul de galaxii care ne conține [video]”