Pe High Jet îi găsești punând muzică până dimineața la party-uri, niciodată prea obosiți pentru a mai băga un track, sau muncind de zor în studio până găsesc combinația perfectă de note și beat-uri, perfecționiști până la cel mai mic detaliu. Au scos un album și multe alte colaborări și remixuri, de curând au pus muzică în cadrul Clubwerks, iar la vară îi veți găsi la mare. Am vorbit cu băieții mai multe despre muzică, planuri de viitor, Bucureștii vechi și noi în feeder insider-ul de săptămâna aceasta.
Ziua începe bine cu… Butsi.
Știm că am găsit beat-ul potrivit când... suna vecinii la poarta.
Never enough… weed.
Am ales să facem muzică pentru că... altceva n‐a fost.
Stilurile muzicale care ne-au influențat cel mai mult sunt… foxtrot, keygen music, jazz.
Am vrea să schimbam… si noi 300 de marci. Stii pe cineva?
Clubul preferat din București este... Credem ca Web Club a fost clar cel mai viu si colorat club din oras iar atmosfera era superba, mai ales in cele mai reusite seri ale ultimului an de activitate (2007), cand faceam party‐uri in formula Waar / Mr. Disko (actualmente Moduler) / Lego / Eusebio / MC Arthur. Generatia tanara din pacate nu stie nimic de Web si ce s‐a petrecut acolo, dar a fost istorie, ar trebui sa existe macar o pagina de Wikipedia care sa detalieze fenomenul. In prezent putem spune ca ne‐a placut foarte mult la Kristal Glam Club, chiar pune Bucurestiul pe harta in Europa, locul arata foarte bine, sonorizarea este impecabila, brava!
Orașul în care ne dorim cel mai mult să punem muzică este… Detroit.
Beat-ul bate… filmul.
3 artiști cu care aș face un party… Aphex Twin, Falco (credem ca traieste de fapt) si Marco Carola.
HIGH JET este mereu… la inaltime.
Ana Grama: Hello, guys! Pentru cei ce nu vă știu, cine sunt HIGH JET și de ce acest nume?
High Jet: Eusebio Digital & Waar Rtmoe. Este un nume inedit. Nu? Prea multe nu stim despre nume, in rest. Este un mister si pentru noi. Poate ca ar fi mai bine sa lasam publicul sa-si inchipuie felurite scenarii.
A: Sound‐ul vostru are tot felul de influențe, stilul vostru se schimbă de la un track la altul. Care sunt genurile de muzică preferate de voi, ale căror elemente le preluați în sunetul HIGH JET?
HJ: Ne place foarte mult Florin Salam, vorbim foarte serios. Bine, nu toate piesele, multe sunt prea de tot. Nu avem vreo mare pasiune pentru manele (stim ca in ultimul timp au ajuns la moda si in cercurile de intelectuali), dar Salam e profi si are o voce foarte foarte buna. Avem cateva fetish‐uri muzicale din anii 80, cum ar fi Toto sau Hall & Oates, la un moment dat ascultam foarte multa muzica populara din mai multe parti ale lumii, muzica ciudata, muzica la care nici cu gandul nu gandesti. Avem un serios background hip-hop. Si cu toate acestea facem muzica de club.
A: Vine vara, vine marea cu sarea. Participați și anul acesta? Alte planuri pentru următoarele luni, pregătiți ceva nou?
HJ: Marea cu Sarea se da la fiecare final de iulie, servita in zorii zilei cu HIGH JET si nu se poate lua la pachet. Ar trebui sa fii acolo ca sa intelegi sentimentul. Deocamdata nu mai pregatim nimic, avem deja o piesa care ar trebui sa iasa, clipul pentru “Slenderman” (de pe EP‐ul ‘The Movie’) este aproape gata, plus un single pentru la vara (la care am filmat si videoclip) si unul pentru la toamna.
A: Cu ce artiști străini v-ar plăcea să colaborați?
Waar Rtmoe: Photek.
Eusebio Digital: David Paich.
A: Când vine vorba de scena electronică românească, ce credeți că e super ok și ce schimbări ați vrea să vedeți că se întâmplă? Ce e bine și ce e rău?
HJ: Pai hai sa facem cu liniute:
Ce e bun:
– entuziasmul
– publicul
Ce e rau:
– ecouri ale comunismului
– romanismul in comportament
– atitudinea anti-¬business
– lipsa de profesionalism
– frica
– prea multi DJ, prea putini producatori
– “sa moara si capra vecinului”
– dezbinarea si dezbinatorii 🙂
Am vrea sa vedem mai putini promoteri care se inghesuie sa aduca artisti straini de mana a treia, sunt mult mai multi artisti romani care sunt mai buni. Plus ca din fericire lumea nu mai iese din case la asmel de petreceri. ‘Din fericire’ pentru ca ar trebui ca promoterii nostri sa capete putin curaj sa faca mai multe party-uri doar cu romani, caci daca ne uitam peste tot in lume si altii aduc straini dar parca nemtii tin mai mult cu nemtii, italienii promoveaza mai mult italieni, in UK line‐up-urile sunt predominant locale.
Par example… Si cum spuneam, avem artisti romani foarte buni. In alta ordine de idei, recentul nostru remix al piesei ‘Of Love’ de la OK Corral a prins mai mult in SUA, UK, Italia si Germania decat in Romania si ni se pare cumva destul de trist ca romanii au acest sindrom de a fi mereu cu cativa pasi in urma ‘occidentului’, de obicei piesele noastre incep sa iasa la suprafata aici dupa 2 ani.
A: Primul vostru EP se numește The Movie. Care este povestea din spatele lui și cum l‐ați descrie?
HJ: Au fost cinci piese, ‘The Chase’, ‘The Dream’, ‘The Slenderman’, ‘The Robot’, ‘The Fortune Teller’. Practic fiecare in parte este un film in sine condensat in 4 minute, numai ca partea vizuala a fost mereu doar in imaginatia noastra iar tot ce puteti ‘vedea’ sunt sunetele care au rezultat. Am vrut practic sa facem un ‘classic album’, cum sunt cele din colectia VH1 Classic Albums asa ca am inregistrat pe banda si am mixat totul ‘the old school way’ pe un mixer analog, iar artwork-ul facut de ROK a intregit la fix tot conceptul. Dupa discutia avuta la label, din motive de marketing au ramas doar ‘The Chase’ (care are si un clip pe masura realizat de ROK si Alexandru Mironov) si ‘Slenderman’ (al carui clip il veti vedea in curand si este produs de… exact, ati ghicit, ROK) plus remixurile aferente, per total materialul pe care il puteti asculta in acest moment pe internet. Intre timp ‘The Dream’ urmeaza sa apara pe o compilatiei a brigadei constantene Paranoia13, cat despre celelalte doua piese nu stim nimic concret inca, daca vor fi facute vreodata publice sau nu. Per total lucrul la acest proiect a fost o super experienta in sine, unica in felul ei ‐ sa pastrezi libertatea digitalului in domeniul analog este clar modul nostru preferat de a produce piese.
A: Feeder împlinește anul acesta 10 ani. Ce a însemnat acest deceniu de feeder pentru voi?
HJ: Feeder a fost providential. Prima data pentru ajutorul acordat in promovarea petrecerilor proprii. Am facut candva o petrecere intr-un fort parasit in apropierea intrarii pe Autostrada Soarelui, l‐am anuntat peste noapte in exclusivitate pe Feeder, ne asteptam sa vina 30 de oameni, au venit 300 fugiti din toate cluburile din Bucuresti si a durat pana la 10 dimineata. A doua oara pentru ca ne‐a hranit mereu cele mai fresh vesti despre ce se intampla si unde, eram mereu conectati cu pulsul orasului, eram la curent.
A: Un mesaj pentru cititorii noștri?
HJ:Cititorii nostri nu au nevoie de mesaj, ei stiu prea bine ce au de facut.
A: Mulțumesc fain, keep it blazin’!
HJ: It’s 420 somewhere!
Îi mai găsiți pe High Jet și pe-aici:
bandcamp
youtube
tumblr
mixcloud
facebook
photos by feeder.
Pingback: Marea Cu Sarea 4 @ Plaja Tuzla • feeder.ro
Pingback: feeder sound 31 by Eusebio Digital – Una Mai | Feeder
Pingback: Daedelus [Brainfedeer], Eusebio Digital, Filipp @ Eden | Feeder
Pingback: feeder insider booklet / e-book / party | Feeder
Pingback: Eusebio Digital – Columbia | Feeder
Pingback: HIGH JET – i don’t wanna rave (i just need a friend) | Feeder
Pingback: feeder sound 08 HIGH JET – so fine | Feeder
Pingback: HIGH JET – So fine | Feeder
Pingback: HIGH JET – Undaground | Feeder