Phonique, Ben Westbeech

Vineri 10 Mai de la 22:00 la Palatul Ghika:

  • PHONIQUE
  • BEN WESTBEECH
  • OK Corral
  • Cristian Gherghely

INTRARE: 20 lei < 00:00 > 30 lei

The Fresh are plăcerea să vă invite vineri 10 mai la Palatul Ghika cu ocazia unui nou eveniment muzical remarcabil și mult asteptat la o nouă noapte de House vibrant, avându-i ca invitați de onoare pe Phonique, DJ si remixer berlinez consacrat prin excelență și tânărul Ben Westbeech, artist cu o ascensiune fulminantă și voce absolut fermecătoare.

Seara va fi completată elegant de OK Corral și Cristian Gherghely.

Intrarea va fi 20 lei pana la miezul noptii si 30 lei după.

PHONIQUE
(Dessous / Ladies & Gentlemen / Poker Flat / Systematic)

După relocarea strategică la Berlin la mijlocul anilor ’90, se poate spune că Michael Vater a prins avântul profesional corespunzător ascensiunii sale pe culmile succesului. Party-urile reușite și multe nopți albe tumultoase i-au adus recunoașterea unanimă drept unul dintre artistii cu adevărat simpatizati la nivelul scenei clubbing berlineze, mai întâi ca organizator și ulterior ca DJ, astfel luând naștere în mod natural identitatea asumată ca DJ Phonique.

Încă din ianuarie ’98 Phonique susține elegant mișcarea underground, având posibilitatea și mai ales plăcerea de a invita la petrecerile sale în Berlin artiști mai puțin cunoscuți dar extrem de apreciați, fiind răspunzător direct de manifestul local puternic al unor artiști care forțează granițele excelenței precum Ivan Smagghe (Blackstrobe/Volga Select), Joakim (Tigersushi), Richard Dorfmeister, Glen Gunner (Street Corner Symphony/ Block 16), Lil Tony (Nu Spirit Helsinki/Guidance), Alexkid (F-Com/Ovum), Llorca (F-Com/Brique Rouge).

În tot acest timp, Phonique a continuat să își dezvolte cu stil flow-ul personal – invitații săi de onoare erau delectați la rândul lor cu un melanj efervescent de
Hip-Hop, Breakbeat, condimentat subtil cu Old School și presărat cu Drum‘n’Bass, orice combinație apetisantă fiind posibilă între aceste arome muzicale eclectice, bineînțeles atâta timp cât track-urile aveau doza necesară de groove.

Deși călătorind în jurul lumii și delectând audiențe internaționale în Sao Paulo, Helsinki, Paris, London, Marseille, Vienna, Brussels, San Francisco, Prague, Tel Aviv – doar ca să menționăm câteva din destinațiile exotice – Phonique nu a uitat nici o clipă flow-ul său berlinez care l-a consacrat. Și nici rezidența la Tresor sau Pfefferbank, atunci când au prins viață nopțile magice ‘Club Paris’ având invitați precum Pepe Bradock, DJ Deep, Jori Hulkkonen și I:Cube.

Din când în când, Phonique, în parteneriat strategic cu Kiki, își prezintă proiectul ‚QuadroPhoniquekikz’ la 4 platane, proiect care se bucură de primul mix-CF în 2002 la Komfort Musik (Berlin). De menționat și release-uri pertinente la label-uri precum Seasons (USA), Brique Rouge (Paris) Crosstown Rebels (London), și un număr deloc neglijabil de track-uri la label-ul lui Steve Bug, Poker Flat, dar și Dessous.

Dintre remixuri remarcăm primul pentru Doctorolive(Bazoline), urmându-i Frankman (Draft/Fm), Soulcamp (Soulcamp), Le Tone (Naive), Funky Transport (Brique Rouge), Tonic Agents (Highgrade), Detroit Grand Pubahs (Poker Flat) and Erlend Oye (!K7).

Dar talentul său unanim recunoscut de remixer și abilitătile tehnice în a aborda alternativ atât vinyl-uri cât și CD-uri nu a fost suficient pentru prestanța lui Phonique, acesta începând să editeze track-uri astfel încât acestea să se preteze DJ set-urilor. Când vestea ajunge la Jazzanova, aceștia îl invită să să lucreze la edits cu circuit închis pentru label-ul Sonar Kollektiv, pentru care acesta colaborează intens cu prietenul său, Dixon, astfel prinzând contur edits pentru Georg Levin și DJ Spinna și remixuri pentru Georg Levin și Sirius Mo.

În 2004, al doilea 12“ la Dessous ‚’The Red Dress‘ se bucură de sucess răsunător în topul oficial German Club Charts (DCC), devenind unul din hiturile momentului, abordat elegant de DJii cheie la nivel european.
Urmează deci lin 4 track-uri produse alături de Louie Austen și colaborarea la excelentul proiectul DJ-Kicks (!K7) al lui Erlend Oye, de unde decurg implicit și gig-uri internationale comune.

În toamna lui 2004 are loc momentul magic al release-ului de debut – albumul ‘Identification’ se lansează la Dessous, bucurându-se de colaborări relevante cu Paris The Black Fu, Erlend Oye, Alexander East (Minneapolis), Ian Whitelaw (Glasgow) și Dixon (atunci la Sonar Kollektiv) și un feedback internațional spectaculos, care îi propulsează popularitatea la un alt nivel.
Release-ul 12“‚ 99 & A Half‘ feat. Alexander East are onoarea de a fi remixat sublim de I:Cube, devenind un imn al scenei clubbing a momentului, alături de hitul ‚You, That I‘m With‘ feat. Ian Whitelaw cu pre-release în Africa de Sud și single-ul ‘For The Time Being‘ cu remixuri semnate de Alexkid și Motorcity Soul, care primesc evident un feedback binemeritat. Urmează un remix al lui Sasse (Moodmusic), care dă naștere unei colaborări de viitor cu Rodney
Hunter (G-Stone) în elaborarea unui track excelent pe viitorul album, ca urmare a coliziunii directe a forțelor creative debordante ale celor doi artiști. Și pentru Sven Väth ‚Identification‘ a fost un highlight, în consecință cerându-i lui Phonique un track exclusiv pentru ‘Cocoon Compilation E‘.

Odată cu închiderea clubului Tresor în 2005, Phonique pierde una dintre rezidențele sale preferate – încă de la primul gig într-o miercuri, februarie ’99, acesta a reușit să antreneze muzical crowd-uri numeroase de 600-1400 persoane care cu greu se puteau opri din dans a doua zi, joi dimineață. Și cum scena clubbing a Berlinului este permanent supusă schimbării, rezidențele artistului se pliază acestui ritm în consecință.

Astfel, Phonique își consolidează valoric recunoașterea ca un remixer desăvârșit, oferindu-i ocazia fostei vocaliste de la Morcheeba să beneficieze de talentul său confirmat pentru proiectul solo ‘Skye’ (Atlantic/ Warner). Acesta colaborează frecvent cu Alex Krüger (Dub Taylor / Korsakow / Tigerskin) în zona producțiilor/remixurilor, cooperând ocazional cu artiști ca Steve Bug, David Duriez Phil Weeks, Martin Landsky sau Meitz. Din acest punct de vedere, 2006 este încă un an de sucess cu release excepționale la label-uri respectabile precum Four Music‘s Fine, Moodmusic, Simple Records și Souvenir, tânărul label al lui Tiefschwarz, alături de cele pentru Dessous Recordings.

În 2007, Phonique lansează ‚Ladies & Gentlemen‘, propriul label său care se dedică exclusiv promovării unui stil discoid atent selecționat dar în esență House cu prestanță underground și appeal pop, desăvârșit stilistic de acel touch magic ‘je-ne-sais-quoi‘, label la care acesta va prezenta descoperirile sale de excepție din variate destinații. În ciuda ritmului de viață alert și a călătoriilor în jurul lumii care îl mențin mereu ocupat, Phonique lansează ‘Good Idea‘ în mai 2007, un album care îi consolidează valoarea internațională ca una din forțele care orientează mișcarea deep și susțin progresul scenei clubbing.

Anul urmator conferă un alt boost de celebritate carierei lui Phonique, în special datorită premiilor ‘Beatport Award – Best Deep House Artist 2008‘ și ‘Ibiza DJ Award – Best Deep House DJ 2008’, dar și release-ului ‘Kiloo & Phonique – The Passion‘, un nou anthem marca ‘Ladies & Gentlemen’, ulterior stârnind interesul public cu ‘The Pump E.P.‘ la Dessous în 2009, compilația ‘Time For House‘, un mix la Ladies & Gentlemen și culminând cu ‘Kissing Strangers‘ la Dessous, o odă a House-ului în cele mai spectaculoase forme ale sale, de la deep la minimal, jazz și inspirații latine, produsă în colaborare cu Tigerskin și o listă impresionantă de artisti precum Gui Boratto, H.O.S.H, Kiloo, Kikiorix, Abyss and Pupkulies, menită să confere o consistență bogată dar pură a muzicii electronice moderne, suprinzând cu delicii underground și beat-uri vibrante.

BEN WESTBEECH
(Strictly Rhythm / Brownswood Recording)

Ben Westbeech este originar din Bristol, dar locuieşte în prezent la Londra. De profesie DJ cu studii superioare, cu o predilecție recunoscută pentru violoncel și înzestrat cu o voce excepţională, influenţele pe care acesta și le asumă discret se întâlnesc cu eleganță într-un ambient sonor de House, Soul, Jazz şi Hip Hop, adus la nivel creativ absolut.

Ben își începe istoria clasic, promovându-și primul single într-un cadru intim și amical, “So Good Today” fiind distribuit în format CD unor prieteni din Londra.

Două luni mai târziu, acesta află că se bucură (deloc surprinzător, am putea spune) de simpatia celebrului Gilles Peterson, care se îndrăgostește iremediabil de piesă, fapt din care decurge natural contractul cu noul label al lui Peterson, Brownswood Recordings.

Debutul lui Ben Westbeech se petrece aşadar într-un ritm alert susșinut și se consolidează cu albumul ‘Welcome To The Best Years Of Your Life’, lansat în 2007.

Ulterior survine și apariția live la Later… with Jools Holland, în aceeaşi ediţie și la loc de cinste alături de celebrii Paul McCartney și Björk. De asemenea, acesta conferă noi valențe sonore cu vocea sa de-a dreptul captivantă celebrului hit “Squeeze Me”, single-ul celor de la Kraak & Smaak de pe albumul “Plastic People”, lansat în aprilie 2008.

Anii urmatori îi sporesc tânărului succesul binemeritat, conferindu-i doza necesară de popularitate odată cu lansarea hitului ‘I Can See’, primul single de pe albumul ‘Of All The Things’ al celor de la Jazzanova, promovat sub aripa protectoare a Verve/Universal.
Ben se remarcă și prin hitul ‘Shame’, lansat de DJ Marky & Artificial Intelligence, colaborând intens cu Professor Green ( pe linia de producţie a noului său album), Kutz (Soul Jazz), Redlight (Lobster Boy) şi Rusko (Mad Decent).

În 2009, House label-ul Strictly Rhythm îl contactează pe tânăr propunându-i o colaborare de sucess aproape imposibil de refuzat. Foarte încântat de această propunere, Ben începe imediat progresul cu ceea ce avea să devină, luni mai târziu, al doilea său album studio – având un nume inspirat probabil de întâlnirea la live show-ul lui Jools cu Björk – ‘There’s More To Life Than This’. Discul include nenumărate colaborări fabuloase cu prietenii săi de la Soul Clap, dar şi cu deja consacraţii și unanim respectații Henrik Schwarz, MJ Cole, Motor City Drum Ensemble și Georg Levin. Ben își descrie opera ca fiind mai degrabă inspirată de curentul House, decât reprezentându-l prin excelență, apelând la șarmul său nativ pentru a-i conferi identitatea proprie și amprenta stilului muzical personal. Single-ul “Falling” se bucură la rândul său de remixuri antrenante din partea The 2 Bears, Deetron şi Dark Sky.

În cazul în care nu știați, Ben produce, mixează şi remixează și sub alias-ul Breach – piesa “Fatherless” se lansează la labelul PTN , onorată fiind de statutul imediat de imn clubbing al anului 2011, fiind inclusă în seturile a nenumărati DJ Techno şi Dubstep, clasându-se totodată şi pe poziția 13 în topul Resident Advisor – Tracks Of The Year.

Sub numele Breach, Ben lansează hituri exclusive la label-ul Dirtybird al lui Claude VonStroke, sporindu-și popularitatea datorită promovării din partea Catz n Dogz, elaborând totodată concepte strategice de acțiune în zona label-ului Lobster Boy al prietenului său, Redlight.

Toate acestea nu fac decât să ne convingă de performanțele excepționale ale unui tânăr muzician cu avânt internațional fulminant și o voce absolut remarcabilă.

2 thoughts on “Phonique, Ben Westbeech”

  1. Pingback: CONCURS: Câștigă o invitație dublă la Phonique, Ben Westbeech | Feeder

Leave a reply (we review all comments)