Despre monetizarea conţinutului digital

Mă uitam la un interviu cu Nwanda şi mi-am adus aminte de vechiul of al creatorilor de conţinut, care nu-s deloc fericiţi pentru că publicul a fost educat pe mocangeală, adică nu se mai pune accent pe calitate. Timpul trece şi mare parte din el ni-l petrecem pe Facebook, unde suntem la mâna lui Zuckerberg. Între timp lumea nu stă degeaba şi vine cu soluţii: unii implementează paywall-uri, unii vor să transforme like-urile în micromicroplăţi (Flattr) iar alţii gândesc unelte care să redefinească felul în care consumăm conţinutul (Flipboard). Există şi crowfunding-ul, dar nu merge pentru orice.

Desigur că discuţia e amplă şi că fiecare apreciază altfel plus-valoarea pe net. Truism: democratizarea tehnologiei înseamnă că oricine poate publica, ceea ce scade semnificativ valoarea produsului, dacă oferta e mai mare decât cererea.

2 thoughts on “Despre monetizarea conţinutului digital”

  1. Da, dar asta nu ne-ajută să ne dăm seama cum facem acest mediu viabil. Altfel, putem la fel de bine semna iniţiativa cetăţenească europeană cu venit minim ca drept universal. Mi se pare mişto Flattr, dar puţin utopico-idealist-naiv.

Leave a Reply to alexCancel reply