We are here – crowdfunding pentru cultură

  • by

MyKey lanseaza We Are Here – prima campanie de crowdfunding dedicata marilor festivaluri culturale

Festivalul International de Film NexT face parte din prima campanie de crowdfunding derulata in Romania, alaturi de alte 7 evenimente culturale importante.

8 festivaluri de renume din arta cinematografica, teatrala si muzicala se unesc pentru prima data intr-o ampla campanie de activare a publicului.

Pentru peste 500.000 de spectatori, din Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Alexandria, aceste festivaluri au devenit momentele culturale cele mai intense ale ultimilor 8 ani. Scopul campaniei este crearea unui precedent puternic pentru crowdfunding, o varianta viabila de finantare pentru proiectele culturale, alaturi de finantarea statului si a companiilor private. Actiunea se va desfasura punctual, pe o perioada de 3 saptamani.

Bucuresti, 29 martie 2013 – MyKey – primul serviciu romanesc de livrare rapida a cheilor de rezerva – vine cu o noua solutie rapida si eficienta, intr-un alt domeniu. In contextul in care organizatorii festivalurilor culturale independente se confrunta cu subfinantarea si reducerea bugetelor, MyKey le propune sa fie initiatorii optiunii crowdfunding, prin lansarea platformei www.we-are-here.ro. We Are Here este prima campanie de activare a fiecarui fost, actual sau viitor spectator. Publicul poate sustine acum concret proiectele pe care le-a urmarit si aplaudat, finantand editiile din acest an ale festivalurilor participante.

Actiunea de crowdfunding este una cu potential viral, bazata pe idea ca progresul vine prin puterea fiecaruia dintre noi, ca fiecare dintre noi poate participa la un proiect in care crede si nicio contributie financiara nu este prea mica pentru un mare succes. In Romania, acest gen de actiune este una in afara hartii, inca, publicul nefiind obisnuit sa obtina rezultate reale prin donatii.

“Una dintre cele mai frumoase si trainice cladiri din Bucuresti a fost cladita partial prin subscriptie publica. Si azi, dupa 120 de ani sloganul “Dati un leu pentru Ateneu!” e la fel de proaspat. Participarea directa a cetatenilor la constructia evenimentelor culturale face parte din starea de sanatate a unei societati care are nevoie de asemenea vitamine pentru a se revigora, asa cum cultura insasi este o vitamina pentru starea de sanatate mentala a unei natiuni.

Contributia directa a publicului la finantarea unui produs cultural obliga la mai mult si, in acelasi timp, da puterea de a continua celor care-l pastoresc. Si intareste o legatura invizibila in dublu sens intre cei care pun la cale si cei care daruiesc.’’ declara Ada Solomon, Director al Festivalului de Film NexT.

We Are Here este o gala de fundraising virtuala: festivalurile ies la scena deschisa, pentru prima data, in fata publicului, intr-o ampla actiune menita sa creeze un precedent puternic. Rezultatele vor fi unele palpabile, si anume editiile din 2013 ale evenimentelor, iar sustinatorii vor fi recunoscuti public.

Toate cele 8 evenimente care vor deschide drumul acestui tip de finantare sunt repere pentru cultura urbana si educatia alternativa prin arta in Romania.

Anim’est – Festivalul international de film de animatie, editia 8
NexT – Festivalul international de film, editia 7
Ideo Ideis – Festivalul national de teatru tanar, editia 7
Sonoro – Festivalul international de muzica de camera, editia 8
Kinodiseea – Festivalul international de film pentru copii, editia 5
Green Jazz Festival – Festivalul international de jazz, editia 5
Street Delivery – Convertirea peisajului urban in peisaj cultural, editia 8
Temps D’images – Festivalul de teatru, dans si imagine foto/video, editia 6

Proiectele propuse vin cu cifre impresionante, care dau o viziune de ansamblu asupra impactului pe care acestea le-au avut si le au in peisajul cultural romanesc: peste 500.000 de spectatori care i-au aplaudat, peste 9.500 de proiectii de film, 200 de spectacolo de teatru, 200 de concerte, peste 500 de invitati straini. Dar aceste cifre nu pot reda experientele pe care aceste evenimente le declanseaza, inspiratia pe care ele o aduc an de an si intreaga comunitate stransa in jurul lor. Fiecare dintre aceste proiecte este unic si vine cu o abordare curajoasa si inedita in aria sa de interes.

“Munca acestor deschizatori de drumuri si de minti este extraordinara, an de an, si ne bucuram sa avem, in sfarsit, ocazia sa ne implicam activ in industria creativa de data aceasta intr-un mod inovator. Energia publicului este generatoare de idei, iar forta cu care acesta contribuie la succesul unui proiect poate fi cuantificata acum si intr-un alt mod. Suntem aici, cu totii, pregatiti sa ii aplaudam din nou. Anul acesta, aplauzele sunt si pentru tine”, a declarat Delia Marcu, PR Manager MyKey.

Campania de crowdfunding We Are Here se va desfasura pe o perioada de 3 saptamani, in care implicarea publicului sa nu se dilueze. Impactul pe care aceasta miscare il va avea asupra domeniului cultural romanesc speram sa fie unul major, iar contributia publicului in finantarea acestor evenimente sa devina de acum inainte fireasca.

Pe platforma We Are Here, fiecare spectator poate dona o suma care incepe de la 5 euro, sau poate achizitiona afisul campaniei prin SMS, pentru o suma de 5 euro + TVA. Fondurile obtinute prin donatie sau prin cumpararea afiselor intra direct in contul organizatorilor festivalurilor listate. Sustinatorii vor fi nominalizati in cadrul evenimentelor si vor primi afisul campaniei, oferit de MyKey pentru aceasta actiune.

Leave a reply (we review all comments)