Mester Ceramica Horezu – Mihai Bascu – Canon C300 test & review

  • by

Alex Serban a primit la test un Canon C300 si nu l-a tinut degeaba.
In doar o zi jumate a realizat un minidocumentar superb despre arta ceramica de la Horezu.

Recomand sa-l urmariti in fullscreen.

Parerea lui Alex despre C300:

“Am primit c300 de la Canon Romania (multumesc Florin) pentru o zi si jumatate si bineinteles ca am vrut sa il vad la lucru. Am descarcat manualul, am vazut toate review-urile de pe net, am luat agenda telefonica, am dat telefoane si in final am ajuns la Horezu. Ceea ce a iesit in ograda domnului Bascu puteti vedea in filmuletul alaturat, iar impresiile mele, un om care de 3 ani a filmat aproape numai pe 5 d mk 2/3, sunt:
– camera nu e mare, dar nici mica; cu modulul de monitor, cu microfon si cu un obiectiv serios pe ea capata o forma care numai discreta nu e; pare genul de camera de folosit pe rig sau pe o montura zdravana care se opereaza optim cu asistent; adica te poti misca cu ea si o poti folosi in locuri inguste, mici dar nu este la fel de versatila ca un DSLR;
– poate fi adusa la un minim renuntand la accesorii, dar se pierde functionalitate: fara mufe xlr, fara control de sunet rapid, vizare doar prin ocular este tot relativ mare;
– manerele sunt ajustabile si/sau demontabile – camera se poate adapta pentru o multitudine de situatii;
– are 4 butoane de rec /stop si, cum a fost in cazul meu, raspunde si la telecomanda Lanc de pe trepied; exista inclusiv un buton de rec pozitionat sub obiectiv, care se poate apasa cu inelarul atunci cand manevrezi obiectivul;
– camera este doar full manual, prin urmare este gandita pentru a avea maximul de control, dar bineinteles ca asta presupune sa iti rezervi timp pentru reglaje; are push white balance si auto gain la sunet, dar in rest totul trebuie reglat
– de mentionat ca acest aparat nu are exponometru inclus, insa are zebra (probabil ca asistentul ar trebui sa aiba si un exponometru 🙂 )
– din fericire monitorul este extraordinar, deci in conditii normale te poti baza pe el sa faci expunerea la ochi;
– de asemenea are si un sistem de focus peak foarte bine implementat (ce bun ar fi si pe 5d )
– start-up 5 secunde – destul de mult pentru unele situatii;
– baterie foarte buna – circa 2 ore de filmare (mark 3 circa jumatate de ora)
– nu are slow motion; trage la maxim 60 fps in 720p si 30 in 1080p – la fel ca orice dslr; este una din chestiile pe care le-as fi dorit in plus;
– iso maxim este 20 000! si arata super bine ! inclusiv la iso foarte mare are o granulatie placuta si, chiar cand este vizibila, nu este deranjanta; dintre toate camerele existente pe piata, este dupa parerea mea in top 3 in low light;
– tot legat de calitate, imaginile au un feeling foarte organic, are o plaja dinamica foarte buna (si are chiar si c-log, un fel de raw), iar rezolutia si fidelitatea camerei sunt excelente (ce inseamna sa ai un senzor dedicat); la ochi eu am folosit modul cine 1, dar setarile de profile de culoare si ajustari sunt super de finete (poti regla toate valorile dintr-un meniu dedicat: gamut, nivel de negru, rgb, etc.);
– Iso minim este 320 – in soare, daca vrei sa filmezi la 1/50, trebuie sa inchizi diafragma sau sa folosesti filtre nd (din fericire are buton dedicat pentru a activa nd-urile incorporate cu 2, 4 si 6 trepte). Tot legat de schimbarea brusca de lumina, de exemplu interior-exterior, este de mentionat ca dureaza ceva timp pana o poti regla, pentru ca nu are butoane dedicate pentru fiecare parametru. Trebuie sa apesi pe tasta function pentru a comuta intre iso, shutter si balans de alb, iar apoi sa te folosesti de un joystick. Din fericire, ND-urile au butoane, diafragma este pe rotita la indemana, iar pentru utilizatorii avansati, toate butoanele de pe suprafata aparatului se pot reconfigura, deci se pot face comenzi adaptate pentru stilul fiecaruia;
– are toate conectica necesara pentru orice tip de productie: sdi, hdmi, timecode, audio in/out etc;
– are 3 intrari de sunet (1 jack si 2 xlr), iesire de casti, butoane mecanice pentru toate setarile audio, mixer de canale si monitorizare pe ecran; aceleasi microfoane cu care lucram pe 5d au dat rezultate mult mai bune pe mufele si preamp-ul din c300;
– tot legat de sunet: camera este galagioasa; are un sistem de racire foarte zgomotos care se poate auzi pe un microfon omnidirectional.
– de asemenea, e de mentionat ca c300 nu are microfon inclus, deci, daca nu i se conecteaza unul, nu trage audio; asadar, chiar si pentru sunet de referinta, trebuie conectat un microfon;
– C300 inregistreaza fisiere format mpeg mxf cu o calitate maxima de 50mbps pe 2 carduri (slot A si B inseriate sau in redundanta);
– nu in ultimul rand, un mare avantaj pentru mine este ca am putut folosi totul de la DSLR; practic doar am schimbat body-ul de 5d cu C300;
Una peste alta, desi am facut o paralela si l-am comparat cu 5 d deoarece asta folosesc eu, c300 este intr-o clasa aparte, este o camera de nivel cinema, deghizata intr-o forma compacta, care ofera o calitate extraordinara, la un pret rezonabil raportat la concurenta. Pentru productii unde ai minim de control asupra actiunii (filme documentare, reportaje, videoclipuri, filme cu scenariu, filme corporate, scurt metraje, mini-serii ) si, de ce nu, si pentru cei care vor sa faca pasul urmator de la dslr, c300 este o camera aproape fara cusur.”

Leave a reply (we review all comments)