Grolsch a lansat documentarul Experience Hotel

  • by

Proiectul Grolsch Experience Hotel surprinde relaţia dintre timp şi creativitate prin prisma unui grup format din 14 participanţi. Experimentul, realizat la începutul lunii mai, undeva în apropierea Munţilor Bucegi, a ajuns la final. Imagini din timpul experimentului, dar şi observaţiile participanţilor şi ale celor doi cercetători ai proiectului au fost incluse în documentarul „Grolsch Experience Hotel”. Pastile de câte 3 minute cu mărturiile celor implicaţi vor rula în fiecare zi, până pe 27 iunie, între orele 21.00 – 22:00, pe Discovery Channel. Varianta integrală a documentarului poate fi vizionată pe canalul Grolsch de YouTube.
Grolsch Experience Hotel reprezintă un spaţiu rupt în întregime de realitatea temporală, în care 14 experimentalişti şi-au pus la încercare limitele creativităţii pe parcursul a aproape 4 zile.

“Timpul a fost dintotdeauna un pilon principal al existenţei noastre. Iar din cauza ritmului în care trăim azi, acest fapt este şi mai evident acum. Zi de zi lucrăm cu deadline-uri presante care ne testează creativitatea. Astfel, ne-am propus să vedem în ce măsură se schimbă graniţele creativităţii umane atunci când aceasta nu este limitată de factorul timp. Cum? Prin crearea unui spaţiu în care timpul nu a existat. Grolsch Experimence Hotel este primul experiment de acest gen realizat vreodată, motiv pentru care ne-am propus să îl documentăm pe măsura. Filmul este mărturia pas cu pas a experienţei extraordinare pe care au trăit-o 14 curajoşi timp de aproape 4 zile”, spune Andrei Lăscuţ, Brand Manager Grolsch.
Grupului de experimentalişti i s-a luat toate obiectele care ar fi putut fi folosite ca dispozitive de măsurare a timpului sau care să-i permită comunicarea cu mediul exterior. Cabana, care în prealabil fusese transformată astfel încât zgomotele sau lumina zilei să nu poată pătrunde, a fost gazda experienţelor creative la care au fost supuşi participanţii. Mugur Ciumăgeanu, unul dintre cei doi cercetători care a urmărit în permanenţă desfăşurarea proiectului, a observat că „în spatele fiecărui om digital stă un om analogic, care se poate activa foarte repede şi autentic şi care se poate deschide relaţiilor şi creativităţii”.
„Uimitor de repede participanţii au intrat într-un timp-eveniment de tip tribal, ritmat şi punctat doar de evenimentele interioare, un timp care nu mai conţinea deloc reperele cu care erau obisnuiţi participanţii până în acel moment”, continuă Mugur Ciumăgeanu. Ticul de a căuta în permanenţă telefonul mobil dispăruse după prima zi petrecută în Grolsch Experience Hotel, oferind mai mult timp creativităţii. Dan Petre, cel de-al doilea cercetător al proiectului a constat că „timpul pe care l-au avut la dispoziţie a potenţat atât creativitatea individuală, cât şi cea a grupului.” La sfârşitul experimentului, unul dintre participanţi a spus că dacă ar avea de ales, ar prefera să trăiască fără timp.
Cei 14 experimentalişti au fost ilustratorul Ana Botezatu, realizatorul de programe la Radio Guerrilla Bogdan Șerban, jurnaliștii Cristian Neagoe, Cristian Lupșa, Vlad Tăușance și Vlad Ursulean, artistul Doru Trăscău, pictorul Dan Ungureanu, cofondatorul Artskul Georgiana Toea, cofondatorul revistei TATAIA Ioana Cotulbea, actrița Ioana Blaj, cântăreața de jazz Luiza Zan, editorul LOVE ISSUE Constantin Nimigean și coregrafa Mădălina Dan.
Ei au fost prezenţi şi la prima vizionare a documentarului desfasurată în cadrul unui eveniment ce şi-a dorit să transmită invitaţilor măcar o parte din starea şi atmosfera din timpul Experience Hotel. Aceştia nu au avut voie să intre cu telefoane mobile sau ceasuri, spaţiul fiind special amenajat pentru a recrea atmosfera atemporală pe care experimentaliştii au trăit-o în cabană.
Vă invităm să aflați mai multe detalii despre experimentul Grolsch vizitând www.experimentalist.ro.

Leave a reply (we review all comments)