Maine incep calificarile in Bucuresti pentru Campionatul Mondial de Avioane de Hartie

  • by
Maine incep calificarile in Bucuresti pentru Campionatul Mondial de Avioane de Hartie

Maine incep calificarile in Bucuresti pentru Campionatul Mondial de Avioane de Hartie

3, 2, 1 Start. Decolare reusita la Campionatul Mondial de Avioane de Hartie
Miercuri, 29 februarie, sute de avioane de hartie vor decola in cadrul primei etape de calificari in cadrul Campionatului Mondial de Avioane de Hartie. Incepand cu ora 16.00, studentii bucuresteni se vor transforma in iscusiti piloti ai avioanelor de hartie, intrand in cursa pentru finala mondiala Red Bull Paper Wings care va avea loc in perioada 4-5 mai, la Salzburg, Austria, in Hangar 7. Cei care doresc sa participe sunt asteptati pentru inscrieri incepand cu ora 14.00, in corpul AN din Universitatea Politehnica Bucuresti.

Participantii pot opta pentru una sau toate categoriile de concurs: Distanta de zbor, Durata de zbor si Zbor acrobatic, pentru ca in finala mondiala, fiecare dintre cele trei categorii vor fi reprezentate de cate un roman.

Juriul va fi format din profesor Stoia Marius Deska (Facultatea de Inginerie Spatiala), un profesor din cadrul Facultatii de Arhitectura si Alexandru Nicolau, atlet Red Bull, vice-campion mondial la Parasutism juniori si multiplu campion national, care va juriza performanta in zbor.

Mai multe informatii, precum si regulamentul de concurs sunt disponibile pe http://www.redbullpaperwings.com/
Cei care doresc sa-si testeze abilitatile de piloti inainte de intrarea in competitie o pot face cu ajutorul jocului virtual, pe http://www.redbullpaperwings.com/game/#/home

Calificarile locale vor continua la Craiova, Brasov, Timisoara, Cluj Napoca si Iasi.

Ponturi despre cum sa construiesti un avion de hartie de talie mondiala…
… sau macar unul care nu aterizeaza fortat dupa doua secunde!

• Centrul de greutate dicteaza directia in care va zbura avionul. Asadar, asigura-te ca acesta este cat mai in fata, impaturind hartia la varf.
• Aripile trebuie sa fie plate si subtiri. Necesitatea unui profil de aripa este inca disputata printre experti, dar majoritatea inclina impotriva. Trebuie evitata orice neregularitate a aripii.
• Impaturind partea din capat a aripilor, poti influenta directia de zbor a avionasului; pentru un efect si mai puternic, adauga eleroane.
• Forma de “Y” a aripilor este decisiva pentru stabilitate. Avioanele care nu au aceasta forma tind sa se roteasca in jurul axului longitudinal si sa se prabuseasca.
• In multe competitii, hartia standard folosita este A4, 80g/m2. Cu toate ca o hartie mai usoara nu intra in discutie, pentru zboruri extreme unii experti prefera o greutate mai mare: detinatorul recordului mondial, Ken Blackburn, considera ca o greutate de 96 g/m2 este perfecta pentru zboruri lungi.
• Este recomandat constructorilor de avioane sa consulte si sa observe foarte atent numeroasele indicatii disponibile pe internet.

Leave a reply (we review all comments)