Despre Tippa Irie, Noze, Kreon si Lemos @ Iarmaroc 2010

Tippa Irie la Iarmaroc 2010

Tippa Irie, pe numele sau adevarat Anthony Henry, activeaza de 25 de ani in scena britanica de reggae dancehall. Si-a inceput cariera sub brandul Saxon Sound International, care a ajutat lansarea unor artisti precum Maxi Priest, Papa Levi si Smiley Culture. Tippa Irie face parte din noua generatie de MC britanici care au dezvoltat stilul “Fast Talking”, preluat in prezent de catre artisti de rap cum ar fi Busta Rhymes.
In anii 80, Tippa Irie alaturi de bunul sau prieten, DJ-ul Pato Banton erau echipa preferata pentru evenimentele de gen. Au debutat impreuna in Statele Unite, iar printre multele lor performance-uri, o mentionam pe cea de la Jamaica’s Reggae Sunsplash. La inceputul anilor ‘90, cei doi si-au incetat colaborarea si au pornit in cariere solo.

Tippa Irie – Lyric A Rhyme Dub by concretepressure

Artistul englez are la activ productia a 15 albume si diverse colaborari pentru piese ce au ajuns hituri: “Hey Mama” cu Black Eyed Peas – acest proiect i-a adus o nominalizare la premiile Grammy pentru “Cea mai buna piesa rap”. “Hello Darling”, “Raggamuffin Girl” alaturi de Peter Hunnigale, “Stress” impreuna cu Lloyd Brown, “Superwoman” cu Winsome, “The Struggle” alaturi de Jurassic Five si altele. Sa nu uitam si de “Shouting for the Gunners”, piesa special inregistrata pentru echipa de fotbal Arsenal. In anul 2000, Tippa Irie a fost invitat alaturi de trupa UB40 in turneul britanic Labour of Love III.

Tippa Irie este unul dintre cei mai solicitati si importanti entertaineri ai stilului reggae dancehall, iar la Iarmaroc ne-o va demonstra din plin. Enjoy!

***********************

Dans + vodca = Noze

Sunt recunoscuti pentru liveuri energetice, in care jazzul si chiar hip-hopul fuzioneaza cu house si techno, intr-un performance foarte puternic, de cele mai multe ori innecat in vodka. Caci alcoolul face parte din show, alaturi de exuberanta si improvizatie. De fapt, daca artistii nu beau in timpul unui live, ai toate motivele să crezi că ceva este in neregula. Muzical, cei doi producatori cu palarie sunt funky, sexy, groovy si emana hedonism. Show-urile lor au ceva diferit… un strop de ironie.

NOZE live at klubdnicosia by klubdnicosia

Duoul francez inseamna Nicolae Sfintescu, unul dintre fondatorii labelului Circus Company, si Ezechiel Pailhès, de profesie pianist. Spun ca nu se cearta niciodata. Nici nu e de mirare, amandoi au simtul umorului foarte dezvoltat, nu stii cand vorbesc serios sau cand glumesc.. Au si 60 de giguri pe an, iar in Romania vin deja pentru a treia oara….la Iarmaroc! Cu aceasta ocazie, un mini interviu. Raspunde Ezechiel:

Cand ati inceput sa beti vodka in timpul concertelor?
Pe 12 decembrie 1912, Mereu a fost asa, dar ne-am oprit din baut vodka in noiembrie.

Ce se intampla daca nu aveti vodka?
Bem tuica.

V-a fost vreodata rau in timpul conecertului?
Nu, niciodata…

De obicei reusiti sa imbatati si niste oameni din public. Vreun incident?
Da, o data- un tip, dupa ce a baut vodka din sticla mea, a si vomitat pe pantalonii mei.

Este numele Nicolae Sfintescu unul romanesc?
Da, familia din partea tatalui meu este din Romania.

Aveti un studio plin de instrumente pe care le imprumutati. Exista vreunul foarte drag pe care nu-l poti imprumuta?
Sotia mea…

Ce este spontan in show-urile voastre?
Glumele sunt si spontane, si improvizate.

Cand ar trebui sa asteptam un nou album?
In octombrie, cred.

In sase ani, au scos trei albume si 11 ep-uri. Cand asculti primele doua albume, On Craft Sounds and Voices (2005) si How To Dance (2006), nu esti niciodata sigur daca cei doi formeaza o trupa de muzicieni cozmopoliti sau doar o au baut prea mult si se distreaza prea bine. Ascultand insa ultimul album, lansat in 2008, “Songs on the Roks”, realizezi ca Noze au soundul perfect pentru un pub in care te-ai refugia cu prietenii tai si cu niste shooturi de tequilla.

Asadar, la Iarmaroc vei asculta techno atat pentru club, cat si pentru pub, pe iarba, probabil ametit de aburii de alcool, contempland absurdul… Sa curga binele!

***********************

Grecii-n iarba, la platane: Kreon si Lemos

Kreon & Lemos au pus anul trecut, fara sa vrea, bazele unei scene electronice grecesti – din pacate, marea majoritate a elenilor sunt interesati doar de folkul autohton s’agapo. Mai exact, au adunat un roster de talente grecesti care n-aveau unde sa se exprime si au fondat labelul Orpheas, ce produce sub obladuirea zeitei cu acelasi nume – inspiratia mitologica pentru literatura, muzica si teatru.

Kreon – Promo Mix – 20-08-2009 by R_co

Motivul real pentru care Kreon & Lemos au pus bazele labelului a fost insa total altul, dar cu nimic diferit fata de motivul din care majoritatea artistilor ajung sa aiba propria casa de discuri: sa scoata ce muzica vor, cand vor. La o casa normala de discuri poti astepta si un an sa-ti vina radul sa scoti un EP, caci mai sunt 20 de colegi inaintea ta. In plus, daca soundul nu e pe trend, astfel incat sa creasca siguranta vanzarilor, s-ar putea sa fii refuzat sau sa fii rugat sa-ti cosmetizezi piesa, dupa sfaturile lor. Asa ca, cel mai viabil este sa-ti faci label. “Desi nu este cel mai bun moment pentru viniluri, nu o facem pentru bani”, spune Kreon. Poate nu stie, ca anul in care ei au lansat Orpheas Records este si anul in care vanzarile de viniluri au crescut cu 35% fata de 2008. 2009 a devenit astfel cel mai bun an al vanzarilor de discuri, din 1991 incoace. Bun an sa lansezi label!

Ambii producatori vin din Atena, dar influentele lor sunt foarte diferite. Lemos are sapte ani de pian, a cantat la chitara intr-o trupa de punk, a ascultat atat de mult jazz si funk incat a ajuns sa ia lectii de clarinet si de saxofon. Kreon s-a hranit din colectia de viniluri a tatalui sau, ce dospea de placi jazz, classic rock, pop, soul, disco si… country. Pasiunea a facut-o insa pentru Chicago house. N-a studiat niciun instrument, dar a fost inginer de sunet. Asa a descoperit productia si a trecut, rand pe rand, si prin house, si prin minimal, si prin electro.
Cei doi produc impreuna din 2007, iar diferitele influente le dau un sound distinct. Au scos acum doi ani EPul Lookooshere, care a inmuiat platanele francezilor dOP si ale lui Guillaume and the Coutu Dumonts. Piesele de pe release au fost remixate de Reboot, Anthony Collins si The Wighnomy Brothers. Cand pun insa muzica, o fac separat, Lemos live, iar Kreon Djset. Daca asculti promo mixul de mai sus, s-ar putea sa te trezesti ca dansezi putin pe covor, in picioarele goale, imaginandu-ti ca e iarba si ca esti la Iarmaroc. Ce vreau sa spun e ca, Djul surprinde si scoate din tine reactii dansante la care nici tu nu gandesti.

Sa cante muzica, sa creasca iarba pe beat!

Iarmaroc 2010

1 thought on “Despre Tippa Irie, Noze, Kreon si Lemos @ Iarmaroc 2010”

  1. “Tippa Irie face parte din noua generatie de MC britanici care au dezvoltat stilul “Fast Talking”, preluat in prezent de catre artisti de rap cum ar fi Busta Rhymes.” – tot respectul pentru Tippa, dar cred ca e cam greu sa-l fi influentat el pe Busta in vreun fel, dat fiind faptul ca prin ’89 rapperul deschidea deja concerte pentru Public Enemy cu trupa lui de atunci – Leaders of The New School, si tot rapid rappaia. plus ca, american fiind, nu punea el botu la ce venea dinspre UK 🙂

Leave a Reply to danCancel reply