URBAN ART 09

  • by

urban art 2009

Aflat la a treia editie, URBAN ART continua seria de “invazii” in spatiul public. De data aceasta, pe media-fatada Cocor. Intre 21 septembrie si 12 octombrie, URBAN ART propune publicului bucurestean o animatie interactiva ce poate fi accesata online pe www.urbanart09.ro si vizualizata din strada, pe cele 12 ecrane ale cladirii Cocor. Creata de echipa de artisti Artmix coordonata de Marilena Oprescu, animatia este amplasata intr-un Bucuresti virtual dar recognoscibil, care se confrunta cu reale probleme sociale si de mediu. Utilizatorul controleaza actiunile personajului principal, Oitza, in cautarea unor solutii creative la diversele dificultati pe care le intampina.

Intre 21 septembrie si 12 octombrie, URBAN ART propune o miza sociala, sustine o cauza ecologica, utilizeaza jocul de animatie ca pretext pentru a responsabiliza publicul fata de probleme comune ale orasului. Desi ilustrate metaforic, ca roboti gigantici producatori de fum sau farfurii zburatoare care varsa deseuri, utilizatorul va identifica cu usurinta problemele reprezentate si va trebui sa caute rezolvarea tot in cheie metaforica. In cele din urma, va descoperi singur ca regula principala a jocului este cea a bunului simt. Pe parcurs, va fi recompensat cu vizite la galeria virtuala sau calatorii in Bucurestiul de altadata. In joc, au fost integrate lucrari de pictura, grafica, arta digitala si documentare cu materiale video de arhiva.

Urban Art ‘09 ancheteaza relatia dintre spatiul virtual si cel real, dintre website/ fictiunea jocului si spatiul public (media-fatada Cocor)/ Bucuresti. Desi face trimiteri la un oras real, Bucurestiul in care se petrece actiunea este fictiv, la fel si locuitorii lui.

Urban Art ‘09 este creat si organizat de Asociatia Culturala Artmix cu sprijinul ArCuB si Cocor Media Channel. Proiectul completeaza o serie de proiecte artistice organizate de Artmix in spatiul public care au experimentat conceptul de suprapunere a spatiilor – indoor/outdoor, real/virtual – si influenta diferitelor medii de comunicare asupra lucrării de artă (1200 ºC, expozitie multimedia, Cărturesti – 2005; Artmix.ro, experiment multimedia interactiv, spatiul verde din fata TNB – 2006; UrbanArt – Festival de Proiectii Arhitecurale, Palatul Parlamentului – 2007; UrbanArt – Festival de Proiectii Arhitecurale, Piaţa Constitutiei si Piata Universitătii – 2008).

Leave a reply (we review all comments)