RECLAMA & COMERT: AFACERE SI COMPORTAMENT

  • by

RECLAMA & COMERT: AFACERE SI COMPORTAMENT

FREE ACADEMY (introducere)
@ PAVILION UNICREDIT

VINERI, 11 SEPTEMBRIE, 2009
orele 19.00

Adrian Majuru
RECLAMA & COMERT: AFACERE SI COMPORTAMENT

La scara istorica, formarea gusturilor si apoi manipularea lor s-a putut infaptui prin manevrarea abila a unor succesiuni de imagini la care, dincolo de imaginaie, trebuie pusa in valoare deplina investitia. Numele firmei devine renume prin armonizarea fatadei cu un slogan comercial care trebuie sa capteze, sa convinga si sa fidelizeze cumparatorul. Numele firmei este adesea retinut dupa ineditul fatadei, datorita ingeniozitatii formelor, detaliilor, stucaturilor, feroneriilor, culorilor. Apoi vin numele, sloganul, reclama. Se stie cum trebuie sa arate o cafenea sau o pasmanterie; o barbierie sau o ceaprazarie; fatada unei banci sau intrarea intr-un hotel. Astfel s-a nascut ideea de design, si prin acesta s-a dezvoltat o continua competitie catre variatie, pentru a deosebi un tip de inevestitie de alta.

Investitia in istorie a fost intotdeauna o chestiune de atitudine iar aceasta suma de comportamente a fost sustinuta printr-o imagine eficient construita:reclama

Reclama nu are doar scopul de invitare, de captare a bunavointei, un ante factum convingator sau atragator. Ci mai are si rolul de a educa prin informare cat mai completa si pertinenta asupra tipului de magazin si varietatii produselor sale atat de folositoare in toate zilele. Adesea, in trecut, multe dintre reclame descriau gama produselor comercializate sau fabricate dar si importanta lor in viata cumparatorului. Era dialogul aniticipat care se consuma aproape intotdeauna intre cumparator si vanzator sau negustor, in interiorul magazinului. Astazi reclama doar invita, adesea agresiv, cu o informare laconica, folosind mai mult manevrarea unor simboluri stilizate decat cuvantul scris, chiar redus la un slogan, cel putin atractiv prin originalitate.

Adrian Majuru este scriitor, istoric, doctor in geografia umana.
A scris noua carti despre Bucuresti.

FREE ACADEMY isi doreste sa fie o platforma informationala, o alternativa informala la sistemul educational romanesc (neperformant) fara pretentia de a fi pus intr-un context oficial. Plusand pe o maniera neoliberala de predare ne dorim prin acest proiect sa urmarim beneficiile individuale si mai putin cele de grup. Fiecare individ are sansa la cultura/culturalizare si, in extenso, sansa la o alternativa. Nu credem ca o diploma poate oferi un exemplu de competenta si, mai ales, de calitate a individului care o poseda si de aceea cursurile structurate in Free Academy nu ofera diplome si alte tipuri de hartii. Fiind adversarii “societatii acreditarilor” credem ca nu exista tangente remarcabile intre o diploma si competenta profesionala a unui individ. Ceea ce face diferenta intre sistemul formal propus de parghiile oficiale ale statului si educatia informala, propusa de proiectul Free Academy, este faurirea a ceea ce apare in discursul despre educatie ca fiind “cetateanul activ” – acel tip de cetatean care participa la discursul social, care este agent al schimbarii, care propune termenii dezvoltarii, care are resursele atitudinale si competentele de a se implica.

FREE ACADEMY este un program finantat de Administratia Fondului Cultural National.

PAVILION UNICREDIT
center for contemporary art & culture

Sos. Nicolae Titulescu 1 (Piata Victoriei)
Bucharest 011131 Romania
T: + 4 031 103 4131
E: pavilion@pavilionmagazine.org
www.pavilionunicredit.ro


PAVILION UNICREDIT este un centru pentru arta si cultura contemporana, un spatiu independent work-in-progress, spatiu de productie si cercetare a vizualului, a discursivului si a performativului. Este un spatiu al gandirii critice care promoveaza o întelegere implicata socio-politic a artei si a institutiilor culturale.

Tags:

Leave a reply (we review all comments)