De ce a fost gol la The Glitch Mob?

The Glitch Mob

Preiau o intrebare pusa de crissy moran pe chestionabil: De ce a fost gol la The Glitch Mob in 2008? De mai bine de 5 luni incerc sa gasesc o explicatie satisfacatoare, si am pus cap la cap clipul cu highlightsurile de la concert tocmai ca inca ma preocupa problema.

Si mi-am oferit explicatiile urmatoare:
– era in mijlocul saptamanii, era frig afara, oamenii aveau de munca, aveau probleme, ii lovise criza
– doar ca mai fusesera inainte DJ Krush si Kid Koala in aceleasi conditii, in acelasi loc, si la ei a fost arhi-plin..

– nu s-a promovat suficient de bine evenimentul
– doar ca numai noi pe feeder am avut un interviu scris si unul video cu ei (ala video postat chiar in dimineata dinaintea concertului – cam performanta pentru viteza mea de editare :)) ), chestionabilii au fost si ei cu buzzul, s-au dat bilete etc;

– a fost vreo problema cu Gaia
– doar ca primele 2 concerte din seria Gaia Alter Ego au fost impecabile, sonorizarea a fost foarte buna (desi luminile cam erau obositoare…), publicul a fost genial, personalul Gaia de asemenea, deci a fost neasteptat de bine si deja incepeam sa ma obisnuiesc cu locul.

Ultimul lucru care mi-a trecut prin minte a fost ca poate The Glitch Mob nu erau suficient de bine cunoscuti in Romania. Si aici cred ca am lovit aur.

Am un feeling ca, in ciuda faptului ca aproape la orice anunt al unui concert cu o trupa mare de-afara exista mereu cineva care spune “acum s-au trezit si trecutii astia sa vina in Romania?”, ce este cu adevarat proaspat si de buna calitate trebuie sa ajunga la stadiul de “trecut” ca sa atraga public in Romania.

Si e ciudat – dar am vazut asta nu doar la Glitch Mob. La Skream (care a inventat dubstepul, ar zice unii), desi a fost lume ok, ma asteptam sa fie arhiplin si sa n-am loc nici sa execut dansul gainilor in fabrica. Dar nu – au fost oameni, dar nici pe departe aglomeratia pe care o asteptam. WTF?

Imi zicea un prieten chiar dupa The Glitch Mob ca probabil ne vom intoarce la “Ninja Tune” (adica la artistii care erau fresh prin late ’90s, eraly ’00 – geniali de altfel, nu intelegeti gresit) pentru ca nici un organizator nu e nebun sa riste sa vina cu bani de acasa doar ca sa-l vada pe Flying Lotus cum baga in fata a 30 de ametiti in Fabrica sau in Gaia sau oriunde altundeva. Dar uite – The Glitch Mob sunt super fresh, si nu cred ca au fost 60 de oameni acolo. Publicul zice ca vrea acturi proaspete, chestii pe val. Pai uite..

Cred ca mai e o problema. Cred ca ne lipsesc trendsetterii pe bune – oamenii care atunci cand zic “ascultati artistul X” lucrul asta sa se si intample. Si nu inteleg de ce.

Voi ce ziceti?

Alex Rosu

/////////////////////////////////////////

The Glitch Mob Video Feature for Feeder.ro
Concurs: Castiga 3 invitatii la The Glitch Mob
Interviu exclusiv The Glitch Mob
The Glitch Mob la Gaia
Zvon: The Glitch Mob curand in Romania

30 thoughts on “De ce a fost gol la The Glitch Mob?”

  1. Aseara , pe cand eram la Loefah+Sgt Pokes, am aflat de ce a fost gol la Glitch Mob. A fost miercuri si nu au venit copiii. Degeaba ne tot fu.te-m in cur si ne plangem mereu de copii, dar sa fim seriosi, pana la urma ei formeaza publicul.

    Aseara la Loefah+Sgt Pokes care sunt un must see pentru toti cei care asculta dubstep, a fost cam gol, fiindca toti copiii erau la Noisia la Arene. Daca si la celalalte party-uri dubstep pana acum ar fi fost la fel de gol ca aseara, nu aveam de ce sa ma plang, insa la celelalte a fost FULL tocmai ca nu aveau copiii unde sa mearga in alta parte.

  2. asta e o concluzie la care ajunsesesi inainte sa pui intrebarea, parerea mea?

    eu cred ca a fost gol pentru ca a fost o combinatie de lipsa de notorietate a trupei, de local prea scump pentru genul asta de muzica, de o perioada extrem de aglomerata din punctul de vedere al eveniemntelor muzicale.

    eu, de exemplu, in noiembrie-decembrie a trebui sa-mi calculez destul de strict bugetul de “iesiri” pentru a vedea tot ceea ce imi doresc. glitch mob nu a reusit sa intre in “the must see” list si cred ca multa lume a procedat la fel.

    in plus, publicul cel mai potrivit pentru ei era cel din fabrica. nu-mi spune ca cei care merg in fabrica isi permit gaia. comparatia cu dj krush si kid koala nu-si are rostul – ambii au mai fost la bucuresti, au cativa ani buni de cariera in spate, sunt clar mai cunoscuti decat glitch mob, publicul lor e ceva mai sus ca varsta. plus ca, aminteste-ti cat de ciudat li se parea tuturor ca gaia renunta la publicul ei bamboo-like pentru a incerca sa aduca lume amatoare de muzica…

    sa tragi concluziile astea asa de “dure” doar pentru ca nu a venit lumea la un concert al unei trupe care-ti place, mi se pare putin aiurea.

    probabil ca, daca glitch mob vor deveni brusc “frecventabili si cool” se va intampla ca la hot chip sau jamie lidell – aia maxim 100 de oameni care i-au vazut la bucuresti atunci cand erau mega ieftini si accesibili vor avea cu ce sa se laude.

  3. @sfwd: imi pare ca suntem un public imposibil de multumit, ca o buna parte din publicul “urban” o arde hater si superior si ca pe astia nu ai cum sa-i multumesti si nici nu are rost sa incerci; ca lipsesc formatorii de opinie; ca publicul asta “urban” nu e deloc deschis la minte si nu e dornic de explorari si incercari, ca nu accepta recomandari; ca spiritul de turma e inca la mare pret; si mai cred ca inca nu suntem gata, noi ca “natiune” sau whatever, sa fim trendsetteri; spunea cineva mai sus ca glitch mob erau prea fresh.. mi se pare trist ca inca avem mentalitatea de provincial (sa n-o ia nimeni personal!), in care mai intai tre’ sa fie cool/mainstream la oras inainte sa fie cool la noi la sat..

    mai spunea cineva ca nu ii place glitch mob.. pace tie – asta pot sa inteleg.

    Insa mi se pare demn de luat in seama ca baietii de la gloata deschid concertele Prodigy in State. Poate daca Prodigy ii “aproba”, devin cool si aici. Sau stai – si Prodigy sunt trecuti, nu?

  4. eu imi mai amintesc de doua evenimente de anul trecut, la care chiar n-a fost nimeni.

    alex gopher la session (ce-i drept, cu o promovare aproape inexistenta facuta de institutul francez). am trecut pe la 1 pe acolo, era un francez care mixa “in deschidere” la cei maxim 10 oameni din sala, incluzand aici barmanii. nu cred ca gopher a mai pus, daca o mai fi venit. trebuia sa intre la ora 2.

    kathy diamond, la cabaret voltaire, cand a trebuit femeia sa vina la embrio subsol, ca nu s-a deplasat nimeni pana in tei.

    nu poti zice ca nu sunt artisti pe care nu merita sa-i vezi, dar cred ca exista combinatii legate de promovare/locatie/pret/alte venimente care se petrec in paralel/prea putina lume care e cu adevarat interesata de genul asta de muzica care fac ca respectivele evenimente sa fie ratate.

  5. feiz agrees with dedans. uitati-va pe last.fm, drept dovada. s-ar putea sa existe si surpriza ca edIT sa fie mai popular decat Glitch Mob, haha…oricum, sunt sigur ca vor mai poposi pe la noi atata timp cat multi promoteri sunt fani Glitch Mob.

  6. eu cred ca a mai fost si problema ca i-au adus spre sfarsitul unei perioade foarte incarcate din punctul de vedere al concertelor/petrecerilor. cred ca in noiembrie a fost cam un concert pe zi. bugetul de “iesit” nu este nelimitat, asa ca te apuci sa mai faci selectii…

    in plus, sincer, nu e vorba doar de promovare. the glitch mob insisi sunt prea obscuri, chiar si la nivel international. la un search pe majoritatea siteurilor de muzica de afara gasesti extrem de putine info despre ei.

    poate ca incercam sa fim trendsetteri prea in acelasi timp cu aia de afara?

  7. pentru ca a fost miercuri
    pentru ca a fost in gaia
    pentru ca a fost scump
    pentru ca a fost promovat catre publicul gresit (in mare parte)
    pentru ca omul care a controlat totul n-avea habar de GM
    +++ altele

    scade cate 10 oameni pentru fiecare motiv si o sa vezi de ce numerele sunt atat de scazute.

    E simplu, plus ca o mentiune speciala merita conditiile “ideale” – neideale de acolo cu tavanul jos, glam pe pereti si sunet ascutit (gen pioneze 🙂 ).

  8. Personal consider chestionabil unul din trendsetteri din miscarea asta. Daca se face promovare bine pe acolo apare lumea. Ma mai gandesc si la freshgoodminimal ,dar mai au de lucrat , dar nu cred ca isi doresc sa devina asa ceva.
    Apropo …cine i-a adus ? Intr-adevar , ca promovare a fost destul de obscur.

  9. cum ii spuneam lui Igu offline, se pare ca multi dintre ‘hipsterii’ locali sunt construiti precum Masina Socialismului, cu claxonul mai mare ca motorul… 🙂

  10. @4insi – asta cu “de ce e nevoie de toti patru sa puna muzica” e ca si cand ai intreba de ce e nevoie de 100 de oameni intr-o orchestra simfonica..

  11. @Pericle – bine, si ce facem cu trendsetterii? Cum ajunge cineva in .ro trendsetter, cand 1) practic tot publicul care vine la eventuri din zona asta pare sa se considere trendsetter si 2) cand ridica cineva capul imediat ii apar si haterii de rigoare, e contestat (deseori fara motiv) etc.?

  12. Eu am auzit de concert, am ascultat si nu mi-au placut. E atat de simplu. Nu inteleg de ce e nevoie de toti 4 ca sa “puna muzica”.
    Poate pur si simplu publicul de la noi nu e pe acelasi film cu g. mob.

  13. intradevar, la Caspa a fost arhiplin, dar cu o concurenta mut mai mare decat cea de la skream, si nu cred ca acei “100” oameni de la In Flagranti ar fi facut diferenta …

  14. eu cred ca motivele sunt pe acolo, prin textul tau.:
    1. nu erau destul de cunoscuti
    2. promovare cam deloc. eu am vazut la voi ceva si un pic pe chestionabil si asta nu e de ajuns din pacate

    din ce am inteles in ceea ce il priveste pe skream, in seara aia au mai fost party-uri si lumea nu a mai ajuns si la skream. plus ca mielul e carne grea. eu zic ca la noi nu merge inca cu artisti pe care ii asculta 100 de oameni. pe de alta parte la caspa a fost rupere. adevarul e dincolo de noi. si romanii sunt intr-adevar un public foarte atipic. cine sa ii mai inteleaga.

  15. Dupa cum ai zis si tu Alex, a fost gol pentru ca sunt inca prea fresh pentru publicul romanesc, la fel ca si stilul de muzica pe care il promoveaza, si anume Glitch-Hop,pe care il auzi, din cate stiu eu, numai la Unlocka, care a pus muzica in deschidere la ei.Tin sa spun ca, din pacate pentru cei care au ratat evenimentul, a fost unul dintre cele mai tari show-uri la care am participat,la modu de “goose bumps” :)) din aceasi categorie facand parte si A.Skillz (cu showul de la Studio Martin)
    Poate, intr-un viitor apropiat, daca baietii mai trec pe la noi,chiar daca separat, o sa fie mai bine! Pana atunci, sa ‘plecam urchea mai bine la ce se intampla afara.Si daca are cineva nevoie de putin ajutor pt asta check this out http://www.clubaction.ro

  16. Pentru mine a fost clar cel mai tare “concert” din 2008. Saptamana trecuta dupa ce m-am uitat la edit-ul tau video, mi s-a facut pielea gaina .
    Sincer nu cred ca din cauza zilei(Miercuri) a fost asa putina lume si chiar daca era mai multa promovare nu stiu daca venea mai multa lume , cine stia ce fac baietii venea orice ar fi. Problema e cea a trendsetterilor.Daca era cineva(mai cu influenta) si zicea :”Asta nu trebuie ratat” pai atunci sigur era plin !
    Ceea ce ma intristeaza pe mine e ca nu stiu cand sau daca vom mai avea ocazia sa-i revedem (turnee in Europa mai rar si la cum ne-am prezentat in iarna nu stiu cat de entuziasti o sa fie ).

Leave a reply (we review all comments)