SMS Festival review

• by

sms-festival

SMS – Sunetul Merge cu Sunet

Am hotarat sa inchei vara in nota in care am si inceput, cu un festival made in Germany, cu line-up preponderent electro si locatie cat se poate de potrivita unui nature-lover. Festivalul SMS din Saalburg, Thuringia suna tocmai bine si desi n-am stiut nici un moment unde merg, asteptarile nu mi-au fost inselate. Dupa studii aprofundate ale hartilor europene, am decis ca Leipzig e cel mai aproape oras de locatia festivalului. Am ajuns cu bine, apoi dupa cateva schimbari de trenuri si autobuze, m-am trezit innotand intr-o mare de corturi si sunete electronice venind de peste tot,. Am montat cortul la timp pentru ploaia care a inceput in forta dar dupa o ora si-a cerut scuze prin cel mai frumos dublu curcubeu ce mi-a fost dat sa-l vad.

Main Stage se incalzea, asa ca am dat rapid o fuga pe malul lacului, am reperat toate celalte corturi ce serveau drept locatii ca Muna, Cocoon, Maincircus, Freude Am Tanzen, BRB Allstars, Nachte & Ostcode. Am decis sa nu ma ating de techno-ul violent de la Maincircus, am dansat la BRB Allstars intr-o atmosfera happy pe iarba si am revenit la Main unde Lexy & K Paul mi-au pus piciorusele la treaba imediat. Am ramas la cei doi englezi de la Simian Mobile Disco apoi am adulmecat sunete la alte scene, Electrostatic live, Extrawelt la fel de live, apoi fuga inapoi pentru marele concert Moby. Hmmm, Moby m-a dezamagit cu variantele remixate ale tuturor melodiilor, mai noi si mai vechi desi am inteles strategia pentru publicul dornic de miscare. M-am multumit cu ele asa, si m-am chinuit sa urmaresc ridicata pe varfuri un Moby hiperactiv, cantand pe rand la percutie, chitara, voce, etc. Digitalism a mers numai bine inghititit cu doze mici de mixuri Sven Väth si revenire pentru un superb set Boys Noize unde m-a prins dimineata in fata Main Stage-ului. Soarele rasarise de ceva timp si eu tot mai dansam. Pe la pranz am hotarat sa iau o pauza doar pentru a muta scena petrecerii pe Freshboat, vaporul cu care puteai face croaziere pe lac, cu dj la bord, fireste, inclus in pretul biletului de festival.

Si uite asa s-a facut cumva sambata seara, cand dupa o ora de somn si o masa inghitita in 10 minute am revenit la locul faptei. Zoot Woman au oferit un concert linistit si frumos la Main Stage dupa care am decis sa incerc un live necunoscut pe nume Marbert Rocel. S-a dovedit o algere excelenta desi in locul solistului la care ma asteptam citind numele, am dat peste o voce feminina foarte placuta. Cel mai reusit act al serii a fost realizat de nemtii de la Deichkind, intre-un show incredibil, burlesc, in care puteai vedea printre altele crowd-diving intr-o barca gonflabila, purtata de la un capat la altul al salii de mainile ridicate ale publicului. Massive Attack ca la carte cu proiectiile faimoase si in formula completa. Dupa diverse explorari si rataciri sonore la diverse scene am ajuns sa privesc iarasi rasaritul soarelui la Main Stage pe beaturile febrile ale producatorului neamt Lützenkirchen. Doua zile febrile de sunet si miscare continua, deci SMS chiar a meritat efortul deplasarii in necunoscut.

-de Luiza Alecsandru