Cicloteque

cicloteque

În luna august, MaiMultVerde şi UniCredit Ţiriac Bank deschid primul centru de închirieri biciclete cu un parc velo de 100 de biciclete!
Tot începând din august îţi vei putea parca bicicleta în standuri special amenajate la cele mai importante centre universitare din Bucureşti, la Cărtureşti şi la sediile Unicredit.

Detalii la Bucurenci.

Traficul rutier excesiv este cea mai mare sursă de poluare în capitală. În fiecare lună, în Bucureşti se produc 273 de tone de praf şi 125 de tone de plumb, aproape toate provenind de la traficul rutier. Astăzi, în Bucureşti circulă zilnic cca 1 500 000 de autovehicule, incluzându-le pe cele de tranzit sau folosite în aprovizionare. Aproximativ 30% dintre autovehicule circulă folosind benzină cu plumb, combustibil extrem de nociv, interzis de Uniunea Europeană. În cazul expunerii la concentraţii ridicate, particulele de plumb şi alte metale aflate în suspensie pot afecta sistemul nervos, funcţiile renale, hepatice, respiratorii.

Dintr-o problemă de inconfort zilnic, traficul excesiv şi poluarea cauzată de acesta se transformă treptat într-o ameninţare la adresa sănătăţii populaţiei. În aceste condiţii, propunem o soluţie directă de transport alternativ pentru a reduce emisiile cauzate de traficul rutier: la 10 kilometri parcurşi, o bicicletă va reduce dioxidul de carbon pe care l-ar fi emis un autovehicul pe aceeaşi distanţă cu 1500 de grame.

Folosirea bicicletei ca mijloc de transport alternativ pentru deplasarea în oraş este deja o măsură adoptată eficient în foarte multe capitale europene. Din dorinţa de a se ralia la standardele Uniunii Europene, Bucureştiul a păşit de curând pe acelaşi drum: există deja piste speciale pentru biciclete pe multe dintre marile artere bucureştene, iar proiectul va continua. Primul pas a fost făcut, însă drumul care trebuie parcurs până la adoptarea în masă de către populaţie a mijloacelor de transport alternativ este lung şi anevoios.

Problema integrării bicicletelor în trafic depinde nu doar de existenţa pistelor, ci şi de alte facilităţi (centrele de închiriere şi standurile pentru parcare), absente momentan. Proiectul Cicloteque este un prim pas pe acest lung drum pe care sperăm să ni te alături.

6 thoughts on “Cicloteque”

  1. ma bucur mult pentru asta…

    numai ca, sincer, mie imi este frica sa merg cu bicicleta in bucuresti…
    pentru ca intr=adevar nu poti merge nici pe pistele special amenajate caci sunt pline de masini…

  2. mai e nevoie de cursuri speciale de educare a soferilor de bucuresti. si mai e nevoie ca biciclistii sa respecte si ei regulile de circulatie. si mai e nevoie de parcari subterane, ca idiotii sa nu isi lase masinile pe marile piste ciclabile din oras

    din pacate astea vor dura ceva mai mult

    apropo de praf, eu ies cu bicicleta prin oras cu o masca chirurgicala pe fata, se face neagra invariabil la fiecare iesire

Leave a Reply to sitmeCancel reply