Publicul stapanul nostru dusmanul nostru

“Publicul stapanul nostru dusmanul nostru” este articolul scris de Stefan Tiron pt revista Sunete (pe decembrie) in locul review-ului pt AVMotional 03:

“AVmotional 03 in 2006 a demonstrat multe.
Dar poate cea mai importanta demonstratie a fost demonstratia publicului care s-a aratat usor de speriat, usor de alungat si greu de atras. Dar asta nu numai la Avmotional 03.
Se pare ca nimic din ce credeam nu e adevarat. Publicul nu ti-l produci, educi, stimulezi, provoci. Din contra esti educat si impins la disperare de publicul pentru care incerci sa organizezi ceea ce tu prin experienta si pasiune crezi ca poate interesa si motiva si pe altii. In loc sa preferi comoditatea lucrurilor binestiute, care toata lumea le inghite, gusta si fumeaza, te gandesti ca poate publicul s-ar bucura daca tu te dai de ceasu mortii ca restul sa nu trebuiasca sa ajunga numai la Belgrad, Barcelona sau Berlin ca sa vada si sa auda concerte de calitate la niste festivaluri de proportii.
Toti facem parte din publicul de club si de concert din Bucuresti. Dar care ar fi caracteristicile lui? Oare sa fie de vina preturile prohibitive, conditiile precare ale diferitelor sali si spatii de concert? Poate am ajuns la situatia asta in care toti sunt in pana de bani brusc dupa ce cheltuieli pe “nume mari”, “mari celebritati invitate in concert”, “party-uri de scandal” si “cluburi de lux”. La inceput stiai ca nu prinzi decat cel mult cateva mari festivale pe an, si cateva concerte de referinta. Acum practic tot orarul e dat peste cap sau mai bine zic batut in cuie capitaliste nemiloase. Nu stii in ce directie sa o apuci si pe ce sa mai dai banii, dar adevarul este ca in weekend nu mai ai chef decat de relaxare totala si uitare de sine, scurgandu-te pe fotolii si perne sau invers te dai cu capul de calorifer pe break-uri bucuros ca poti sa uiti cat de eficient esti exploatat la firma sau la agentie. Cred ca noi suntem de vina ca am educat si rasfatat un public care practic vrea sa profite in continuare fara sa depuna nici cel mai mic efort si nici cea mai mica sfortare de a intelege ce se intampla. Daca stam sa ne gandim cati au inceput sa organizeze festivale independente sau concerte independente in Bucuresti si la noi in tara, o sa vedem ca sunt o mana de oameni.
Care sa fie explicatia? Poate ca au existat intotdeuna voluntari care sa creada in ce fac si sa depuna tot efortul fara sa ceara nimic in schimb decat realizarea si implinirea evenimentului propriuzis. Din asta s-a nascut un fel de parazitism generalizat din partea unui public comod si indiferent care crede ca e de ajuns sa existe unii care sunt in stare sa se speteasca contactand artisti, facand liste, negociind, transportand, instaland, cautand sponsorizari ca sa poata sa se produca cele mai mari nume de pe scena audio-vizuala si in Romanica. Si asta fara companii si campanii mamut in spate, fara spam-ul de rigoare de afisaj excesiv si deranjant. Nimic nu e mai usor decat sa stai acasa pe spate si sa te plangi de preturi, ca e prea frig sau prea cald, ca e prea departe, ca nu stii daca merita. Dar oare tu meriti?
Eu am ajuns sa cred ca publicul merita sa fie cotropit cu cele mai scumpe bilete de lux la cele mai slabe si execrabile concerte de trupe resuscitate si hit-uri de ultima ora romantico-pedofile. Cred ca merita sa fie pacalit, fraierit, si tarat in arene si stadioane. Omul nu da cu banul decat daca se bate pe numarul de locuri, daca isi cheltuie tot salariul ca sa ajunga in primul rand, numai daca poate sa isi afiseze masina in parcarea din fata si sa traga pe nas cocktailul cel mai fluorescent. Sa fie o legenda ca in Romania la aeroport nimeni nu i-a asteptat pe DM? Asa pot sa imi explic de ce la AVmotional 01 in 2004 – cam primul festival de audio-video specializat la vremea lui – a venit foarte multa lume pentru ca era pe gratis sau pentru ca peste tot se zvonea ca nu puteai intra decat pe baza de invitatie…”

64 thoughts on “Publicul stapanul nostru dusmanul nostru”

  1. Vai, pai nu a fost un cred ca a fost un insucces, catastrofa, apocalipsa de loc chiar 😀 toti s-au bucurat in grade mai mici s-au mai mari, in special artistii… din cate am auzit si aflat. Da clar ca trebuie gestionat totul si totul e contra schimb.

    [la sfarsit mic de tot cu litere de o schioapa, dupa ce se deruleaza genericul si ultimii sponsori – urmatoarea propunere de avmotional act 2007 http://www.patratelurosu.ro/2006/11/28/nude-orchestra/ si cu asta s-a inchis proiectorul si radiatorul)

  2. P.S. cred ca tot nu s-a intzeles ca nu era vorba doar despre AVmotional aici. Cum va suna o afirmatie, din partea “publicului”, de genul “Nu am mai venit la evenimentul sambata de dupa AVmotional, chiar daca artistii sunt ok, pentru ca eram sigur ca o sa fie la fel de frig la Cina”. Cu totul alt eveniment, organizat de alti oameni, cu alti artisti si la o temperatura de apropape 10 grade afara si cu anuntul trimis in fiecare zi pe mail ca VA FI CAAAALD! Cum vi se pare asta? Ca mie nu mi se pare deloc ok. Bine ca memoria frigului s-a epuizat pina la Silent Disco ca putea sa dea faliment si Cina si ceilalti organizatori din cauza AVm-ului… Mi se pare absurd! Dar ramane parerea mea. In rest fiecare are dreptul sa aiba prioritatile lui. Este foarte simplu: noi am preferat sa dam banii pe artisti decat sa scoatem de la noi (again!) pe ultima 100 m alti bani pe vin fiert si pe caldura. Poate ar trebui sa schimbam tactica si sa devenim niste organizatori”adevarati”
    😀 Deocamdata se pare ca nu suntem foarte buni la facut profit maxim din investitie minima si la ametzit publicul cu diverse cum se practica. Andreea are perfecta dreptate, doar ca cele spuse vor fi valabile cand invatam cu totii care suntem public, sa platim pretul adevarat a ceea ce ni se ofera. (Ex. biletul doar pentru Optronica screening, adus de Addictive TV duminica, care nu poate fi vazut oricand si oriunde, a fost de minim 12 lire in functie de locatie si a fost sold out la 5000 de oameni editia trecuta la Londra. Si vorbim de screening, nu de adus 13 artisti de afara pentru performance-uri live. Acelasi screening a fost doar o parte din performance-urile la MNAC unde biletul a costat 20 lei. Asa ca poate ar fi mai bine sa nu discutam in termeni “cat mai seci” fiind ca nu e nici cazul, nici contextul, nici timpul. Si vorba lui Vlad Nanca: “Vreau sa inchei pozitiv si sa atrag din nou atentia faptului ca in 2006 suntem norocosi… dupa un weekend cu chestii misto, ne putem plange, avem un loc pentru asta (Slava Igului), lumea asculta si isi spune parerea. De aici incolo nu poate decat sa fie mai bine.” 🙂

  3. […]si astfel Megatronul iesi din Filmdistopiealegorieduminicala, se intoarse in 2006 si opta in locul identitatii de tiran pentru cea de tiron.
    (generice de final pe fundal negru in timp ce in sala se aude zumzaitul cald adormitor de popcorn al publicului pe feeder)

  4. In termeni cat mai seci, un organizator este un prestator de servicii, drept urmare el ofera ceva unui client (in cazul acesta avem un concert pe care il oferi unui public). Clientul plateste pentru acest serviciu (de a i se aduce cutare trupe), dar plateste si pentru o serie de alte elemente care sa ii asigure comfortul. Este, asadar, de datoria organizatorului sa isi ia toate aceste masuri si sa se asigure ca poate oferi ce este mai bun. In nici un caz, organizatorul nu trebuie sa paseze responsabilitatea nereusitei (partiale sau totale)unui eveniment pe clientul caruia i-a furnizat un serviciu. Pentru a apela la o comparatie, poate nepotrivita, este ca si cand ducandu-te la un restaurant bucatarul iti pregateste o masa cat se poate de nereusita, iar tu, reprosandu-i aceasta, iti va spune ca el este nou venit si ca ar trebui sa apreciezi efortul fiindca invata din mers. Este o scuza care nu te-ar interesa, nu? Fiindca tu ai platit ca sa fi tratat cum trebuie si la asta te si astepti. Iar comparatia este legata de orice alt soi de munca pe care oricine o face. Masura profesionalitatii cuiva nu e data doar de succesele pe care le are, dar si de modul in care stie sa-si gestioneze insuccesele. Iar felul in care articolul scris gestioneaza aceasta problema este, din punctul meu de vedere, unul eronat.

  5. CN sincer zau nu stiu daca e mai eficient.
    THX si stiu ca tu cu toate ca te bagi in enorm de multe – incerci sa fi disponibil si sa nu refuzi din start macar. Poate insasi disponibilitatea asta conteaza foarte mult in momente critice(si la orice festival exista garla).
    Dar aici poate ai ocazia sa vezi din start cine nu o sa te ajute, indiferent despre ce este vorba. Adevarul este ca cei care s-au implicat in timp organizeaza ei insasi si acumuleaza experienta; o retea flexibila de oameni care vin cu o anumita expertiza din alte locuri, alte festivale, alte joburi, dar care au skill-uri transferabile – care intradevar pot fi utile in momentul organizarii.
    Pot sa recunosc oricand ca eu am nimerit in organizare si participare de asa ceva incepand cu urban textures in 2002 in lipscani alaturi de cote, vlad, kate si toti care au facut ceva in cadrul ala(matze, blanos, alexe, sinboy, camil, gontz si multi altii de fapt) si apoi vienna days, tocmai pentru ca nu mai suportam taxele de web cuplate cu atitudinea aberanta de la intrare, si de fapt cel mai important lipsa de optiuni audio-vizuale si previzibilul locatiilor. Poate ca se incheia o perioada, habar nu am, dar creca singura sansa era sa te ocupi tu si sa incerci sa organizezi tu altceva. Intre timp poate am ajuns noi tiranii noilor optiunilor existente si sunt oameni care sigur se simt haituiti.
    Si atunci e cazul sa apara noi forme, noi locatii.

    Si faza cu banii ochiu dracului – pai asta e cea mai mare pacaleala posibila. Cu cat vrei nume mai “mari”(si cu pretentii) cu atat trebuie sa pupi in cur mai mult sponsorii(si publicul desigur).
    De fapt nu banii ci – cel mai important e intradevar capitalul social si logistic cu care lucrezi. Si pot sa spun ca el functioneaza in genere cel mai bine. Cine intervine atunci cand apar probleme tehnice care par de nerezolvat, cine tuneaza super fin (cum a fost a fost benny la festul roko), cine aduce o masa in plus ca sa aiba loc sculele, cine are grija de artistii veniti de la distante mari.

  6. Bai ce nesimtire pe capul meu sa comentez ca a fost frig la cina…ai dreptate domnule, ar trebui ca eu sa fiu modest si sa tac si sa inghit iar organizatorii sa fie mandri de ei ca au reusit sa realizeze asa ceva. Mie mi se pare nesimtire ca, avand in vedere ca s-au cerut bani pentru droaia de performeri, nu s-au gandit la satisfacerea umilelor conditii de incalzire…oricum nu mai comentam pe tema asta-s-a rezolvat problema promt si oricum a fost reusit evenimentul. Suntem fiinte evoluate, si putem sa invigem un astfel de obstacol.
    Iar despre divergentele dintre cluburi iti spun un singur lucru: nu ai ideea cat de multi oameni culti dpdv muzical si nu numai frecventau in egala masura amblele tabere de cluburi; cati au inceput sa iasa in martin si faceau potecuta in fiecare weekend intre cele doua. Oameni care nu au disparut si chiar sunt implicati la ora actuala in muzica/evenimente. A sa nu mai zic cati din obisnuitii web se “distrau” la mare la seaman si ca mai toti erau prezenti la the mission. Poate tu nu ai fost si nu stii despre ce vorbesc eu aici. Mergeau si pt muzica si pt “distractie”, dar si pt ca era un EVENIMENT la care vroiau sa ia parte.
    Oricum, urat sa fii atat de revoltat asupra unui om care nu “sprijinit balustrade” in viata lui (nici nu stiam ca se poate asa ceva intr-un club dar fie). Normal ca nici un sasha sau digweed sau altii nu meritau cei peste 50/60/90 de lei (duh daca eram atat de prost sa cred asta nu cred ca mergeam la avm sau citeam feeder te asigur) dar in loc sa stai acasa singur cand toti prietenii merg acolo cred ca iti dai seama ce alegere faceam (si nu eram singurul iti repet). Poate ca web nu era destul pt mine asta nu inseamna ca trebuie sa ma faci sa ma simt prost pt alegerile facute.
    Ideea e ca daca vroiam mai mult atunci, muzical vorbesc, singurul loc era internetul de acasa iar asta ma facea sa vreau sa vad live ce ascultam. Asta se intampla acum, dar cum am zis e cam prea tarziu pt ca interesul (cel putin al meu) s-a cam pierdut pe drum.
    Astea fiind spuse eu tot nu pot sa inteleg ce cauta frustrarile personale ale lui Tiron in revista sunete si de ce este un eveniment atat de important incat trebuie expus pe feeder.

  7. Corect CN!
    Si …foarte bine ca megatron si-a spus parerea ;e bine ca au existat diverse reactii.
    Sunt sigura ca sunt multi oameni capabili sa ajute promovarea acestui gen de evenimente.Acum,dupa parerea mea ,ar trebui precizate detaliile care ar face asemenea evenimente reusite atat pentu public, atat pentru organizatori,sponsori si artisti.
    Eu am fost la Avmotional….si as mai merege chiar daca ar fi aceleasi conditii…(dar cred ca aceasta atitudine este valabila in exclusivitate ;nu cunoscatorului …care poate fi blazat,nu necunoscatorului care ..etc intelegeti si voi..seria de frustrari pe care le poate incerca;ci celui interesat,pasionat ,eventual si mai ales viitor producator de asa ceva..cel care este dornic sa se informeze.cel care nu este doar consumator….si ca orice consumator ..cauta sa obtina in mare parte doar placere(care rareori este vizuala sau auditiva) din activitatile /evenimentele la care ia parte…deci sigur va comenta la frig,duminica ..etc..mai mult decat la calitatea spectacolului.)
    Daca ,megatron, are nevoie de o echipa si eu as vrea sa ajut.
    Pentru cei care nu cunosc zona ,si genul de evenimente si actiuni pe care le organizeaza megatron ar fi bine sa se informeze.
    Subliniez ca nu il cunosc personal pe Stefan,insa ca si in cazul unui spectacol in care nu-i cunosti personal pe artisti te bucuri de productiile lor.
    In final ideea este ca el si echipa organizatoare au o viziune ; interesati-va despre ce e vorba ,vedeti daca puteti rezona cu ea…daca da, veniti cu propuneri constructive;daca nu,mai informati-va..daca tot nu schombati zona…
    Da! publicul trebie sa fie informat(evit..
    termenul de educat)..nu pentru a obtine un feed-back pozitiv..ci a obtine propuneri si o calitate a ideilor necesara unei evolutii calitative.Pentru asta terebiuesc si bani.Nu vad nimic deplasat in faptul ca un organizator poate ar dori sa obtina si profit din asta…fiti sinceri chiar vedeti ceva deplasat in asta?Da poate se putea evita frigul..Intrebare ..Chiar credea cineva ca va fi atat de frig atunci(sa nu spuneti da .ca altfel sigur nu veneati)..eu nu credeam ..si totusi au fost trei zile de frig..nici acum nu-i atat de frig cum a fost atunci.
    P.S.Intrebare:Eu,tu ,noi ,voi ,ei, cum am face un eveniment?Imaginati-va tot procesul organizatoric …si va veti da seama cate momente sunt de-a lungul unui asemenea proces ,in care ,o idee si o propunere buna ..ar fi de mare ajutor.

  8. eu cred ca a da vina pe public este cea mai patetica scuza. poate inainte de a face asta un organizator trebuie sa se intrebe ce anume vrea publicul, si sa incerce sa “make it happen”. si nu ma refer aici doar la line-up. lineupul este important in cazul in care conditiile sunt propice pentru a te distra …
    iar la martin conditiile au fost si cand era ghena ghena mult mai bune decat au fost sau vor fi vreodata la web. pentru ca acolo lumea merge sa se distreze dansand pe muzica unor nonvalori … nu sa stea la masa si sa se simta bine ca lucreaza in advertising … poate de aici provine si buba. ca oameni carora le place sa stea la taclale la o bere in web … incearca sa imbine mai multe ciorbe vieneze ce presupun mai mult decat atmosfera de cafenea reciclata cu terasa si proiectii vara … iar daca publicul nu vine, inseamna ca defapt nu merita. sa fugim !

  9. am fost si eu la avmotional03 prima seara.ca am picat din luna acolo a fost clar de cand am intrat.nu obisnuiesc sa merg la evenimente electronice-ascult 70% metal-dar s-a intamplat sa ajung acolo.frig.eram ok imbracat. dar frig.”cafea aveti?”…”nu”.unde am aterizat?! incepe dyslex…ba nu!nu incepe dyslex!urmeaza dyslex…dar ce a fost pana acum?! eh…cumpar un vin, poate imi mai revin.urmeaza un ceh.ionut {silent strike) imi zice ca a auzit ca a cantat cu napalm death pe primul album. nici o relevanta. se pare ca ii plac animalele, dar e cam suparat pe viata asta in care eu imi permit sa mananc carne si nu radacini. oricum se pare ca n-a aflat ca daca nu mancam eu cotletul, il manca lupul. si doar n-o sa las lupul sa mi-o ia inainte. echipa realitateatv dispare in ceata. aud vag: “e prea mult!”. eh, eu am urechea tare.mai iau un vin (un pahar).urmeaza niste spanioli. in sfarsit ceva muzica, imi zic! si chiar a fost in total contrast cu noise-ul lui dyslex si gajaiala “culturala” a cehului.simplist dar eficace. ok, inafara bazaitului din boxe, care nu era vina baietilor. mi-am mai revenit.parca s-a mai umplut si sala. vin pe baricade romanii din timisoara cu nume japonez. ritmat si plictisitor pana la urma. prima oara cand ii vad si nu imi doresc sa-i revad in mod special…modselector a umplut efectiv “scena”.berlinnnnnnn,germany!!si cam atat as putea spune de bine. raggaton mascat, fara nici o legatura cu ce a fost inainte.bucuria publicului platitor ca are pe ce sa se incalzeasca.totusi cam multi oameni pe scena sa invarta de butoane si sa de click-uri din mouse.s-ar putea sa ma insel, sunt cam paralel cu “arta si cultura” contemporana.apar baietii de la addictivetv cu o muzica cam british, dar vizualul era de baza, din cate am observat.buuuuuun.am cheltuit cam un milion cu totul. am plecat bocna si nici macar baut. si mi se pare de bun simt ca atata vreme cat cineva a platit, sa se exprime cum doreste. asta asa, ca mi-am amintit de seara respectiva uitandu-ma pe aici.noroc si sper ca nu toate reprezentatiile de genul asta sa fie asa haotice cum am nimerit-o pe asta.

  10. “Ce pot sa fack?
    Ce stiu sa fack? Cum pot sa ma implic cu ceva?? Sa schimb ceva inafara forumurilor si a unor reviste care intradevar au un efect turbat dar limitat??? Hai sa facem o lista de oameni care ar vrea sa se implice real nu numai in organizare ci la toate nivelele acum in clipa asta(chiar daca cum se zicea totul vine cu intarziere). Contez pe voi. E foarte simplu, NU trebuie sa mai asteptam pe margini wallflowers nici floorpieces, nici ovatii, nici batai pe umar, nici suturi in cur. Altfel ne invartim in cerc. E simplu.” || Megatron

    Era intr-adevar nevoie de tot articolul asta dojenitor ca sa creezi o lista cu oameni care sa ajute? Desi e mai eficient asa, ai dreptate.

    Daca nu sunt deja pe lista, trece-ma, te rog. Stii, in mare, cu ce pot sa ajut. Din pacate, nu cu bani. Diamonds are a girl’s best friend.

  11. Chiar daca e un deliciu ce se intimpla aci, diatriba a deviat si depasit orice granite, spatio-temporale sau de alt tip, patrunzand cu avant in domeniul alegorie SF, distopie de duminica seara pe care ti-o derulezi in episoade Aeon Flux cu lux de amanunte. DELIR DRACULA CASTLE 2020? 😀 Future Shock? Dictatura audio-vizuala a noilor medii? Educare fortata? Inoculare futurista? Indoctrinare tehno-religioasa? Impusa cu biciul tehno-centric? Urmarit de interfete haine si nemiloase, control total la domiciliu fortat, teroarea caninilor rosii imperiali din fata blocului? Rage against the masina din noi. Uuuuups. Cel mult urmariti de plasmele care se reproduc peste tot in jurul nostru cand te astepti mai putin.
    Heheeeiiii stop cadru 2006.

    Prezent: text articol scris intr-o revista despre public Bucuresti. Reactii pe un thread in mai multe volume. Pareri, reactii, critici, intrebari, raspunsuri, linkuri. Reminescente cu privire la scena de club.(shit hmmmmm da parca matricea megatronologica a viitorului fara scapare, sumbra si cyberfunk e mult mai coi!!! si adevarul este ca acuma imi dau seama ca trebuie sa ramana anonim autorul)

    p.s.Imi aduce aminte totusi de un nr din Carusel de prin 93 parca cu Casa Poporului, un razboi intre mutanti hipertrofiati inveshmantati in mantii roshii.

  12. N’am absolut nici o problema cu cei care merg in Martin sau Krystal. Nu stiu ce am scris in reply de ti-a dat impresia asta.

  13. anonimous-itatea nu mai are nici un sens 😉
    e clar cine comenteaza:-) mai bine comentati despre ce faceti voi ;-)sau mai bine zis: comentati pe fatza! sau nu e o strategie destul de buna de PR?

  14. discutia a deviat catre cine erau mai tari, aia care mergeau in web sau aia care mergeau in martin…
    lumea ar trebui sa fie pur si simplu mai ingaduitoare cu cei care nu sunt exact ca ei, nu sa apara asemenea ofuscari revolte diatribe pentru ca unii n’au avut chef/dispozitie din cine stie ce motive sa meaga la av3, sau penru ca altii aveau chef “sa plateasca intrari grase (pt non-valori) la martin”. eu personal acum 4 ani mergeam in web, dar nu inteleg care’i problema lui rusu cu cei care preferau martinu, housereala, kristalu, o faceau pe banii lor si care’i problema atata timp cat se simteau bine? care’i problema lui tiron cu cei care nu au fost la av3? sunt o persoana “needucata si nerecunoscatoare” pentru ca pur si simplu n’am avut chef sa ies in lume in seara aia?
    poate ca intr’un viitor high tech o sa ti se aplice la intrarea in club niste stampile de stocare a informatiilor audio video. Set-up: Bucuresti. Anul: 2020. In prim plan vedem un tanar cu bratul intins, un trav rapid de’a lungul interiorului organismului sau, sunete si imagini pulsatile ii ajung la creier. Respira adanc, apoi intra in club. Montaj paralel: intr-o cladire sferica, deasupra casei poporului, Megatron, tiran audio – video, isi controleaza toti supusii prin fluxul de informatie media care le’a fost introdus in organism.
    Mii, milioane de interfate personale se invart in jurul lui in timp ce el, cu miscari ample, intr-un ceea ce ar putea parea spectatorului neavizat un gratios balet, navigheaza de-a lungul memoriilor stravezii din jurul lui, stergand si adaugand informatii. isi educa si formeaza poporul. un plan ansamblu, filmat de sus, la 90°, prin deschiderea circulara din sfera suspendata: Megatron intr-o roba larga, rosie, inconjurat de interfatele care plutesc pulsand incet de jur imprejurul lui.Fade to black.
    Se schimba set-upul. un apartament modern. un tanar uscativ, slabanog, se pregateste sa iasa din casa la AV2023. tanarul se opreste in dreptul usii, priveste pe geam, face cativa pasi prin incapere, apoi se tranteste pe pat. fara sa’si dea seama de ce face asta, se deconecteaza treptat, mental, de la sistemul audio-video interior. se cufunda intr’un intuneric profund, linistitor.
    In palatul lui Megatron dispare o interfata.
    Brusc, tanarul aude la usa zanganitul metalic al politiei imperiale. Deschideti! se apropie de usa, dar, fara sa’si dea seama de ce, se opreste din drum. o ia la fuga in directia opusa, se catara pe pervazul ferestrei.
    stop cadru.
    apare titlul.
    de’aici incepe povestea tanarului, ajuns in suburbiile populate de paria, inculti care nu s’au aratat apti pentru upgradeul audio video, vanati pe stradute inguste si mizere de sferele rosietice ale cainilor imperiali.

  15. a fost frig si la promoe, care a fost in aceiasi seara cu avm3, dar asta e deja alta poveste. poate doar a fost o zi friguroasa atunci 🙂

    p.s. cam multi anonimi pe aici

  16. de ce va plangeti ca nu a fost public? sunt sigur ca au fost totusi mai multi decat la av2 de la Cluj, unde n-au fost mai mult de 60-70 de persoane, un festival care n-a avut nici macar un feedback, de parca nici nu s-ar fi intamplat…

  17. Reply pt anonimul de mai sus care era in suferinta acum 5 ani! Mi-a fost greu sa nu intervin cu un raspuns pt debitarile tale de mai sus. Acum 4-5 ani intrebi unde erau organizatorii? Erau la web si ascultau “deviatiuni electronice” sau faceau schimb de muzica in loc sa plateasca intrari grase (pt non-valori) la martin. Sau se duceau catre orice loc in care se intampla ceva diferit de housareala plictisitoare. Sunt convins ca ai “suspinat adanc” la toate partyurile la care ai fost atunci, era nasol si vroiai altceva (stop bullshittin’ us). Daca era asa de fucking simplu de ce nu ai facut tu evenimente? Crezi ca era asa usor sa gasesti un loc in care cineva sa iti dea bani sa aduci invitati? Sau un sponsor simpatic? Intreaba-ma cat de greu ne-a fost noua (khidja) sa gasim un loc in care sa ne putem lafai si cate injuraturi primeam cand incercam sa facem ceva diferit.

    ” Daca nu exista “housereala” de care vorbesc nu ar fi ajuns nimeni sa asculte variatiuni intelectuale electronice. “
    Complet Fals. In ultimii ani am observat din ce in ce mai multi oameni care au migrat din zona Kristal catre partyurile facute de independentii dupa care tanjeai acum 4-5 ani. Este evident ca sunt doua zone care s-au dezvoltat in paralel si fara prea mare legatura intre ele. De-aia ne stim toti intre noi pentru ca noi eram acolo acum 4-5 ani.

    “Unde a disparut The Mission”
    The Mission face evenimente mai rar si mai mari. Concluzia e evidenta, mai putina bataie de cap, mai multi bani!

    “Totul se rezuma la bani pana la urma. Daca nu ar fi fost vorba de bani atunci de ce a costat intrarea la AVM3 30”
    Un alt aspect care ma enerveaza la culme. Lumea din Romania nu intelege ca acei artisti trebuie platiti intr-un fel sau altul. Tu ai platit la martin si la krystal alaturi de 1000-2000 de oameni
    scoruri duble la intrare ca sa vezi un singur om (!!!!!!!!!!) dar te plangi ca ii platesti la un eveniment in care sunt mai multe acturi formate din mai multi artisti. Valoarea lor e putin relevanta in argumentul meu. E vorba
    de o teapa imensa pe care ti-ai luat-o in ultimii ani, si in ciuda supararii tale, nu realizezi. E usor incredibil. E normal sa platesti intrare, e normal sa faci bani. E normal ca organizator sa faci bani. Why not ?

    “De ce nu s-a trezit nimeni atunci sa educe publicul? Atunci era momentul nu acum. Atunci trebuia sa apara evenimente cand lumea era proaspata formata si dornica de cunoastere si culturalizare muzicala”
    Se intampla acum pentru ca acum se poate. Eram toti treji atunci doar ca nu aveam nici un fel de posibilitate sa facem ceva. Erau seri cand plecam de la WEB pana in drumu taberei pe jos pentru ca nu aveam bani de taxi. Sau trageam o noapte intreaga de o bere ca sa pot sa ma minunez ce tehnic mixeaza vasile si ce muzica pune sleek.
    De ce e prea tarziu acum? Ne intoarcem la WEB si tu la martin? Cultivarea muzicala incepe in primul rand in magazinul de discuri / cd’uri pe soulseek sau whatever. Ma intreb ce educatie ai primit tu la martin si la kristal unde ai petrecut in suferinta sprijinind o balustrada timp de 4-5 ani si gandindu-te ca intr-o zi o sa iasa soarele si pe strada ta. “unde sunteti mai organizatorilor? curmati-mi chinul va rog!”

    “Cand cei 2000-3000 de “party people” suspinau adanc ca nu exista o alternativa si trebuie sa suporte bataia de joc a unor manageri”
    Joke’s on you my friend!

    “Subliniez: Dj Hell (sau swayzak, johannes heil si altii) nu trebuiau adusi acum la o masa de maimute si gorile care copiaza un stil de viata propulsat de bani si valori inexistente. Hell trebuia adus acum cativa ani buni ca sa inteleaga publicul adevarata valoare si directie.”
    Care e adevarata valoare si directie? O stie Hell sau tu? 4-5 ani ai dansat printre maimute si gorile (in suferinta), acum te intorci catre ceilalti si arunci cu shit? La Cina a fost intra-adevar extrem de deranjant frigul dar nu crezi ca esti nesimtit sa comentezi?

    Rusu

    ~OVER~

  18. scuze :)) pt 2 posturi una dupa alta dar … daca nu ti-a iesit financiar si ai pierdut bani – tine de tine si nu de public sau artisti – publicul cum am zis sa simtit bine cred si artistii au fost la inaltime

  19. Hai ca nu e chiar asa nimeni nu zice sa faci cu cere publicul … sa nu promovezi ceva ce merita dar nu e neapaprat cunoscut dar merita ….

    totusi daca iti place sa vezi faza ca un curator mai mult ecat un promoter – nu are loc atata drama si vai – a fost bine

    mie mi-a placut in general la toti le-a placut ai avut un public numeros pentru unele chestii de nisa. putina dreptate care o ai in ceea ce zici despre public NU se justifica in acest caz.

  20. Intai, scuze de doua posturi unul dupa altul.
    Dar nu stiu parea calupul prea mare. Maaaare dreptate, la cina trebuie sa se scape cumva de zona aia de t-shirturi facute pe gustul clientului de parca e ceva iarmaroc de iarna ia nene ala albastru sau ala rosu gata preparat.
    Apropo de 1:46PM (prea multe pe anonymus unul dupa altul) asta cu “mai putine experimente la anul” e buna, o sa fie si mai de nisha am io asha impresia, ca sa nu ne facem aiurea iluzii gresite si fruste ce drq. Si hai ca la Web nu a fost chiar atat de rau(da pana la urma tot a fost ca nimeni nu mai vrea sa auda de el).

  21. NU e exterior. Aici suntem pe interior cu totii. Domnu CN nu judec ci constat ce a constat fara anonimozitate nejudecata cel care le zice bine cand zice le toti se merita unii pe altii.
    Asta ca sa nu mai fie predestinare la mijloc de trista amintire augustiniana si maniheisme de rigoare. (*si nu stiu ce povesti is cu gigel, da creca nu exista inchizitie aci si nici la revista sunete eu asa sper).

    Si uite aici vine acum marea veselie: ce am zis nu am zis din perspectiva avmotionala (cu restul de chestii -” cele zise in articol nu reprezinta parerea avm sau organizatori etc”), ci eu impacat cu publicul din care oricand fack parte. Publicul nu are nimic sacru, nu trebuie divinizat ca o entitate miraculoasa si care se divizeaza si se reproduce la hectar cand ne place sau nu ne place, e doar o adresa care include pe tooooata lumea, ca ne place sau nu ne place, si nimeni nu e pe dinafara. Nu trebuie sa mearga nimic, nici un eveniment, nu trebuie sa fie coi si nimeni nu e obligat la nimic. Dar poate trebuie sa iasa oamenii sa dea nume, contacte, orare – si sa zica da mah uite eu cu ce pot sa ajut? “Da, oricand as fi dispus si uite chiar in clipa asta is pregatit.”
    Ce pot sa fack?
    Ce stiu sa fack? Cum pot sa ma implic cu ceva?? Sa schimb ceva inafara forumurilor si a unor reviste care intradevar au un efect turbat dar limitat??? Hai sa facem o lista de oameni care ar vrea sa se implice real nu numai in organizare ci la toate nivelele acum in clipa asta(chiar daca cum se zicea totul vine cu intarziere). Contez pe voi. E foarte simplu, NU trebuie sa mai asteptam pe margini wallflowers nici floorpieces, nici ovatii, nici batai pe umar, nici suturi in cur. Altfel ne invartim in cerc. E simplu.

  22. no offense artistii invitati sunt extrem de ok dar am impresia ca va imbatati prea des cu gandul ca “daca eu cred ca-i c0i si ar trebui sa mearga – ar trebui sa mearga” – imho ce se intampla la avm si rok e nice dar e chiar o nisa extrema si niciodata nu va fi aceasta capabila sa atraga ceva – aveti noroc ca au venit toti care au venit pt ca oricum pun pariu ca 80% nu stiu care-i faza (si nici n-ar trebui sa avem pretentia sa stie pt ca domnilor faza no stiti nici voi klumea drept dovada va exteriorizati fustrarile prin reviste)

  23. Inca un detaliu folositor pentru Avmotional 2007: publicul nu e atat de needucat pe cat credeti si nici nu mai rezista la orice chin ca pe vremea WEB’ului. Invitatii au fost okeysh dar in niciun caz spectaculosi.Nu spun ca e vina voastra pentru ca nu stiati nici voi la ce sa va asteptati de la ei dar nu vad sensul in a incerca sa ridici in slavi niste oameni care in 2006 nu mai sunt atat de interesanti pe cat erau inainte.Va doresc succes la urmatorul (s-a observat din 2004 o crestere semnificativa de public) si poate mai putine experimente la anul.

  24. problema e ca sunt putini (si lejer off topic) cei care vin la un eveniment motivati de privileagiul de a lua parte la UN ACT CULTURAL. Vin sa fie entertained.
    Bucuria noului si frisonul avangardei nu justifica un packaging de hartie de ziar unsuroasa, chiar daca obiectul cultural e hyper-design si uber-cool.

  25. o scurta precizare/observatie/paralela la adresa “publicului”. Vorbesc din propria experienta. Sunt unii, doar unii, dar un procent semnificativ, care ar putea critica un astfel de eveniment doar din prisma: “nu am cu cine sa o ard”, “nu gasesc nimic de smokerit”, “plictiseala si angoasa”, “nu mai am bani sa beau”… ergo eveniment de cacat, “hai acasa”. “Ma duc pe feeder (eventual blogul meu), umplu un balon cu rahat si astept sa vad cine sufla cu mine sau cine incearca sa-l sparga”. “ei bine, le-am zis-o eu”. Cam ce am vrut sa spun de fapt, exista o mie si o suta de factori pe care ar trebui sa-i luam in considerare pana cand sa deschidem gura si sa dam “informatie/critica” la ceilalti. De asta, cred ca pe viitor, ar fi mai bine sa ne gandim de doua ori pana sa desfiintam un party (cazul recent) inainte sa aiba loc. (???)

  26. “Cred ca noi suntem de vina ca am educat si rasfatat un public care practic vrea sa profite in continuare fara sa depuna nici cel mai mic efort si nici cea mai mica sfortare de a intelege ce se intampla.”

    Unde erau acesti organizatori acum 4-5 ani cand singura distractie era space, il divino, colours si martin suprapopulate in fiecare weekend?
    Unde erau acum 3 ani cand un singur loc de ascultat muzica electronica castiga de pe urma intrarilor grase si djilor de masa pe nume kristal glam club? Unde a disparut The Mission, brandul care a dat ton acestei culturi. Poate ca multi o sa spuneti ca nu are treaba “housereala” de pe vremuri cu ce se discuta aici. FALS. Daca nu exista “housereala” de care vorbesc nu ar fi ajuns nimeni sa asculte variatiuni intelectuale electronice.
    Atunci nu exista alternativa si oamenii strangeau banii munciti cu greu pe o saptamana ca sa se distreze cu adevarat un weekend. De ce nu s-a trezit nimeni atunci sa educe publicul? Atunci era momentul nu acum. Atunci trebuia sa apara evenimente cand lumea era proaspata formata si dornica de cunoastere si culturalizare muzicala. Cand cei 2000-3000 de “party people” suspinau adanc ca nu exista o alternativa si trebuie sa suporte bataia de joc a unor manageri si organizatori porniti pe un drum al banilor si evaziunilor de rigoare, atunci trebuia sa iasa cineva in fata si sa faca altceva.
    Totul se rezuma la bani pana la urma. Daca nu ar fi fost vorba de bani atunci de ce a costat intrarea la AVM3 30 de lei si nici macar conditiile decente unei petreceri nu au fost indeplinite? Mai nou e cald la cina dar “racoritoarele” se termina in primele 2 ore de petrecere incat isi fac aparitia bisnitarii de bere la cutie aduse in sacose. Macar e ieftina, e alta decat cea prevazuta de parteneriatul de rigoare (apropo de alegere inexistenta) si e si rece pe deasupra. Poate ma aude cineva si se descotoroseste cina de acel stand de sprayuri cu modele pt tricouri care impute atmosfera si prezinta un mare pericol avand in vedere ca vopselurile sunt inflamabile si la 1 m de acel stand exista o aeroterma industriala prcatic incinsa la maxim.
    Acestea sunt nimicuri cu ce am avut de indurat de-alungul timpului in cluburile mai sus mentionate.
    Subliniez: Dj Hell (sau swayzak, johannes heil si altii) nu trebuiau adusi acum la o masa de maimute si gorile care copiaza un stil de viata propulsat de bani si valori inexistente. Hell trebuia adus acum cativa ani buni ca sa inteleaga publicul adevarata valoare si directie.
    Probabil ca aberez si deviez de la subiect dar eu simt ca aceste evenimente au venit cam tarziu (ca de altfel tot ce apare in Romania).

  27. Jesus Christ Pornostar

    @domnu megatron, cind il mai citezi pe sfintu augustin, (sau pe toma din aquino) ar trebui sa stii ca se scrie ‘massa perditionis’, cu doi ‘s’, ca la organizatia de trista amintire. si, in spiritul aceleiasi teologii, citindu-ti articolul, am ajuns si eu sa cred ca daca aveai un ‘numerus praedestinatorum’ de 1000+ la avmotional, nu mai cainai atit soarta bietului organizator, samaritean, si nici nu mai acuzai publicul ca prefera sa fie comod, zgircit si iarasi comod. ma opresc aici cu cuvintele grele, ca poate nu intelege asta care tine siteu’ ce am vrut sa zic si ma cenzureaza si ma trimite pe gigel.org, da’ acolo nu vreau sa ma duc, ca e de cacat, toti care scriu acolo sint de cacat.

    ps/eu cred ca publicul romanesc si organizatorii se merita unii pe altii.

  28. pai daca tot importam nume, concepte de petrecere, tzoale samd, e firesc sa importam si atitudini. din ce-mi aduc eu aminte cam asta insemna party si acolo; haos era doar la Krystalul lor, ceea ce se intampla si la noi. E simplu, o copilarie, vorba aia de 24FUN.

  29. Wow! In fine se vorbeste serios. Ma bucur enorm ca se dezbate si ca lumea nu doar se injura si isi infige cutite in spatele pseudonimelor.

    Eu il inteleg intr-o masura destul de mare pe Stefan desi cred ca problemele sunt de mai multe feluri… E clar ca in ultima jumatate de an s-a ajuns sa fie o supralicitare de evenimente misto. Cei care o ardeau aiurea acum 3 ani la Web acum se dau de ceasul mortii sa faca evenimente pe care ar fi vrut sa le faca altii pentru ei. Cred ca in 2006 numai de plictiseala nu se poate plange lumea. Slava lui Allah, ai de unde alege, nu mai trebuie sa mergi din nou la Web :))

    Problema e ca acum cand exista o oferta destul de mare s-a depasit momentul “de cool”; n-o sa mai vedem afluenta nebuna de public de la evenimentele de MNAC pentru ca nu mai e cool sa mergi la experiment audio video. Acum e cool sa mergi la Silent Disco iar poate peste o luna sa mergi la Violent Disco, nu stiu… [sper!!!:))] Suntem deci intr-un moment in care publicul se cizeleaza. Iar etapa de educare a publicului cred ca dureaza cativa ani, in mod sigur nu se face in doua trei evenimente.

    Problema mea cea mai mare este ca publicul, mult dorit, mult asteptat (si uneori mult prea patronizing, dar o sa vb despre asta mai tarziu) nu reuseste sa depaseasca nivelul de consumator… E clar ca lumea iese in oras pentru entertainment insa cred, Stefane, ca ceea ce vrem este sa avem o scena adevarata. Iar scena noastra consta in doua trupe si-un baiat talentat, doi-10 vj-i mici genii si restul e umplutura.
    Cred ca atat scena cat si organizatorii, publicul de consum si publicul de critica trebuie sa ajunga la o maturitate. Iar asta nu se poate face decat daca fiecare isi ia rolul in serios si isi asuma responsabilitatea pentru tot ce face.

    Mai exista o problema destul de dureroasa pentru romania… si ma simt de cacat ca trebuie sa ma plang si eu dupa ce am citit toate lamentarile carcotasilor depresivi dinaintea mea… La noi nu exista o scoala de sunetisti, de producatori audio… totul se face dupa ureche si sunetul e o stiinta… Poate ca Rokolectiv, Kotki, Phoenix, Oricum , H2o etc ar trebui sa faca traininguri pentru sunetisti… Insa sunetstii romani nu doar ca au urechi de tabla dar mai sunt si orgoliosi. Asta e o problema.

    Revenind la public mi-e clar ca e greu sa atragi oameni la evenimente ‘alternative’ in era filesharingului… La ce iti trebuie sa mergi in oras (sa te imbraci, sa iei taxiul, masina autobuzul metroul, sa platesti intrare, sa consumi bere la suprapret etc) cand poti sa stai linistit acasa si sa asculti/vezi cele mai obscure forme de creativitate la care s-ar fi putut ajunge vreodata, multumita internetului… Ba in plus, din fata calculatorului, mai poti si sa stergi pe jos cu organizatorii care au tupeul sa incerce sa te scoata in oras la vre-un eveniment… Ca organizator e greu sa te lupti cu asa ceva. E greu sa te lupti cu carcotasii puristi de toate felurile… Nu e bine pentru ca e frig, nu e bine pentru ca e fara un om de baza, nu e bine pentru ca e cu reclama la ursus pe fliere, nu e bine pentru ca nu se aude bine, nu e bine pentru ca nu sunt oameni “adevarati”…
    As vrea sa le spun ceva tuturor celor care se plang din cauza organizatorilor. Dragii mei, in caz ca nu sunteti doar niste plangaciosi, sfatul meu e sa faceti ce a facut cativa nemultumiti in ultimii 3 ani. Motivul pentru care avem evenimentele astea in 2006 este ca pana acum cativa ani nu le facea nimeni, iar cei care s-au apucat sa le faca nu o fac DECAT DIN PASIUNE… In caz ca voi aveti vre-o urma de pasiune in voi, pentru muzica sau pentru orice si nu sunteti multumiti de ce se intampla, atunci faceti ceva.
    Am sa dau un exemplu dintr-o cu totul alta zona… Marcela Saftiuc a fost intrebata la un moment dat in barul din subsolul de la Litere… “Credeti ca e neovoie de un nou val in muzica folk?” la care ea a raspuns “Nu stiu, dar daca voi credeti ca e nevoie atunci faceti valuri”… Deci dragii mei, nu va mai plangeti de mila si nici nu mai aruncati gratuit cu rahat, daca va tine atunci faceti valuri!
    Vreau sa inchei pozitiv si sa atrag din nou atentia faptului ca in 2006 suntem norocosi… dupa un weekend cu chestii misto, ne putem plange, avem un loc pentru asta (Slava Igului), lumea asculta si isi spune parerea. De aici incolo nu poate decat sa fie mai bine.

  30. megatroane, chiar nu ai nici un drept sa-ti judeci publicul. nu te pune si tu la catedra. n-ai voie decat sa-l intelegi. ceva reminiscente juche regurgitate de la prea putin somn in ultima vreme?

    si adevaru-i c-am bagat ceva sute de vodca sa pot sa ma misc un pic in buncaru ala olandez. da dup-aia ce nebunie a fost cu addictive tv!…

    iti recomand sa dormi vreo doua zile si sa citesti alice in tara minunilor.

  31. hmm iaute ca se apropie de ala de 40 si totusi nici pe la jumate. si nu e vorba de numere. si par ca is discutii si mai vechi numere 666, cati au fost cati nu au fost, nu asta e scorul, si nici mangaierea pe crestet pe care si-o doreste lumea. problema e ca vor sa fie mangaiati copii patriei oricum si indiferent.
    si ala cu yo motha chiar a inteles cum sta treaba.
    succese numerice de neimaginat se gasesc peste tot daca e vb de numere inghesuite, de s-a umplut teatrul desant pana la refuz – cu conditii de 1000 de atmosfere pe metru patrat anaerobice, cu oameni care au intrat 500 in spatiu de 100, si nu mai ieseau de acolo. ei tot indurau si intrau de am crezut ca saracu gojira acolo ramane – respect. dar ei tot se imbulzeau.
    faza e ca e nevoie si de oameni care sa se bage la munca, sa faca ceva ca is muuuuulte de facut – degeaba acuzi pe bietii voluntari – ey fara ei nimic nu iese sa stii. nici un festival nimic(si toti organizatorii stiu si respecta asta).toate festivalele is facute de oameni care se apuca, nu mai dorm, nu mai maninca ca sa iasa. cel mai mare dusman e pasivitatea, sa stai pe margine sa comentezi. si am impresia ca ne antrenam la pasivitate cand totdeauna exista unii care strang dupa tine, fac curat, se ocupa de tine. tu nu dai si nici nu faci nimic – comoditatea asa se antreneaza si dezvolta. avm01 s-a facut cum stim bine prin efortul unor voluntari pusi pe treaba si veniti din timisoara. punct. cei care au construit scena, ajutat la carat scule, facut ecusoane, luat artistii de la gara, avut grija de ei, stat cu cd-urile artistilor la vanzare, facut curat si strans dupa altii, strans scena. nimeni nu vine sa te ajute mai toti vor sa pice. sa vina americanii sa ne salveze cu ajutoare si restul.

  32. de ce nu a fost cum se asteptau organizatorii?
    1.frigul/duminica nu e perceputa ca zi de iesit
    2.a fost promovat doar pentru un anumit segment de public(vezi unde au aparut machetele si flyerele)
    3.AV3 este in sine un eveniment pentru un public avizat, nu un prilej de party. Cum la noi acest public abia incepe sa se formeze….astea sunt rezultatele. Nimic nu iese bine din prima, keep on trying. O sugetie mai am: locatiile nu v au ajutat deloc: nici cina(prea creepy), nici mnac(prea inchis,sonorizare varza,n-ai voie sa fumezi etc)

  33. hai salut, sint anonimul respectiv si revin cu cite ceva in discutia asta (plictisitoare, totusi cu o viata proprie care incepe sa-mi placa).
    incep cu o mica/ mare greseala pe care am comis-o, si mi-o asum, in prima interventie. anume partea cu “educarea publicului” pe care am extras-o din text fara sa fie, sub nici o forma, formulata ca idee in articol. eram un pic iritat, imi cer scuze. asa mi s-a parut mie ca reiese la un moment dat, si nu sint convins ca am dreptate.
    acuma:
    pt mika: in general, oamenii de pe scena isi exprima parerile prin ceea ce fac, acolo pe scena, iar cei din backstage o fac intr-o oarecare masura prin cei de pe scena, din moment ce s-au ocupat cu aducerea si punerea lor acolo, in conditii mai mult sau putin prielnice. in fata lor se afla publicul, mai mult sau putin numeros, alcatuit din oameni despre care eu consider ca e sanatos sa aiba fiecare parerile lui. cu cit mai diverse, cu atit mai bine. atunci cind dintr-o diversitate se ajunge la consens, e clar ca reusim ca ne ridicam un pic peste conditia noastra obisnuita asa cum muzica este un limbaj universal care sparge o gramada de bariere, fireste, atunci cind se aude cit de cit rezonabil. ca “bine” e deja un fel de utopie demodata sau vreun basm din vremuri uitate…
    personal, nu ma simt printre cei 500 sau nu stiu mai citi, pur si simplu incerc prin propria mea contributie sa particip cit mai dezinhibat la ideea de mai sus, atunci cind se iveste ocazia. am parerile mele, dar nu tin de ele cu dintii si nu dau nimanui in cap daca nu le impartaseste.
    “interesant” spui tu pe final, insa mie mi se pare mult mai interesant cind ma anunti ca nu e datoria ta, sau a voastra, sa imi rezolvi “problema cu plictiseala”. de parca as fi zbierat ceva in sensul asta, sau v-as fi tras de mineca abtinindu-ma sa nu pling, “dar nu intelegi, e DA-TO-RIAAAA taaaaaa”, iar tu ridici din umerii de organizator de evenimente indicindu-mi ca e treaba MEA, chiar ar fi bine sa o rezolv cum pot eu… asta imi intareste un pic convingerea ca voi chiar va luati in serios, pentru ca ok, ca organizatori cred ca e normal sa fiti frustrati daca un eveniment nu merge bine, in schimb fiind total aberant sa raspunzi gen “si ce daca” daca UN om din public vine si iti spune “stii, ma cam plictisesc la chestia asta pe care o faci”. inteleg foarte bine si frustrarea ca uite, am facut ceva si feedback-ul lasa de dorit, dar poate n-am fost atent, ati anuntat cumva ca renuntati, ca v-a ajuns pina peste cap? in caz ca mergeti mai departe, fiti atunci amabili si asumati-va riscurile ORICAROR tipuri de reactii atunci cind veti mai propune ceva, sau eventual instalati un detector de plictiseala la intrare. repet: am auzit multi organizatori “de afara” care s-au plins de probleme dar numai ca sa le rezolve, pardon, numai dupa ce le facusera deja sa dispara. unii chiar multumeau pentru reactii adverse, dar asta-i alta utopie…
    ajung la ultima partea a raspunsului catre tine, pe care chiar il consider constructiv, chiar daca poate nu intruneste chiar toate elementele unei sugestii. DISTRACTIA. aici chiar mi se pare ca ai dat dovada de niscaiva lipsa de respect, asa cum de altfel n-ai putut probabil sa te abtii nici in primul paragraf, cu “citeste odata sau de mai multe ori” (ai vrut poate sa scrii “o data”, intr-un cuvint sensul e usor diferit). asadar, tu faci un eveniment, nu pe toate, dar simti nevoia sa precizezi – nu inainte, ca cine stie, poate pierzi niste public – ca “nu toate evenimentele sunt facute sa te distreze doar”. asta suna a “ai venit, banii tai au fost buni si ne ajuta, DAR… daca ai vrut numai sa te distrezi fara sa gindesti prea mult, daca te-ai facut varza cu bauturile noastre piperate doar pt ca asa ai avut tu chef in seara asta, si totusi, nu prea te-ai distrat, esti un fraier! scuze, am exagerat, nu esti fraier… insa ai fi putut si tu sa faci altceva, nu? oricum, spaga ta (este binevenita)”.
    inchei spunind ca ati putea da, ca organizatori, dovada de un minim respect fata de public daca ati lasa fiecare om din el sa stabileasca, asa cum crede de cuviinta, ce intelege prin distractie. ca tot voi trageti linie si adunati.

    pt megatron:
    despre partea cu plictiseala am vorbit deja, imi cer scuze daca limbajul nu este pretentios, sau este, ba nu este, cum vad ca iti place tie.
    aceiasi lipsa de respect, in cazul tau ceva mai crasa: cum ar veni te-ai spetit, ai pus cap la cap un line-up in functie de posibilitati, si per total un eveniment in functie de tot felul de factori adversi, si ia uite, isi permite un INDIVID ca mine sa apara si sa vrea MAI MULT, ba nu, asta vrea chiar totul !!! “asa-mi trebuie ca m-am apucat de cultura alternativa, prost mai sint, nu mai bine ii lasam io pe toti nepastuitii astia sa-si duca singuri crucea mai departe, cu mintile inchise… vai si de fapt, totul e mult mai ingrozitor… stiu eu, nu avem aici de-a face doar cu un singur om, nu, pericolul este mult mai urias si infricosator… acest “om” – permiteti ghilimelele – reprezinta de fapt O CATEGORIE intreaga, categoria care asteapta intr-una, ii stiu eu, ii simt cind merg pe strada, sint in casele lor toate la fel, e plin orasul de ei…”
    in caz ca nu te-ai prins, am incercat sa-ti raspund cu aceiasi moneda de 2 bani. ce treaba ai tu cu fiorul meu? evident nici una. cu plictiseala mea? nici mai mult nici mai putin. lasa oamenii sa decida ce le place sau nu, ca ai numai de cistigat, iar daca nu e cazul, atunci poate ar trebui, in loc sa te lamentezi vitriolic, sa iti vezi mai bine de treaba.
    PS: invata din greseli si te mai multumi cu putin, chiar daca e “mind blowin”

  34. cat se poate sincer : niciodata nu va fi un public numeros, satisfacut, platitor de leffe, etc. pentru ca romanul este carcotas si zgarcit din fire, pentru ca asa a fost crescut de parintii care faceau trafic cu banane si kent, pentru ca tara asta are mult de recuperat din punct de vedere al mentalitatii. ca de obicei, exista si exceptiile, iar aceste exceptii sunt reprezentate de publicul descris de megatron. mai mult de atat din pacate nu va fi, decat *poate* peste ani si ani. asta este, ne descurcam cu ce avem si speram la mai mult, eventual mai si incercam 🙂

  35. Nu uitati ca in momentul asta, acest gen de evenimente cresc un public inca prea putin intalnit la noi. Tocmai din aceasta cauza nu ar trebui sa va opriti, faceti o treaba extraordinara.

    Sunt multe motivele pentru care publicul nu va fi atat de numeros pe cat si-ar dori organizatorii dar in cazul de fata hai sa discutam numai despre ce a fost la MNAC, unde oricum ai lua-o a fost mai putina lume decat se astepta (chiar si pentru publicul asta redus care exista pentru asa ceva). Din punctul meu de vedere totul se reduce la comunicare. Ce se intampla la MNAC? Era o reeditare a concertului din seara precedenta? Era ceva diferit? De ce nu se tine tot intr-un club, daca e tot concert (e clar, nu e concert, o fi simpozion)!
    Cu o mai atenta informare a publicului tinta cred ca s-ar fi reusit ceva mai mult. Dar astea sunt growing pains, lucruri din care inveti. Important e sa move forward si sa nu lasati balta ceea ce ar putea deveni, in scurt timp, un lucru foarte frumos (ma refer atat la AVMotional, cat si la Stimultan, precum si toate celelalte evenimente care ne fac sa ne simtim mai putin gri, tristi, inapoiati si manelisti).

  36. Salut. Discutia e interesanta.

    Ma bag si eu pentru ca interesat de topic, ca organizator de evenimente. Pe divertisment si muzica, noi, cei de la Oricum, am facut doua editii ale Stimultan care au incercat sa lupte cu aceasta plicitseala de care s-a pomenit mai sus. Deci trend-ul cu plictiseala nu e nou, ne-am dat si noi seama de el. De fapt, e ceva inevitabil daca e sa judecam dpdv al marketing-ului – orice piata se va satura la un moment dat, si atunci trebuie sa vii cu ceva nou. Trebuie sa iti dai seama cand e acel moment, ca altfel risti sa fii inainte pietei si iarasi sa nu iti vina oameni la event.

    Credem ca treaba trebuie privita putin mai altfel. Credem exact in ce a spus si razn0 mai sus – in treburile facute cu pasiune. Si sper ca plictisitul public sa nu uite evenimentele marca Oricum ce vor urma, inclusiv Stimultan, dar si altele.

    Mersi si keep posting 🙂

    a, si @megatron, da 40 commentsuri+ au fost la postul cu sofa surfers, care se leaga oarecum si de asta. Do check it out.

    @rekabu, are dreptate cand ii raspunde lui abdredross in legatura cu de ce nu au venit oamenii si a doua zi la avmotional. Iar pentru cifre exacte, la Sofa Surfers au fost cam 550 de oameni per total, si ma bucur pentru ei (si pentru artisti) ca s-au distrat, ma bucur pentru sunet ca a fost bun, ma bucur si pentru noi ca dupa fiecare eveniment invatam ceva. Cred ca aici e cheia. Practice makes perfect?

    Pentru alte referinte cititi si postul >asta de follow-up la Stimultan #2 pe blogul ORICUM. Se leaga

  37. Un pic de ajutor ar putea veni din asta: vorbiti cu toti cei care au baruri in bucuresti si care pot intelege ca un astfel de eveniment nu este un concurent direct la evenimentul lor din seara aceea ci o ocazie in plus de a dezvolta o piata inexistenta pana de curand in romania.FRAME va sta la dispozitie oricand. In alta ordine de idei,PUBLIC nu inseamna acei 500 de oameni pe care ii vad si la mine si la otta si la embrio;public sunt si acei oameni care nu au mai vazut asa ceva pentru care ce se intampla la un festival ca avm nu e in concordanta cu ideea lor de petrecere.Nu va faceti griji o sa inteleaga curand si lucrurile vor fi mai bine ptr toti. Pana atunci e foarte bine ce faceti SUCCES
    boogie

  38. luxeaza le timpanele cu sunet infect. cheama i intr un congelator. vinde le concertul sub alt nume. indosariaza, cu tara tam tam pam si extaz blogistic, line up uri pe care nu esti in stare sa le urci pe o scena. enerveaza te on line cand oamenii (publicul) din trafic indraznesc sa te contrazica si scoate la inaintare falansterul aprobator. nu uita de puseurile segregationiste – ’nu ti convine, stai acasa, numai lasa ne’. isterizeaza te cand stau acasa pentru ca nu le convine. juiseaza cand comentariile te imbratiseaza diafan. priveste salivand in gradina cluburilor cu glam pe tablita de la poarta. injura i. la ei e cald, desi berea e aproape la fel de scumpa. plange ti putin de mila, martirizeaza te – compasiune egal empatie. declama ca publicul s a plictisit. nu cred. sambata trecuta, la koze au fost intre 300 si 400 de oameni care s au simtit bine. la novotny / kienzl / holzgruber cam tot atatia. la fel, s au simtit bine. nimic despre kristal, desi sven vath e in stare sa rupa ceva din grupul celor care altfel ar fi venit in unul dintre locurile de care vorbeam mai devreme (mai degraba la koze). presupun ca 1000, 1000+ e numarul celor pe care i asteapta cei care fac fest uri gen avm. zic io: ar fi fost atatia oameni la cina, pe 4 nov, daca organizatorii nu si ar fi sabotat propriul event. nu mai spun de ce. iar pentru asta, abredross, au incasat o si in ziua urmatoare. e singura miscare pe care o poate face publicul dupa ce ti ai batut joc de el. chiar daca tu te ai dus dupa ce ai inghetat cu o noapte inainte. evident, nu e asta singurul motiv pentru care la mnac au fost atat de putini. ar mai fi macar unul – in afara de intamplarile legate strict de video, au mai fost yvat + cut si un dubious party cam dubios. deci nimic care sa atraga. o duminica fara nici un punct de greutate, desi banuiesc ca organizatorii stiu foarte bine ca e mai greu sa scoti oamenii duminica din case. senzatia mea e ca a doua zi de avm a fost gandita pentru public specializat (exceptand party ul ala de inchidere) sau n a fost gandita deloc. bad strategy. mika, organizatorii sa se ia de public doar atunci cand nu dau chix. iar voi, din nefericire, ati dat.

  39. din perspectiva mea, profesionalismul act-urilor nu scuza si nici n-o sa scuze niciodata diletantismul organizarii.
    poate ar fi mai bine s-o lasam mai moale cu programele masive de culturalizare (si depresile de dupa). la rockoletiv cum basca mea de au fost bani pentru caldura si vin fiert la un pret decent/ dar la silent disco? plus ca la rokolectiv era un haos pe la 11 de nu pricepeai nimic din cine performeaza, cine urmeaza, de ce nu e zgomot etc, in ciuda cetei de organizatori si voluntari.

  40. mi se pare deplasat sa te iei de oameni/ de public pentru ca nu a aparut la un eveniment. e ca si cum dupa seara premierei regizorul ar incepe sa scrie cronici de critica la adresa spectatorilor, ca sunt mofturosi needucati… pentru ca nu au fost prezenti la filmul lui.
    E bine ca ai mai multe di,rectii pe care s’o apuci, chiar daca asta te poate dezorienta ca ai de unde alege, ca vin “nume mari” dar se organizeaza si festivaluri independente. E ok ca sunt oameni care se scurg pe perne sau se dau cu capul de calorifer? Vrei un public androidizat clonat intr-o matrice audio – video?
    Credeam ca AVmotional nu-si propune sa fie un eveniment adresat maselor. Faima, popularitate, numar cat mai mare de adepti. Credeam ca organizatorii fac asta din pasiune, ca e ceva tare pentru ei, nu “ca se dau de ceasul mortii” organizand asa ceva.

  41. putina dreptate e si in anonim si in megatron dar si in stefan tiron. E situatie din aia, fiecare cu dreptatea lui. Observatia ar fi: decat sa va mancati unii pe altii, dragi organizatori, mai bine va uniti si faceti treaba mai mare(nu treaba mare).
    @mika, eu m-as arunca la boards of canada, apparat sau aphex.. 😀

  42. Ce ma bucur ca se comenteaza aici in draci (sau poate nu – k am auzit ca existau si cate 40 de commenturi pe thread) si e bine ca unii stau si asteapta bombe. sau nu e bine. cred ca traim ziua de apoi a asteptatului. asteptam enola gay cu venirea mesiei, asteptam sa se deschida portile cerului si sa se pogoare heruvimii si ingerii audiovizuali ca sa ne scape de plictisul ghenei festivalurilor de zi cu zi. si nu exista chiar nici un binom coca vs rocka sau necu versus cuno. toti suntem masa perditionis si e loc si de mai mult. si da omogenizare pt ca am ajuns sa ne omogenizam unii pe altii. ne antrenam unii pe altii si asa ar fi si de dorit. ne atrenam si mai abitir “sa dansez, sa ies”. Practic exista o forta necunoscuta care nu a fost luata in consideratie neam. Plictisul. Boring-ul – forta intunecata care care te rapune repede si pe nebanuite chiar cand incercai sa cunosti oameni. te intzeapa fin si da un fel furnicatura placuta in clipele de asteptare grele si de nesuportat, cand nu te mai inteapa nimic. pretentiosii merita, ahhh cum o merita. de la vizualurile castelului din otranto incoace o merita cu varf si indesat. unde e fiorul percutant care altadata imi declansa ploaie de neurotransmitatori pe sinapsa?

  43. E clar.Propun organizatorului urmatorului mare event sa ofere pe langa line-up deosebit, si ceva gratis (spre exemplu Cohiba pentru fumatori si Ritter Sports pentru nefumatori).

    Lasand umorul la o parte, e scarbos ce se intampla.Atat timp cat organizatorul este cel putin fairplay cu al sau client, nu vad de ce acesta face mofturi.Poate pentru ca asa e invatat, sa dea din nas, sa fie nemultumit.Noua colectie toamna/iarna 2006 este sa stai acasa, sa faci pe ranitul, nu sa iesi in oras mult, la orice eveniment/party.

    Probabil se intampla ce era pe cale sa se intample: THE CROWD JUST CAN`T HANDE IT!

  44. ce asteptam, erau sugestii constructive…:-/
    anonymous-itatea nu-mi inspira mare respect pentru raspuns detaliat, so:

    0. interpretezi gresit, mai citeste odata sau de mai multe ori.
    1. nu toate evenimentele sunt facute ca sa te distreze doar, cu toate ca si AVm a fost destul de “distractiv” anul asta.
    2. in articol nu e vorba doar de AVmotional, ci de public in general.
    3. sa ajungi la plictiseala e o problema personala, pe care nimeni nu e indatorat sa ti-o rezolve.
    4. O fi ceva la mijloc daca te simti in “peste cei 500 de oameni max” si asa de lovit/a de articol…
    5. Pina acuma tot timpul cineva se ia de organizatori si de artisti. Odata cineva are ceva de spus despre public si “ne luam in serios in halul asta”. Interesant… Sau cei care sunt pe scena si in backstage nu au dreptul sa zica nimic si sa aiba o parere? 😀

  45. daca in prima seara de avmotional ar fi fost 1000 de oameni, n ar mai fi existat nici articolul, nici post urile de mai sus, organizatorii ar fi fost fericiti, iar publicul ar fi fost mangaiat parinteste pe crestet (de catre organizatori). asa, publicul (evident, minus cei max. 500 care au fost la avm 3) isi ia suturi in gura pentru ca n a fost in stare sa reziste cuminte, cu o bere de la frigider in mana, intr un loc in care temperatura o batea pe aia de afara. mi se pare de kkt sa dai vina pe public cand tu, organizatorul, ar trebui sa te iei la palme pentru ca n-ai fost capabil (nu cred ca era un efort financiar urias, cat despre partea cu lipsa solutiilor tehnice, sa fim seriosi) sa incalzesti o sala.

  46. @rekabu – ce s-a intamplat? s-a inchis gigel.org si migrati catre feeder? Da’ pe bune, chiar nu poti lasa deoparte smartass-ismele si sa formulezi o critica de bun simt?

    A fost frig, sunt sigur ca mika&co. au inteles problema si data viitoare vor incerca sa faca totusi ceva sau nu vor mai tine acolo. Si sa sustii ca oamenii n-au mai venit la mnac pentru ca le-a fost frig la cina.. e un fel de a spune ca nu te mai urci in taxiuri pentru ca e aglomerat in autobuz.

    @Anonymus de deasupra: partea cu plictisitul e si nu e adevarata; si mie mi se intampla uneori sa ma plictisesc la diverse eventuri, dar asta nu e neaparat vina organizatorilor; adica – mai mult decat sa aduci acturi cat mai bune chiar nu stiu ce ai putea face ca organizator – eventual ar putea cineva la un event viitor sa aduca niste clowni sau niste hostese..

    si in legatura cu avmotional 3: serile au fost totusi diferite; a doua zi s-a spus foarte clar ca addictive tv vor tine un workshop (e inevitabil sa nu vezi aceleasi chestii), Eye of the Pilot a fost foarte misto; si apoi – filmuletele de la festivalul lor au fost extraordinare, yvat a fost bestial s.a.m.d. N-au fost chestii plictisitoare, ba chiar au fost foarte diverse (e adevarat, atunci cand faci un festival AV e cam greu sa scapi de limitarile inerente, si anume – imagine si sunet combinate, dar deh.. sunt sigur ca cineva pe lumea asta se va gandi sa organizeze un festival AV care sa aiba mai mult decat imagine si sunet).

    Iar ce zice omu’ (tiron) aici e de inteles, pana la un punct, si nu e chiar asa de tras de par; un public ti-l educi, e adevarat, si e chiar foarte bine ca cineva gandeste in termenii astia. Iar frustrarea omului e de inteles – chiar nu e usor sa pui mana sa faci ceva intr-o si sa iti iasa chestii foarte misto si sa vezi in jurul tau ca se intampla chestii foarte misto, si totusi sa primestii “felatii gratuite”(©mika) cu nemiluita.

  47. asta e chiar culmea. am ajuns si la concluzia ca publicul nu merita (nu stiu ce, nimic probabil), dar, numai dupa ce l-am si facut praf si pulbere in citeva trasaturi nervoase din condei. e clar, totul se reduce la “aia” care dau banu sa stea in primul rind si trag cocktailuri pe nas. vad mai sus o precizare, cum ca ar fi de fapt vorba de “oameni care au venit la avmotional 3 si sint interesati de evenimente in general”. despriere la fel de ambigua si chiar condescendenta. mie personal “line-up n stuff” mi se par in general boring, si am impresia ca organizatorii acestor chestii considera ca aducerea unor nume din zonele respective (nu ma pricep prea bine la felii categorii) este mai mult decit destul, este o treaba formidabila, este un efort pe care, iata, nerecunoscatorii astia de bucuresteni, saracii, cam prea omogeni, nici macar nu sint in stare sa-l aprecieze. mi se pare un cerc cam vicios. si eu stiu cam exact pe cine aduce cutare si cutare. pina la urma, sa vorbesc un pic despre mine: imi place sa dansez, sa ies, sa ma inspir, sa ascult muzica, sa gindesc, sa ma imbat, sa cunosc oameni etc. chiar nu sint din categoria care sa strimbe din nas la orice fisura intr-o organizare de la care m-as astepta sa fie impecabila, dar nici sa ma imbecilizez holbindu-ma non stop la partea plina a paharului nu prea imi mai convine (de exemplu, tot aud ca la mnac locul este imposibil pt un sunet rezonabil, atunci cum se face ca la my robot friend s-a auzit cristal..?. obiectia mea principala si fireasca la evenimente este ca ma plictisesc. cred ca organizatorii isi dau si ei seama de asta, ar trebui sa fie cosmarul lor, nu? numai ca observ ca in loc sa fie preocupati de acest amanunt, prefera sa mature sub pres aruncind cu pietre in stinga si-n drepta. de ce ma plictisesc? pt ca la avmotional de exemplu, vezi 2 zile chestii din aceiasi felie, generoasa ce-i drept, dar parerea mea este ca parca s-ar fi vorbit toti sa cinte/ proiecteze cam aceleasi treburi pentru cunoscatorii care rezista. gata, am impartit bucurestiul in doua, cunoscatori si nerecunoscatori, cine nu e cu mine e impotriva mea, calea de mijloc, diversitatea, astea-s niste bazaconii. nu depasim deloc etapa cu rockeri si cocalari? iar sugestia mea ar fi: dragi organizatori, daca tot e greu si va chinuiti de nu mai puteti sa ne faceti si noua evenimente in bucuresti, macar nu lucrati de mintuiala ca sa nu ne pierdem cu totii timpul, si banii. nu sintem (chiar) toti niste maimute care arunca cu bani din masini noi zbierind spre concertul lui bolton de la sala palatului. e loc de mai bine. inca astept sa vad bomba eclectica sa explodeze nu numai cu o serie impresionanta de laptop people… daca asta ma face in ochii vostri “un pretentios care nu merita”… asta e. inchei spunind ca partea cu “publicul pe care l-am educat asa…” este chiar jenanta, numai in romania de care tot voi va plingeti se poate auzi asa ceva, pt ca nicaieri altundeva nu se ia cineva in serios in halul asta.

  48. si a doua zi la MNAC? sau acolo era prea cald, prea departe si prea duminica? chiar ne-ar folosi sa stim.

    p.s. ne cerem scuze inca odata ca nu am putut gasi o solutie financiara si tehnica de a incalzi locul 🙁

  49. in mare parte ai dreptate. dar in special la acest eveniment n-a fost multa lume din cauza frigului..iar multi din cei care au fost au plecat repede din acelasi motiv

  50. Chiar daca este evident as vrea sa precizez: nu e vorba despre oamenii care au venit la AVmotional 03 si sunt interesati de evenimente in general. Este vorba de publicul peste cei 500 de oameni max, pe care se pare ca trebuie sa-l atragi si cu altceva decat line-up n stuff. Cu ce? Daca nu par destul de palpitante line-up’n’stuff, asteptam sugestii:-)

Leave a reply (we review all comments)