Festivalul Temps d’Images #8 @ Cluj

temps d'images 8

temps d'images 8

Festivalul Temps d’Images #8 @ Cluj
7 – 14 Noiembrie

Festivalul Temps d’Images, ajuns la cea de-a opta ediție, va avea loc la Cluj între 7 și 14 noiembrie 2015. Tema festivalului din acest an este Corp Comun, iar artistul asociat este Alexandra Pirici. Festivalul cuprinde, ca în fiecare an, și Platforma Independentă de Artele Spectacolului (12 – 14 noiembrie) – cadru în care publicul clujean va avea ocazia să descopere cele mai recente și reprezentative producții de teatru și dans contemporan din scena independentă românească.

Cele opt zile de festival reunesc 19 spectacole de teatru, dans sau performance, două lansări de carte și una de revistă, o proiecție de film și o instalație, un concert și numeroase întâlniri și discuții cu publicul și artiștii invitați.

„Corp comun“
Ce înseamnă să lucrezi în colective de artiști în care ideile reprezintă un bun comun, iar auctorialitatea individuală nu mai este vizibilă în sine? Cum gestionăm apartenența la un grup, solidaritatea și integrarea în raport cu nevoia păstrării propriei individualități și a propriei voci creative? Avem nevoie de un corp comun pentru a ne face vocea auzită, individual și colectiv? Sau avem nevoie de eroi, de personalități izolate care să ne reprezinte? A face corp comun și bunurile comune sunt ele o ficțiune?

Continuând linia curatorială ce urmărește cartografierea performativă a celor mai importante și stringente tematici socio-politice ale lumii contemporane, această ediție a Festivalului Temps d’Images interoghează „Corpul comun“ printr-o paletă largă de expoziții și conferințe, dar și creații performative: premiera românească a piesei Pulverizare de Alexandra Badea (regia Frédéric Fisbach), despre globalizarea dezumanizantă a muncii, lectura piesei Căpcăuni de Yann Verburgh, spectacolul lui Raul Coldea și Petro Ionescu, Provizoriu, o abordare a invizibilității sociale în România, The State, un performance de Alexander Manuiloff (Bulgaria) despre valorile comune ale cetățeniei, Balansé, spectacol de dans ce reia istorii ale mișcării în corpul singular al coregrafei-performer Agnès Dru, și performance-ul de animație al artistului vizual Ciprian Mureșan, Untitled. O secțiune specială e dedicată creațiilor tinerilor artiști emergenți: Staff, un performance de Andreea David și Ingrid Berger, Ghinga, o dramatizare a romanului lui Dan Coman și Nud de femeie brunetă, un performance de aceeași Andreea David. De asemenea, Festivalul va găzdui proiecția filmului Martei Popivoda (Serbia), How Ideology Moved Our Collective Body și două lansări de carte: Fraierilor, o carte despre implicare civică și despre modul în care cultura poate genera schimbări majore de mentalități (autor: Mihai Goțiu) și Sfîrșitul regiei, începutul creației colective în teatrul european, o antologie de eseuri coordonată de Iulia Popovici.

În cadrul Platformei Independente de Artele Spectacolului se întâlnesc în această ediție producții care chestionează în același timp modalitățile colaborative de lucru artistic și (de)solidaritățile vieții noastre. Pentru că meriți (proiect observațional coordonat de Bogdan Georgescu) confruntă presiunile normative la adresa corpului femeii. Gândirea socială patriarhală este chestionată și în You Might as Well Have Sung the Swedish National Anthem performance-ul pentru un spectator-bărbat (one-on-one) al lui Farid Fairuz. Voi n-ați văzut nimic (one-man show creat de Alex Fifea, Cătălin Rulea și David Schwartz) pune în scenă abuzul social, în timp ce Foamea noastră cea de toate zilele (Radu Apostol și Ana Mărgineanu) propune o explorare directă a naturii sărăciei și a felului în care ficțiunea poate influența realitatea, Produse domestice (Ioana Păun și Xandra Popescu) aduce împreună tema exploatării domestice a femeii, pe cea a abuzului și a precarității, iar concertul-performance Parental Ctrl (Sinkó Ferenc) vorbește despre generația Y și părinți, despre dependența de tehnologie și evadarea din realitate.

Din nou, Festivalul a comisionat și coprodus două spectacole ce abordează subiecte delicate și puțin reprezentate: violența pornografică și modul în care ea se infiltrează în relațiile umane cotidiene (Cunthate[Ură] de Nico Vaccari), construcția identitară și complicatele interacțiuni sociale ale persoanelor transgender din România (Ea e băiat bun, o monodramă de Eugen Jebeleanu, avându-l în distribuție pe Florin Caracala).

Artistul asociat al festivalului Temps d’Images în 2015 este Alexandra Pirici, artistă care lucrează nedisciplinat, între coregrafie, arte vizuale și muzică. În 2013, a semnat împreună cu Manuel Pelmuș acțiunea continuă O retrospectivă imaterială a Bienalei de la Veneția, iar lucrările ei au fost prezentate în contexte ca Van Abbemuseum, Centre Pompidou, Manifesta 10, Hebbel am Uffer etc. În cadrul festivalului, Alexandra Pirici prezintă Instrumente delicate manipulate cu grijă, o acțiune continuă co-produsă de imagetanz/brut Viena și Centrul Național al Dansului București, în care se întâlnesc preocupările artistei pentru memoria individuală ca arhivă subiectivă și readucerea artei muzeificate la o dimensiune uman-corporală, și un concert, sub numele Adda Kaleh. Împreună cu Alexandra Pirici a fost curatoriat și o parte din programul discursiv și de expoziție al Festivalului:  performance-ul tactil one-on-one al Mădălinei Dan, The Agency of Touch – care are drept miză redescoperirea corpului tactil, prezentări și discuții cu Nick Srnicek, Helen Hester, Raluca Voinea, un eveniment dedicat fotbalului feminin, precum și instalația Social Fiction a Prosper Center, care încorporează piese din colecția toamnă-iarnă 2015 și o aplicație mobilă.

PROGRAM:
http://issuu.com/tempsdimagescluj/docs/temps_d_images_8_brosura_pe_pagini

BILETE:
https://www.biletmaster.ro/ron/PlaceInfo/2058/Festival-Temps-D%E2%80%99Images
www.tempsdimages.ro
facebook.com/TempsDImagesCluj

Bilet normal:
15 RON preț întreg
10 RON cu reducere pentru elevi, studenți și pensionari

Bilet+:
20 RON preț întreg
12 RON cu reducere pentru elevi, studenți și pensionari

Abonament pentru 5 spectacole:
60 RON

Eveniment special : Foamea noastră cea de toate zilele, de Ana Mărgineanu și Radu Apostol:  30 RON preț întreg / 15 RON cu reducere pentru elevi, studenți și pensionari.

Biletele pot fi cumpărate în avans, online prin Biletmaster.ro și la Agenția Teatrală (P-ţa Ştefan cel Mare nr. 14 ) deschisă de marți până duminică  între orele 11:00 – 14:00 şi 15:00 – 17:00. În limita locurilor rămase disponibile, biletele se vor pune spre vânzare la locație cu o oră înainte de începerea evenimentelor – la prețul unic al biletului întreg.

LOCAȚII:

Fabrica de Pensule
Sala Studio (etaj 1), Sala RAP (etaj 2),  Galeria Plan B (parter), Lateral ArtSpace (etaj 1), Bar (etaj 1), Superliquidato Gallery (etaj 3)
Boiler Club
Str. Henri Barbusse, nr. 59-61
Sala Radio Cluj
Str. Donath, nr. 160
REACTOR de creație și experiment
Str. Petőfi Sándor, nr. 4
Cinema Mărăști
Str. Aurel Vlaicu, nr.3
Urania Palace
Str. Horea, nr. 4

Pentru performance-urile Agency of Touch – Mădălina Dan și You Might as Well Have Sung the Swedish National Anthem – Farid Fairuz, locațiile vor fi comunicate participanților pe bază de înscriere.

Leave a reply (we review all comments)