feeder insider w/ Atouck [ro]

feeder insider w/ Atouck [ro]

Atouck este Andrei Barbu. producător, dj şi promotor al muzicii de calitate. Cariera sa muzicală a început în anul 1999, când, împreună cu Vali Umbră (Subcarpaţi) a înfiinţat OSP, o trupă de hip-hop bucureşteană cu multe performance-uri live. Anul 2004 l-a găsit experimentând cu producţii proprii ambient, trip-hop, drone, breaks şi drum and bass, iar din 2009 a deschis un dialog nemijlocit cu publicul său, devenind dj.

Proiectul Soundsphere a luat naştere în toamna lui 2012, şi este ideea lui Atouck de a uni producţii ale prietenilor săi, realizate pornind de la acelaşi sample pack, într-o compilaţie lansată la labelul DaP Station (US) şi pe site-ul soundsphere.ro. Succesul primului release a atras artişti internaţionali iar acum Soundsphere a ajuns la numărul 5, lansat pe 27 septembrie 2014, la Galeria IX. Ne bucurăm să îl avem că invitat pe Atouck în insiderul de săptămâna aceasta.

Hello, Atouck!
Iată ce ar vrea feeder să ştie despre tine:
(please, fill in the blanks)

Dacă ar fi să mă transform într-un animal pentru o zi, mi-ar plăcea să fiu… delfin.
Un fel de mâncare pe care nu l-aş refuza niciodată… bounty.
Din categoria “gear”, instrumentul meu preferat este…clapa mea Evolution MK-449C.
Sound… + sphere = LOVE.
În loc de beat, prefer… drone.
Îmi place să colecţionez… muzică.
Numărul meu norocos… 146,754.
O fază amuzantă… Copil fiind eram cu un prieten rapper care purta blugii lăsaţi rău şi era perioada aia a anului când se topeşte zăpada. Ăsta voia să se urce în autobuz iar la uşă era o mare baltă de apă. Şi pentru că avea blugii lăsaţi rău se împiedică şi cade pe spate fix în balta aia mare şi rămâne acolo aşa cu o privire de resemnare care m-a făcut să râd cu lacrimi şi să nu uit asta niciodată
3 piese care te-au marcat pentru totdeauna… Boards of Canada – Dawn Chorus, Vibrasphere – Tierra Azul (Omnimotion Featuring Krister Linder Remix), Pink Floyd – The Great Gig In The Sky

 

Neon: Salut, Atouck! Ce se petrece, cum îţi merge?! Prin anii 2000 erai pe zonă, la Romană, şi rapuiai cu fratele Vali Umbră. Spune-ne un pic despre OSP şi vremurile acelea… Cum ai ajuns de la 16 bars la armonii multidimensionale?

Atouck: Bine te-am găsit Neon! Romană, ce vremuri!! OSP a fost (şi este) proiectul meu şi al lui Vali de hip-hop. Când ne-am întâlnit ne-am dat seama că putem să facem asta şi să o facem bine, aşa că dădeam rime cu orice ocazie, mai ales când se strângea gaşca şi ieşea cu paranghelie. Gaşca pe vremea aia însemna vreo 40-50 de oameni toţi implicaţi în treaba cu cele 4 elemente ale hip-hop-ului, fiecare participa cu ceva la cultura asta, eram toţi foarte uniţi. Pe atunci ne-am cunoscut şi noi! Eu cu Vali eram MC, mereu compuneam rime şi căutam beat-uri să dăm pe ele. Am scos un album la Hades Records al lui Kombat, am colaborat cu Paraziţii o vreme (avem şi o piesă scoasă cu Cheloo pe Fabricant de Gunoi), am avut numeroase concerte prin Bucureşti şi prin ţară. În tot acest timp am fost atras de partea de producţie din ce în ce mai mult, iar unele circumstanţe m-au făcut să mă las de MC-ală şi să rămân în producţie, influenţat fiind foarte mult de muzică electronică pe care începusem să o studiez efectiv. Încet încet de la beat-urile clasice la 96 de bpm am explorat muzică electronică în toate formele ei încercând să învăţ din toate părţile câte ceva. Elementele de psychedelic m-au influenţat şi mă vor influenţă mereu cel mai mult, cumva se şi aşează bine pe felul meu de a fi.

N: Trecând direct la subiect: Vrem să ştim mai multe despre proiectul Soundsphere! În ce context te-ai gândit că era necesară apariţia acestei compilaţii şi care a fost demersul? Cum ai ajuns de la patru piese pe primul release la trei duzini pe ultimul Soundsphere?
A: Soundsphere a fost o idee spontană care mi-a venit după un party de muzică electronică pe care l-am organizat în Bucureşti în toamna lui 2012. Acolo am mixat prima dată producţia mea ţinută în buncăr până atunci şi a avut un succes neaşteptat. Cei prezenţi mi-au dat un feedback incredibil, pozitiv, lucru care m-a făcut să mă gândesc la un release. Cum atunci eram într-o gaşcă în care majoritatea erau producători de muzică electronică sau lucrau prin studiouri dar nu aveau piese scoase, sau poate 2, 3 puse pe net, m-am gândit să facem o compilaţie şi să producem cu acelaşi sunete, dar fiecare să creeze în felul sau. Aşa a luat formă primul sample pack pe care l-am dat la cei apropiaţi mie atunci, care au rezonat cu ideea: Vali, Ziazin şi Plastic Rubberbands. Câteva luni mai târziu deja erau şi alţii interesaţi să participe. Apoi au început să apară şi artişti străini şi toată treaba a devenit serioasă, tratată cu profesionalism. Vorba s-a dus departe destul de repede şi volumele proiectului au început să se adune. Release-urile la labelul Dap Station m-au ajutat foarte mult să întru în legătură cu mulţi dintre artişti, dar şi partea de pasiune pentru muzică, digging, organizare şi multe multe conversaţii pe net.

N: Care este procesul de selecţie a artiştilor şi pieselor care intră pe compilaţie? Observ abordări diferite ale genurilor muzicale şi totuşi ele au un numitor comun. Care este acela şi, în calitate de curator al proiectului, cum ai descrie această fuziune de stiluri şi genuri?
A: După ce lucrez pachetul de samples îi anunţ pe toţi implicaţi în proiect că e timpul să facem treaba. Artiştii care participa fie ştiu de proiect şi vor să se implice fie nu ştiu, îi găsesc eu pe net şi pentru că îmi place muzica lor le trimit detalii. 98% din cei pe care îi contactez îmi trimit piese şi se arată foarte bucuroşi de ideea de a face o compilaţie pornind de la aceleaşi sunete. Multora li se pare o provocare. Selecţia o fac atunci când îl contactez pe un artist şi îi zic de proiect. Sau când sunt contactat eu de cineva şi îmi place ce face. Cei implicaţi mereu îmi trimit piese de calitate, deci nu stau să aleg, le public direct pe VA-uri.
Soundsphere e fusion, e cross-genre, nu sunt limite impuse în producţie, toţi au înţeles de la sine despre ce e vorba. Fiecare vrea să arate ce poate să facă cu un sample pack, fiecare are un stil unic. Sfera sunetelor nu ţine cont de stiluri muzicale ci de skill-uri individuale. Există totuşi o decizie unanimă să nu fie incluse piese cu un bpm prea mare.

N: Dacă te gândeşti la scena locală de muzică electronică downtempo, ambient, drone, experimental, în termeni de bine sau rău, care sunt valorile pozitive şi ce ar trebui îmbunătăţit?
A: Sunt mulţi artişti în zona downtempo/ambient la noi, dar foarte puţine event-uri. Asta atrage de la sine o expunere limitată. Internetul, deşi ajută foarte mult la răspândirea muzicii, crează nişe. Poate că te ascultă 50 de inşi în Japonia, dar în ţară ştiu 10 inşi de tine. Sau invers. Asta poate să fie şi bine şi rău, depinde cum priveşti lucrurile. Eu cred oricum că totul se rezumă la evoluţia personală, la studiu, la o abordare deschisă la orice, din punct de vedere muzical. Munca în muzică se traduce prin calitate. Calitatea atrage ascultători de calitate. Se produce ambient excelent în România şi mulţi dintre artişti au event-uri în afară, dar creşterea unei scene de astfel de muzică e destul de greu la noi. Un număr mai mare de event-uri dar şi o educare a publicului în acest sens n-ar strica deloc.

N: Recent ai pus muzică la Ambientalica, seara de ambient şi downtempo organizată de DJ Vasile în fiecare joi. Tot acolo, în august, l-am putut ascultă pe Moose Dawa [SE], unul dintre artiştii prezenţi pe ultimele 2 compilaţii Soundsphere. Ar fi oare oportună o colaborare extinsă între Soundsphere şi Ambientalica, ambele dedicându-se aceluiaşi spectru al muzicii electronice?
A: Mie mi-a plăcut Ambientalica din prima şi m-am bucurat să fiu invitat să mixez alături de Vasile şi de Zniff. Mai ales că totul se învârte în zona de downtempo şi experimental. Având în vedere că există o viziune comună deja am început o colaborare mai extinsă cu Ambientalica. Pe lângă participarea mea cu dj set-uri sau experimente sonore voi propune artişti dintre cei prezenţi pe compilaţiile Soundsphere, să vină să ia parte la event-uri, să îşi expună producţiile live sau să mixeze.

N: Cum a fost la ultimul party Soundsphere, la Galeria IX, când ai pus muzică alături de Abstract Optim şi Fănescu? Deoarece fiecare dintre ei au producţii de calitate pe compilaţie, mă întreb totuşi, de ce aceşti artişti nu au o aşa mare popularitate în cluburile bucureştene?
A: Petrecerea de lansare a volumului 5 a fost un succes. Muzica pe care noi am expus-o acolo, sesiunea de live digital painting a crew-ului King Cloud, visual-urile lui Vloop şi prezenţa pe partea de streaming la DelaHaze FM au făcut că experienţa să fie una completă. Atunci Soundsphere nu numai că s-a auzit, dar s-a şi simţit. Asta s-a văzut ulterior şi pe internet, numărul de play-uri şi de download-uri crescând destul de mult pe pagină de bandcamp a proiectului Soundsphere. A fost minunat să mixez alături de Abstract Optim şi de Fănescu, ambii producători desăvârşiţi. Mă bucur că am avut ocazia să îl prind pe Abstract prin România exact când trebuia făcut party-ul de release, iar pe Fanescu îl ştiu de mult, de la Romană. Şi el tot aşa a fost prins de producţie şi de mixing de electronică mai mult decât de hip-hop. Fănescu are event-uri în zona techno şi house prin capitală. Nu foarte dese, când vrea el, cum pică. La fel şi Abstract Optim, deşi el vine din Republica Moldova. Nu aleargă nimeni după popularitate în treaba asta.

N: Ce planuri ai pentru viitor? Am vrea să ştim dacă ai început să strângi material pentru Soundsphere 6 şi la ce artişti te mai gândeşti în vederea unei colaborări?
A: Am ceva planuri, timp să fie! Deja am început să lucrez la noul site al proiectului, care va avea şi o parte de content şi de informaţii legate de artişti, release-uri şi evenimente. Plănuiesc (şi tot plănuiesc) să îmi termin nişte producţii pentru un EP sau LP. În paralel deja port conversaţii cu mulţi artişti noi interesaţi să participe pe compilaţii. La sample pack nu am ajuns, e programat pt iarnă. Şi tot atunci o să îmi şi definitivez ideile pentru următoarele volume. Legat de colaborări, o să apară la un moment dat ceva pe net semnat Atouck şi Ziazin, voi mai lucra şi cu Ana Maria Irimia, vocea de pe “Zâmbeşte” şi “Pădurea de Salcâm” şi cu oricine altcineva care apare pe drum şi leagă o idee bună de a lui de o idee bună de a mea.

N: Feeder împlineşte 10 ani. Suntem curioşi, când şi de ce ai intrat pe feeder.ro pentru prima dată?
A: La mulţi ani! Pe site am intrat prin 2008 după party-ul de la fabrica şi am intrat din curiozitate. Apoi a devenit bookmark, hehe.

N: Merci, bro. A mai rămas ceva nespus?
A: Mersi de invitaţie Neon, numai bine şi dacă a rămas ceva nespus ne găsim şi povestim!

photos by feeder.ro

Leave a reply (we review all comments)