“Copii răi” de Mihaela Michailov @ Control

“Copii răi” de Mihaela Michailov

One-woman show cu Katia Pascariu

Regie: Alex Mihăescu
Muzica live: Edi Jak Neumann
Miscare scenica: Farid Fairuz

Artist charge: 30 lei sau 20 lei cu tarif redus.

Fb event
Open doors: 19:30h
Sala Berlin/ Club Control – Str. Constantin Mille, nr. 4

REZERVARI: 0728072362

“Copii răi” este un spectacol despre sistemul de educaţie din România, despre formele de violenţă care transformă o pedeapsă aparent banală într-o ameninţare colectivă, despre relațiile de putere copii-profesori-părinți, despre influența grupului în raportarea individuală la propriile acțiuni și reacții, despre tensiuni extreme și pericolul abandonului școlar.

“Copii răi” pleacă de la un caz real, pe care echipa spectacolului l-a documentat în școală.

“Copii răi” este un text-confruntare cu sistemele care ne cresc mari, care ne-nvaţă ce-ar trebui să ne reprezinte şi ce-ar trebui să fim. Care ne transformă în lideri înainte să ne lase să fim copii.

“Un spectacol-manifest despre şcoala românească” (România liberă)

Spectacolul a fost selecţionat la „Zilele Culturii Române” la Munchen, în octombrie 2011, în cadrul Zilelor Culturii Române, la Gasteig – Black Box Theatre.

*
„Copii răi” e o monodramă care „atacă” subiectul foarte puţin investigat, nu numai în artă, al copilului faţă în faţă cu un sistem care nu îl ajută, care nu ţine cont de nevoile şi dorinţele lui, ba chiar poate să îi facă rău. – Robert Balan, Romania Libera

*
One woman show construit ca o serie de monoloage ale celor implicaţi în cazul fetiţei bătute, spectacolul îi permite Katiei Pascariu o performanţă actoricească. Cu ajutorul regizorului Alex Mihăescu, actriţa găseşte măsura exactă între alb şi negru. Copiii sînt şi candizi, şi vinovaţi, părinţii poate au circumstanţe atenuante, profesorii fac ce li se cere într-un sistem rigid şi expirat de învăţămînt. Nimeni nu e perfect inocent sau categoric vinovat, cert este că există o traumă. – Oana Stoica, Dilema Veche

*
Prin scriitură (Mihaela Michailov) şi prin găsirea bunelor soluții de abordare scenică şi mixaj cu filmul (Alexandru Mihaescu), dar mai ales prin concentrarea şi stăpînirea de sine de care dă dovadă actriţa Katia Pascariu, neintimidată de trecerile rapide de la o ipostază la alta, spectacolul devine o demonstraţie convingătoare cu privire la efectele perpetuării unor strategii educaţionale vetuste, ameninţând să pericliteze grav buna creştere şi dezvoltarea noilor generaţii. – Cristina Modreanu, ArtActMagazine

Tags:

Leave a reply (we review all comments)