Camera Sambo cu Rodion G.A. şi Veronica Vasicka

  • by

Rodion G.A. a mai apărut pe Feeder ca pioner al new-age-ului românesc – se întâmplaacum câţiva ani cu “Stele şi Lumini”.

Joi 7 martie la Control

Rodion revine în București în formulă completă de live, faimoasa formație Rodion G.A. capătă un nou corp. Future Nuggets crew îi asigură noua garnitură de muzicieni pentru prima auditie în concert, după treizeci de ani, a celebrelor piese marca inconfundabilă Rodion. După ședințele miraculoase și revelatoare cu magnetofon și benzi e momentul pentru o descindere în forță a grupului ce probabil că nu poate fi supraestimat în istoria rock-ului progresiv românesc.

Ca mulți alti copii New York-ezi optzeciști, Veronica Vasicka și-a petrecut o parte din adolescență la vânătoare de discuri, în căutarea unor specii necatalogate încă. Cu antecedente majore în New Wave și o predilecție pentru sintetizatoare mai mare decât cea pentru chitări, s-a trezit cultivând un interes spontan în câteva genuri foarte specifice, avându-i ca punct de pornire pe Chris & Cosey și Throbbing Gristle, cu extensii în industrial și synth-pop de extremă stanga.

Absolventă în fotografie la Rhode Island School of Design, se întoarce la New York în plină renaștere a unei scene a synth-lui și a frezelor asimetrice. Pune umărul la înființarea East Village Radio, un radio online. Emisiunea ei de duminică seara, unde pune un mix unic de muzică electronică (pe care o numeste “minimal wave”) devine imediat hit local în scena menționată, și nu numai. O descriere evazivă a “genului” ar fi – un mix arctico pop analog francogermanobelgianobritanicoscandinav de trupe aflate la limitele legendelor urbane locale, cu albume scoase pe viniluri și casete la label-uri cu nume fantastice, în ediții dureros de mici, de obicei.

Începe treptat să ia firul discurilor, să licențieze o parte din albumele și single-urile de pe lista cu specii pe cale de dispariție. Label-ul ei devine aproape peste noapte unul dintre cele câteva considerate contemporan-culte, iar ea, un tastemaker cu influență de grad zero (zvonurile spun că urmeaza să fie menționată, alături de Richard Meier și Julian Schnabel, într-o carte ce are ca subiect un top al personajelor notabile din NY). Adițional mai operează și Cititrax, sub-label dedicat unor artiști ceva mai contemporani dar adepți ai aceleiași estetici minimalisto-synthetice de mai sus.

Tags:

Leave a reply (we review all comments)