Grolsch „inaugurează” Experience Hotel: timpul se oprește în loc pentru 14 experimentaliști

Grolsch „inaugurează” Experience Hotel: timpul se oprește în loc pentru 14 experimentaliști

Grolsch „inaugurează” Experience Hotel: timpul se oprește în loc pentru 14 experimentaliști

Kant spune că omul nu poate cunoaşte nimic în afara timpului pentru simplul fapt că acesta este o formă indispensabilă a felului în care omul percepe lumea. Timpul se află în om, în simţurile sale, precedând orice contact al său cu lumea şi, dacă aceasta ajunge să aibă timp, se datorează tot omului, datorită sensibilității sale care îl face posibil. De mii de ani timpul reprezintă un pilon principal al existenței noastre. Ne odihnim, muncim, ne distrăm, visăm în funcție de percepția noastră asupra timpului. În ultimii 50 de ani, viteza cu care societatea se dezvoltă a făcut din timp resursa supremă. De-aici, deadline-uri presante care ne testează creativitatea în fiecare zi. Dacă am câștiga mai mult timp, dacă acesta ar ajunge să fie nelimitat,cum ar arăta lucrurile create de noi?

Grolsch a creat Experience Hotel, un spațiu în care timpul nu există și unde 14 experimentaliști își vor testa creativitatea pe parcursul a patru zile. Acest spațiu a fost creat tocmai pentru a răspunde întrebării legate de relația dintre timp și creativitate.

Și pentru ca totul să fie înregistrat, analizat și raționalizat, pe măsura experimentului, sociologul şi doctorul în ştiinţele comunicării Dan Petre și psihologul, psihoterapeutul și antropologul Mugur Ciumăgeanu se vor alătura experimentului. Cei doi cercetători vor verifica modul în care lipsa reperelor temporale influențează creativitatea umană.

Cei 14 curajoşi și adevărați Experimentaliști, care și-au dat acordul pentru a participa la acest proiect sunt: ilustratorul Ana Botezatu, prezentatorul Radio Guerrilla Bogdan Șerban, jurnaliștii Cristian Neagoe, Cristian Lupșa, Vlad Tăușance și Vlad Ursulean, artistul Doru Trăscău, pictorul Dan Ungureanu, cofondatorul Artskul Georgiana Toea, cofondatorul revistei TATAIA Ioana Cotulbea, actrița Ioana Blaj, cântăreața de jazz Luiza Zan, editorul LOVE ISSUE Constantin Nimigean și coregrafa Mădălina Dan.

„Invitații noștri sunt parte a publicului țintă principal al Grolsch, unul valoros cu interese și manifestări în zona culturală”, spune Andrei Lăscuț, Brand Manager Grolsch. „Din totdeauna timpul a fost cea mai de prețuit resursă. Iar în ziua de astăzi acest fapt este și mai evident. Tocmai de aceea ne-am propus să descoperim cum poate influența timpul creativitatea umană prin intermediul invitaților noștri. Propunem un spațiu în care timpul nu mai există, în care orele și minutele, așa cum le știm noi, nu mai înseamnă nimic, vrând să înțelegem cu exactitate ce pot produce unele dintre cele mai creative minți în condițiile unei asemenea provocări.”
Dan Petre, în calitate de conferențiar universitar doctor, predă cursul de publicitate la Facultatea de Comunicare și Relații Publice din cadrul SNSPA. Mugur Ciumăgeanu a fost stagiar la spitalul Pitié-Salpêtrière în Paris și a condus Centrul Național pentru Sănătatea Mintală din București. Unul dintre

studiile de la care au pornit experimentul Grolsch este realizat de Michel Siffre, cel care a dat naștere domeniului cronobiologiei umane, o ramură a biologiei ce se ocupă cu ritmurile fiziologiei naturale. Michel Siffre a efectuat în mai multe rânduri experimente prin care voia să descopere cum este afectat ritmul biologic în lipsa reperelor de timp. Descoperirea sa cea mai importantă a fost faptul că oamenii dezvoltă un ceas biologic independent de ciclurile zilei terestre.
„Grolsch este unul dintre puținele branduri care au curajul să inițieze un proiect atât de nonconformist. Sunt încântat să fac parte din acest proiect. Este o șansă extraordinară pentru mine să am posibilitatea să observ îndeaproape schimbările prin care vor trece participanții. La finalul experimentului voi realiza un studiu, alături de Dan, care va include observațiile noastre”, declară Mugur Ciumăgeanu.
Vă invităm să aflați mai multe detalii despre experimentul Grolsch vizitând www.experimentalist.ro.

Grolsch este un brand premium de origine olandeză. Cu un istoric ce prezintă 400 de ani de experiență, Grolsch folosește și astăzi rețeta și secretele primite moștenire.

Brandul se adresează tinerilor nonconformiști, atrași de arta contemporană și activitățile experimentale. Sloganul sub care activează Grolsch este “Proud Sponsor of the Experimentalists”.

4 thoughts on “Grolsch „inaugurează” Experience Hotel: timpul se oprește în loc pentru 14 experimentaliști”

  1. Și pentru ca totul să fie înregistrat, analizat și raționalizat, pe măsura experimentului, sociologul şi doctorul în ştiinţele comunicării Dan Petre și psihologul, psihoterapeutul și antropologul Mugur Ciumăgeanu se vor alătura experimentului. Cei doi cercetători vor verifica modul în care lipsa reperelor temporale influențează creativitatea umană.

    DEEP.

Leave a reply (we review all comments)