LOCATIA PERFECTA PT CONCERTE ?!??!!!



Am observat ca dupa fiecare eveniment mai important (mai ales cele in interior) toata lumea se vaita de sunet, fum, cozi la intrare, organizare proasta etc.
Nu-mi aduc aminte acel eveniment de care toata lumea sa fie multumita.
Sunt f curios cum vedeti voi rezolvarea acestor probleme legate de locatie in primul rand si mai exact daca puteti propune o locatie (sau mai multe) ca fiind ok pt evenimente muzicale.
Organizatorii au incercat tot felul de locatii care sa multumeasca pe cat mai multi. O sa incerc sa ma concentrez pe locatiile indoor, care nu sunt f multe totusi. Cam pe toate afisele vezi aceleasi locatii: Arenele Romane (acoperite iarna), Preoteasa, MNAC, Test Point (actual Fabrica), Why Not (cu enshpe denumiri ulterioare, actual Becker Brau Live Music), Space (actual Live Club), Studio Martin, Fratelli Studios (Dj Krush), Sala Polivalenta, Sala Palatului, Sala Agronomia, Casa Tralala (cred ca merita si ea amintita), Orange Concept Store, White House (fostul spatiu de deasupra Terasei Cina), pavilioane din cadrul TIB, Gossip sau alte locatii de unica folosinta gen Palatul Bragadiru (Swatch Instant Store) si fosta Fabrica de Ciocolata (Stereo Avalanche) etc
Sigur mi-au scapat cateva dar o sa le adaug ulterior.
Deci, unde considerati ca e cel mai potrivit sa se organizeze evenimente?
Adevarul e ca organizatorii sunt pusi in situatia de a alege din doar cateva locatii (ma rezum la bucuresti). Care sunt preferatele voastre?

23 thoughts on “LOCATIA PERFECTA PT CONCERTE ?!??!!!”

  1. old sick aka rusty pain

    simt de multe ori ca noi mergem la evenimente pt a gasi nod in papura.inteleg si rostul asta dar de multe ori exageram si ajungem sa fim romanii pe care ii injuram.majoritatea organizatorilor chiar se agita mult ca petrecea lor sa iasa cat mai bine.eu unul merg peste tot dau sansa mea fiecarui evenimet sau cum vreti sa numiti, inclusiv din tara (vezi dela hoya aeroport etc).CUMPARA BILETE CA SA EXISTE EVENIMENTU:)Daca ne uitam in gradina vecinului(kristal etc) vedem parca mai multa solidaritate,ganditi va la migratia din discoteca la after hours , nu stiu cate de taxiuri se pun in miscare de catre petrecareti.si noi comentam ca este berea cu 1 leu mai mult sau nu dau 20 pe intrare vada scene bogate in dj. eu am constiinta impacata.f bun subiectul! este foarte greu de gasit o locatie si dupa ce o gasesti sa vezi tata dureri de cap cu propietarul care a inchirat la nu stiu ce firma care firma aia este inregistrata in cipru si nu gaseti pe nimeni :)eu ma distrez peste tot inclusiv fartelli ca le-am distrus un tort.

  2. pune-mi si mie raspunsul pentru mircea nanca te rog ca vreau sa explic ce am vrut sa zic mai sus si el poate nu a inteles n-as vrea sa ramana discutia la nivelul asta. multumesc.

  3. felicitari dl igu pentru deschiderea subiectului.
    vad ca aproape nimeni (cu exceptia unei referinte despre razzmatazz)nu a facut o descriere a “locatiei perfecte”. intr-adevar – in mare, neajunsurile sunt – locuri insuficiente si prost administrate. desigur, toti ne dorim ca toate locatiile de concerte sa fie: in centru, bine ventilate, cu toalete suficiente si curate, cu barul bine deservit si preturi decente, cu garderoba si incalzire iarna si aer conditionat vara si daca se poate fara mici si cirnati. Daca mai e si line-up misto si sunet beton, cu atit mai bine. Realitatea este cu totul alta si este bine venita orice intentie de ameliorare. Observ (cu putine exceptii inca) ca se infiripa o coalizare (finally!) intre promoteri si public, dar si intre promoteri si promoteri. Punctele de vedere converg incet incet si se contureaza macar un set de motive pentru care “nu merge treaba”. E un punct de plecare. Poate mi se pare mie, dar degetele arata in general spre locatii si felul in care sunt manageriate. Eu as avea muuuuuulte de impartasit din experienta de promoter dar poate va retin. Pe scurt – toata lumea are dreptate. Propun un forum de discutii in care sa se intilneasca patronii de locatii cu promoterii si ceva public (cei mai critici dintre voi).

    P.S. M-a amuzat cineva care a zis ca promoterii aduc trupe ca sa le fie mai usor sa le vada live. :))) Nu stiu cit de usor e, sincer… Eu unul am fost sa vad Tori Amos in alta tara inainte sa organizez Tori Amos pentru ca stiam ca nu o sa apuc sa vad nimic la Bucuresti – si asa a si fost… La fel si Bonobo. Crede-ma – e infinit mai usor din public decit din backstage.

  4. Lacul Morii a fost excelent pentru Coke Live si orice festival mic/mediu de vara. Organizarea a lasat de dorit, dar locatia a fost perfecta.

  5. Apropo de TMbase Music Workshop, desi bucurestenii nu se bucura de un festival de muzica electronica la fel, poate ca un inceput ar fi un workshop pe tema asta.

    Sunt cateva festivaluri care au trecut de 2 editii deci lumea se asteapta si la a3a si mai departe (rokolectiv, avmotional).Ei sau alti ar putea face un dialog deschis despre cine sa vina unde sa fie si cum trebuie sa fie ca sa iasa bine.In felu asta poate apar si aceea care nu sunt organizatori dar stiu un loc,stiu pe cineva,stiu ceva util pt asta sau pur si simplu pot da o mana de ajutor.

    Sunt destul de sigura ca perseverenta cu care TMbase a ajuns la a10a editie a educat publicul si le`a deschis mintea si mai ales urechile multora care se limitau la cateva genuri ale muzicii elctronice. Dupa parerea mea e mereu un exemplu bun de urmat.

  6. Fry are dreptate. In momentul cand va fi public suficient pentru evenimente alternative, vor aparea si salile corespunzatoare. Deocamdata se tatoneaza, piata nu este stabila, trupele care se descurca bine live nu sunt promovate la radio si poti avea surprize placute/neplacute oricand. Plus ca oamenii nu ies inca din povestea stabilita de festivalurile berii si nu sunt dispusi sa plateasca. E mai simplu sa aduci DJ-i, care atrag si oameni din mai multe zone si necesita si resurse mai putine.

  7. [quote]ma gandesc ca ar fi util ca toti oamenii astia sa se aseze la o masa si sa shareuiasca puncte de vedere, experiente si viziuni, mai ales daca obiectivul e cresterea pietei de live…[/quote] –> exista TMbase Music Workshop in fiecare an in luna martie

  8. nu reusesc inca sa-mi dau seama ce strica un eveniment care ar putea sa iasa bine daca nu ar fi organizatorii publicul spatiul sunetul numarul de bilete bautura drogurile toaletele frigul praful fumul si in final artistii pentru ca acestia a fost metionati numai catre ultimele comments-uri. pe de o parte exista organizatori care fac evenimente ca sa ii poata vedea live mai usor pe artistii lor preferati pentru simplul fapt ca nimeni altcineva destul de inteligent si constient nu-i aduce. numele mari nu inseamna neaparat muzica buna si atunci cand inseamna muzica buna nu vin in romania ca sa o puna ci doar pentru ca le este in drumul catre o tara ready to provide everything we can’t. numele mici care fac muzica uneori mai buna decat cele mari sunt cei pe care ii cheama organizatorii despre care vorbeam mai sus. mai exista si un al doilea gen de organizatori care fac evenimente ‘fara precedent’ si fara perdea ca inside info. adica nu e greu sa realizezi ca motivul pentru care nu ai toalete este acela ca ar fi costat prea mult sau ca pur si simplu este un detaliu prea mic petru grandoarea unui astfel de eveniment. publicul este in speta alcatuit in functie de eveniment de oricine si-l permite si nu are altceva mai bun de facut. iar carcotasii sunt mereu aia care dupa fiecare eveniment isi doresc sa fi avut ceva mai bun de facut.

  9. as dori sa fac o mica precizare: publicul are si el un mare rol in programarea unor anumite tipuri de concerte in detrimentul altora.

    spre exemplu, Muse, care a avut in vara un concert sold out pe Wembley cu peste 70.000 de oameni la noi a strans cu greu 7.000, in conditiile in care fee-ul lor nu difera de la o tara la alta.

    un alt exemplu ar fi Delta Music Fest, care desi a avut un line-up impresionant, exact din acea zona de “altceva” despre care se vorbea in commentul anterior a reusit sa stranga cam 300 de platitori plus inca 200 de invitati (desigur, la DMF exista scuza ca a fost departe si relativ scump daca adaugai si cazarea plus transportul, dar pana la urma evenimentul a avut loc iar line-up si locatia au meritat toti banii)

  10. nu cred ca detinem 100% ceea ce se cheama “music venue” ; sau care tind la acest nivel sunt “minusate” de:

    – nesimtirea hulpava de a nu limita nr de bilete in functie de capacitatea locului
    – accesul minorilor permis cu zambetul pe portofel
    – mirosul de statut ( fie din incultura, fie din motive de buzunar ticsit ) in agenda promoterilor : aproape aceleasi nume din aceleasi zone de electro-tech-house, minimal spanac ( nimic rau in asta ) dar mai exista pe lumea asta si alte specii de electronic ( si nu numai ) music pe care nu le-am mirosit sub coada intr-o prestatie “directa” !

    exceptie fac aici acei organizatori care ne propun si “altceva” dar locatiile reusesc mai tot timpul sa carieze prestatia, evenimentul

    dar pe an ce trece “scena” evolueaza chiar daca cu viteza unui spasm de melc @ orgasm !
    peace !

  11. si mie mi se pare ca white house este printre cele mai bune locatii…de fiecare data cand am fost la concert acolo, pot spune ca a iesit destul de bine. pana acum fratelli cred ca este singurul care ar trebui evitat cu desavarsire

  12. S-a terminat cu cina din cate am auzit. Avea si locul ala minusurile lui – acces greu la toalete putine, praf, compartimentare ciudata, sunet weird.

  13. Cred ca problema nu e chiar atat de grava pe cat pare – problema nu e ca nu sunt suficiente locatii bune, ci mai degraba felul in care sunt folosit. Sa ma explic (cu aplicare pe Bonobo).

    Why Not/Becker Brau este una din locatiile cu cea mai buna sonorizare din Bucuresti; pe de alta parte, un mare drawback acum a fost lipsa garderobei. Caldura a devenit deranjanta doar pentru ca oamenii nu aveau unde sa isi lase hainele, si atunci au trebuit sa le tina pe ei.

    Fumul… cu asta, intr-un fel, m-am obisnuit si inteleg ca locurile astea n-au fost gandite cu o ventilatie corespunzatoare. Cu toate astea, daca ar fi lipsit fumul de la mici, sunt sigur ca ar fi fost mai suportabil.

    To sum it up, ideea e ca e vorba si de cum te folosesti de ce iti ofera locurile respective. Sincer, iti dai seama cati oameni iti vin, si e suficient sa mergi pe strada ca sa vezi daca oamenii vor veni cu haine pe ei sau nu. Toate astea sunt detalii, dar chiar sunt detalii foarte importante.

  14. Din multele evenimente la care publicul s`a plans de n aspecte totusi despre nici unul un cred ca se poate spune ca locatia l`a “stricat”
    Martin are o clientela de care nu cred ca mai poate scapa usor(aka pokemoni),MNAC mi`a s`a parut o locatie buna dar pt evenimente care sa se preteze totusi unui muzeu, nu cred ca rokolectiv a dat gres cu manc.Casa tralala a fost probabil genul de lucru bun care nu tine mult…
    Din lista imi cad ochii pe o locatie in mod special,white house-cina. dj vadim a fost un eveniment care s`a incadrat perfect acolo, si imi place sa cred ca nu numai publicul ci si one self s`au simtit foarte bine acolo,desi cald si aglomerat as spune un eveniment de nota 10.
    apoi ar mai fi avmotional,pacat ca a fost frig dar modeselektor acolo mi`a placut foarte foarte mult(banuiesc ca incalzirea spatiului e ceva mai usor decat ventilarea,nu ma pricep dar as merge cu palcere iarna asta la evenimente acolo).poate sa mai amintesc sub focus tot acolo…
    si inca un lucru bun despre cina, mai in centru de atat nu cred ca se putea si impact mai bun asupra invitatilor, la fel:)
    nu stiu daca cina mai e o locatie posibila, dar imi palce sa sper ca este

  15. hmm… ca simplu consumator de evenimente, tentatia era sa dau vina mai mult pe organizare, ca vand mai multe bilete decat e cazul, ca nu se gandesc ce inseamna mii oameni si o singura intrare, ca le da cu virgula la bautura etc…

    acum, citind comentariile lui fry, am vazut si punctul celalalt de vedere si mi-am dat seama ca dau cu critica fara sa stiu despre ce vorbesc.

    se baga cineva la un fel de “va urma” pe evenimente? adica o platforma de dialog intre organizatori de events, consumatori, locatii si potentiali investitori (oameni cu bani de bagat in evenimente sau in locatii)?

    ma gandesc ca ar fi util ca toti oamenii astia sa se aseze la o masa si sa shareuiasca puncte de vedere, experiente si viziuni, mai ales daca obiectivul e cresterea pietei de live…

  16. Mie mi-a placut White House acum un an, cred, la concertul unor trupe nordice. Daca a ramas in aceeasi stare, mi se pare locul ideal pentru concerte mici, unde nu se asteapta mult public.

    Pentru evenimente mai cool foarte bine arata MNAC-ul, doar ca locul este prea rece, poate ar trebui amenajat cumva. Dar nu mi-e clar daca e voie.

    BTW, ce(cine) sunt pokemonii?

  17. legat de ce a spus Vlad, aici mai apare o intrebare: daca s-ar gasi (sau s-ar face de la zero) o locatie aflata intr-o zona limitrofa, eventual o reconditionare a unui spatiu industrial dezafectat, oare cati ar fi dispusi sa se deplaseze pana la locatia respectiva, in conditiile in care n-ar fi exact langa o gura de metrou sau o statie de autobuz? (evident ca nici macar transportul in comun la indemana n-ar rezolva total problema, pentru ca, nu0i asa, la noi dupa ora 23 poti sa uiti de transportul public…)

    and one more thing: din pacate locatiile sunt asociate si cu publicul “casei”, cum ati facut si voi vorbind de “pokemonii” din Martin sau de omisiunea voita a clubului Kristal. Come on, macar de-ar veni toti pokemonii aia la un concert cu LCD Soundsystem in Martin, sa mai invete si ei ca mai exista ceva muzica si dincolo de minimal.

  18. situatia in care sunt pusi organizatorii de evenimente muzicale din Bucuresti se poate sumariza cam asa: “Adame, uite-o pe Eva. Alege-ti!”

    acum serios, chestiunea locatilor este foarte apasatoare si ar necesita o discutie pe larg, insa degeaba discuti daca la masa nu ai decat organizatorii, care in principiu nu prea au ce face si se orienteaza catre ceea ce exista in piata, indiferent de cate probleme se lovesc la locatiile respective.

    si asa cum organizatorii investesc pentru a creste piata (facand de multe ori evenimente la break even sau chiar in pierdere), asa si publicul ar trebui sa investeasca macar putina bunavointa si intelegere fata de starea de fapt cu care se confrunta industria de muzica live de la noi in ceea ce priveste locatiile, si asta pana cand vom intra in randul lumii civilizate cu macar o sala polivalenta pe bune (modulara si cu o capacitate minima de 10-15k de oameni) si inca una sau doua alte sali mai mici (1-3k de oameni).

  19. Haha. Nice graphics!
    E greu de ales locatia perfecta. Eu as zice Martin-ul daca ar avea capacitate de doua ori mai mare (si ar lipsi pokemonii) si sunetul din whynot.
    Ideal ar fi ceva gen Razzmatazz (Bcn) dar din pacate la Bucuresti in ultimii ani s-a ras aproape toata arhitectura industriala.
    Ai uitat sa adaugi Kristal…

Leave a reply (we review all comments)