Cred ca in primul rand trebuie sa avem in vedere posibilitatea (foarte probabila) a unei disparitii a brand-ului Connex (un fel de take-over al Vodafone peste Connex, nu corporate level ci brand-level). In ultimele sase luni, Connex a avut doua mutari pe partea de branding: schimbarea identitatii vizuale (de la vechiul logo la cel nou), apoi asocierea cu Vodafone. Acum, probabil prima miscare a fost facuta aticipativ pentru a doua. Chiar daca Cosmote are identitatea asta in Grecia, decizia de a o folosi in Romania a fost cea mai proasta alegere de branding a lor (desi s-ar putea sa doreasca sa capitalizeze in urma unei eventuale disparitii a brand-ului Connex pentru Vodafone). Problema principala a Cosmote e calitatea. Cosmorom era vestit pentru aria de acoperire cea mai mica. A doua problema este target-market-ul. Orange are 6,5 mil. utilizatori, Connex are 5,5 mil. (give or take), Zapp 0,3 mil.: total – 12,3 milioane utilizatori (Cosmorom – 80.000 utilizatori). Din 23 mil. cat are Romania (oare?), mai raman 12 milioane. Copii, batrani, mediu rural. Fara corporate accounts, fara SME (aproape). Cu alte cuvinte, nu mai e loc. Exista numarul unu, numarul doi, numarul trei (departe), brand-ul numarul patru nu are unde sa mai incapa, in nici un caz cu o strategie head-on. Si daca ei cred ca vor atrage utilizatori de la celelalte retele cu preturile lor, ei bine, eu unul nu o sa-mi schimb telefonul, si nu cred ca cineva o sa o faca (cu exceptia bineinteles a celor pentru care 1-2 centi in minus conteaza – the appealing market 🙂 Cosmote declara la un moment dat ca vede segmentul rural ca o zona ‘virgina’ – care va fi reactia taranului romana cu ‘in touch with life’? (just wondering) Din punct de vedere vizual, Cosmote a facut o alta greseala. Chiar daca asta e identitatea din Grecia, in Romania exista Connex, care are aceeasi culoare si stil vizual, plus un brand-awareness construit in niste ani, iar Cosmote va aparea automat ca o imitatie (motivul pentru care subiectul a fost postat aici de altfel), chiar daca e doar o coincidenta. Cu alte cuvinte perceptia va fi: Connex – the orginal, Cosmote – the cheap fake (chiar si numele seamana – 6-7 litere, incep cu C amandoua, suna cam la fel…) Una din optiunile Cosmote (nici numele nu e inspirat pentru Romania) ar fi fost sa foloseasca legatura cu Romtelecom (operat tot de OTE) cu tarife identice intre cele doua retele (mobila-fixa), de exemplu. Sau cu servicii legate cumva de Romtelecom. O alegere mult mai buna ar fi fost sa creeze Romtelecom Wireless sau ceva de genul (inclusiv albastrul Romtelecom era OK ca brand color: Orange – orange, Connex – verde, Zapp – rosu). Sunt curios doar cum va disparea acest brand: va muri ca si Cosmorom – uitat, sau va fi un famous failure?
basicly, COSMOTE are identitatea asta de multisor, numai ca in Grecia. Cosmote din Grecia “are” cosmorom..asa ca au aplicat identitatea mare si pe cosmorom-ul cu imaginea distrusa. Asemanarea cu CONNEX poate fi prin faptul ca asa cum Vodafone aplica identiatea peste Connex, si Cosmote o face peste cosmorom.
Loading...
Leave a reply (we review all comments)Cancel reply
Cred ca in primul rand trebuie sa avem in vedere posibilitatea (foarte probabila) a unei disparitii a brand-ului Connex (un fel de take-over al Vodafone peste Connex, nu corporate level ci brand-level). In ultimele sase luni, Connex a avut doua mutari pe partea de branding: schimbarea identitatii vizuale (de la vechiul logo la cel nou), apoi asocierea cu Vodafone. Acum, probabil prima miscare a fost facuta aticipativ pentru a doua.
Chiar daca Cosmote are identitatea asta in Grecia, decizia de a o folosi in Romania a fost cea mai proasta alegere de branding a lor (desi s-ar putea sa doreasca sa capitalizeze in urma unei eventuale disparitii a brand-ului Connex pentru Vodafone).
Problema principala a Cosmote e calitatea. Cosmorom era vestit pentru aria de acoperire cea mai mica. A doua problema este target-market-ul. Orange are 6,5 mil. utilizatori, Connex are 5,5 mil. (give or take), Zapp 0,3 mil.: total – 12,3 milioane utilizatori (Cosmorom – 80.000 utilizatori). Din 23 mil. cat are Romania (oare?), mai raman 12 milioane. Copii, batrani, mediu rural. Fara corporate accounts, fara SME (aproape). Cu alte cuvinte, nu mai e loc. Exista numarul unu, numarul doi, numarul trei (departe), brand-ul numarul patru nu are unde sa mai incapa, in nici un caz cu o strategie head-on. Si daca ei cred ca vor atrage utilizatori de la celelalte retele cu preturile lor, ei bine, eu unul nu o sa-mi schimb telefonul, si nu cred ca cineva o sa o faca (cu exceptia bineinteles a celor pentru care 1-2 centi in minus conteaza – the appealing market 🙂
Cosmote declara la un moment dat ca vede segmentul rural ca o zona ‘virgina’ – care va fi reactia taranului romana cu ‘in touch with life’? (just wondering)
Din punct de vedere vizual, Cosmote a facut o alta greseala. Chiar daca asta e identitatea din Grecia, in Romania exista Connex, care are aceeasi culoare si stil vizual, plus un brand-awareness construit in niste ani, iar Cosmote va aparea automat ca o imitatie (motivul pentru care subiectul a fost postat aici de altfel), chiar daca e doar o coincidenta. Cu alte cuvinte perceptia va fi: Connex – the orginal, Cosmote – the cheap fake (chiar si numele seamana – 6-7 litere, incep cu C amandoua, suna cam la fel…)
Una din optiunile Cosmote (nici numele nu e inspirat pentru Romania) ar fi fost sa foloseasca legatura cu Romtelecom (operat tot de OTE) cu tarife identice intre cele doua retele (mobila-fixa), de exemplu. Sau cu servicii legate cumva de Romtelecom. O alegere mult mai buna ar fi fost sa creeze Romtelecom Wireless sau ceva de genul (inclusiv albastrul Romtelecom era OK ca brand color: Orange – orange, Connex – verde, Zapp – rosu).
Sunt curios doar cum va disparea acest brand: va muri ca si Cosmorom – uitat, sau va fi un famous failure?
basicly, COSMOTE are identitatea asta de multisor, numai ca in Grecia. Cosmote din Grecia “are” cosmorom..asa ca au aplicat identitatea mare si pe cosmorom-ul cu imaginea distrusa. Asemanarea cu CONNEX poate fi prin faptul ca asa cum Vodafone aplica identiatea peste Connex, si Cosmote o face peste cosmorom.