COSMOTE

Cosmorom se transforma in COSMOTE si se coloreaza mult prea asemanator cu Connex.

2 thoughts on “COSMOTE”

  1. Cred ca in primul rand trebuie sa avem in vedere posibilitatea (foarte probabila) a unei disparitii a brand-ului Connex (un fel de take-over al Vodafone peste Connex, nu corporate level ci brand-level). In ultimele sase luni, Connex a avut doua mutari pe partea de branding: schimbarea identitatii vizuale (de la vechiul logo la cel nou), apoi asocierea cu Vodafone. Acum, probabil prima miscare a fost facuta aticipativ pentru a doua.
    Chiar daca Cosmote are identitatea asta in Grecia, decizia de a o folosi in Romania a fost cea mai proasta alegere de branding a lor (desi s-ar putea sa doreasca sa capitalizeze in urma unei eventuale disparitii a brand-ului Connex pentru Vodafone).
    Problema principala a Cosmote e calitatea. Cosmorom era vestit pentru aria de acoperire cea mai mica. A doua problema este target-market-ul. Orange are 6,5 mil. utilizatori, Connex are 5,5 mil. (give or take), Zapp 0,3 mil.: total – 12,3 milioane utilizatori (Cosmorom – 80.000 utilizatori). Din 23 mil. cat are Romania (oare?), mai raman 12 milioane. Copii, batrani, mediu rural. Fara corporate accounts, fara SME (aproape). Cu alte cuvinte, nu mai e loc. Exista numarul unu, numarul doi, numarul trei (departe), brand-ul numarul patru nu are unde sa mai incapa, in nici un caz cu o strategie head-on. Si daca ei cred ca vor atrage utilizatori de la celelalte retele cu preturile lor, ei bine, eu unul nu o sa-mi schimb telefonul, si nu cred ca cineva o sa o faca (cu exceptia bineinteles a celor pentru care 1-2 centi in minus conteaza – the appealing market 🙂
    Cosmote declara la un moment dat ca vede segmentul rural ca o zona ‘virgina’ – care va fi reactia taranului romana cu ‘in touch with life’? (just wondering)
    Din punct de vedere vizual, Cosmote a facut o alta greseala. Chiar daca asta e identitatea din Grecia, in Romania exista Connex, care are aceeasi culoare si stil vizual, plus un brand-awareness construit in niste ani, iar Cosmote va aparea automat ca o imitatie (motivul pentru care subiectul a fost postat aici de altfel), chiar daca e doar o coincidenta. Cu alte cuvinte perceptia va fi: Connex – the orginal, Cosmote – the cheap fake (chiar si numele seamana – 6-7 litere, incep cu C amandoua, suna cam la fel…)
    Una din optiunile Cosmote (nici numele nu e inspirat pentru Romania) ar fi fost sa foloseasca legatura cu Romtelecom (operat tot de OTE) cu tarife identice intre cele doua retele (mobila-fixa), de exemplu. Sau cu servicii legate cumva de Romtelecom. O alegere mult mai buna ar fi fost sa creeze Romtelecom Wireless sau ceva de genul (inclusiv albastrul Romtelecom era OK ca brand color: Orange – orange, Connex – verde, Zapp – rosu).
    Sunt curios doar cum va disparea acest brand: va muri ca si Cosmorom – uitat, sau va fi un famous failure?

  2. basicly, COSMOTE are identitatea asta de multisor, numai ca in Grecia. Cosmote din Grecia “are” cosmorom..asa ca au aplicat identitatea mare si pe cosmorom-ul cu imaginea distrusa. Asemanarea cu CONNEX poate fi prin faptul ca asa cum Vodafone aplica identiatea peste Connex, si Cosmote o face peste cosmorom.

Leave a reply (we review all comments)